نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:39 ب.ظ

کار چند رشته ای در یافتن راه حل های نوآورانه برای حذف سلول های سرطانی

لوکیا پاپادوپولوس -20 ژوئن 2022 -سلول های سرطانی بدخیم koto_feja / iStock

وعده درمان های سرطان امیدی دوباره برای بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می برند، می دهد. در جدیدترین اخبار در زمینه درمان سرطان، یک تیم اروپایی متشکل از مهندسان، فیزیکدانان، جراحان مغز و اعصاب، زیست شناسان و ایمونولوژیست ها از بریتانیا، لهستان و سوئد شکل جدیدی از فتوایمونوتراپی (به عبارت دیگر، مبتنی بر نور) را در نظر گرفته اند و تومورهای سرطانی را در بیماران با کارایی چشمگیر از بین می برد.

پنجمین درمان سرطان بزرگ جهان پس از جراحی

این درمان جدید پس از جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و ایمونوتراپی به عنوان پنجمین درمان مهم سرطان در جهان معرفی می شود. و مهمتر از همه، مفهوم پشت آن بسیار ساده است.

درمان فعال شده با نور باعث می شود سلول های سرطانی در تاریکی بدرخشند و به جراحان کمک می کند تا تومورها را شناسایی کرده و به طور موثر از شر آنها خلاص شوند. محققان برای اولین بار در جهان آزمایشی را روی موش های مبتلا به گلیوبلاستوما انجام دادند.

آنها دریافتند که درمان جدید حتی کوچکترین سلول های سرطانی را روشن می کند و سلول های باقی مانده از جراحی را از بین می برد. اما اثرات مثبت به همین جا ختم نشد. این درمان باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی می شود که می تواند سیستم ایمنی را برای محافظت از خود در برابر عود سرطان تقویت کند.

گابریلا کرامر-مارک، سرپرست این مطالعه، به گاردین گفت: «درمان سرطان‌های مغز مانند گلیوبلاستوما ممکن است سخت باشد و متاسفانه گزینه‌های درمانی بسیار کمی برای بیماران وجود دارد. جراحی به دلیل محل تومورها چالش برانگیز است و بنابراین روش‌های جدید برای دیدن سلول‌های تومور که باید در طول جراحی برداشته شوند و درمان سلول‌های سرطانی باقی‌مانده که پس از آن باقی می‌مانند، می‌تواند مفید باشد.»

کرامر-مارک در این گزارش افزود: “مطالعه ما نشان می دهد که یک درمان جدید فتوایمونوتراپی با استفاده از ترکیبی از یک نشانگر فلورسنت، پروتئین وابسته و نور مادون قرمز نزدیک می تواند سلول های گلیوبلاستومای باقی مانده را در موش ها شناسایی و درمان کند.” امیدواریم که این رویکرد بتواند برای درمان گلیوبلاستوم انسانی و به طور بالقوه دیگر سرطان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تلاش چند رشته ای

تحقیقات ابتکاری عمدتاً توسط مرکز علمی همگرایی تحقیقات سرطان بریتانیا در ICR و امپریال کالج لندن تأمین مالی شد.

پروفسور اکسل بهرنز، رهبر تیم سلول های بنیادی سرطان مستقر در ICR، گفت: “کار چند رشته ای برای یافتن راه حل های نوآورانه برای مقابله با چالش هایی که در تحقیقات، تشخیص و درمان سرطان با آن روبرو هستیم، حیاتی است – و این مطالعه یک مثال عالی است.”

 بهرنز اضافه کرد: «این تحقیق رویکرد جدیدی را برای شناسایی و درمان سلول‌های گلیوبلاستوما در مغز با استفاده از نور برای تبدیل یک محیط سرکوب‌کننده سیستم ایمنی به محیطی آسیب‌پذیر ایمنی نشان می‌دهد، و پتانسیل هیجان‌انگیزی را به عنوان درمانی علیه این نوع تهاجمی تومور مغزی دارد». در گزارش

چارلز ایوانز، مدیر اطلاعات تحقیقاتی در تحقیقات سرطان انگلستان، اضافه کرد که روش جدید باید بر موانع غلبه کند تا اینکه به طور گسترده پذیرفته شود، فتوایمونوتراپی ها مجموعه ای امیدوارکننده از گزینه های درمانی هستند که ممکن است به افراد کمک کند پس از درمان طولانی تر و سالم تر زندگی کنند. اما همچنین تاکید کرد که “از اینکه ببیند این تحقیق چگونه توسعه خواهد یافت هیجان زده است”.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *