نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:54 ب.ظ

آلمان قصد دارد نیروگاه های زغال سنگی را در حالی که روسیه عرضه گاز را کاهش می دهد روشن کند .

20 ژوئن 2022 -سام مردیت –  بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ  

آلمان قصد دارد کاهش عرضه گاز روسیه را با افزایش سوزاندن زغال سنگ جبران کند – سوخت فسیلی با بیشترین کربن از نظر انتشار.

آلمان گفته است که وضعیت وخیم بازار گاز به این معنی است که بزرگترین اقتصاد اروپا باید استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق را محدود کند و زغال سنگ بیشتری را برای یک “دوره انتقالی” بسوزاند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد  هشدار داد که بدون اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از کمبود عرضه، وضعیت در زمستان «واقعاً تنگنا خواهد بود».

در نتیجه، آلمان به دنبال جبران کاهش عرضه گاز روسیه با افزایش سوزاندن زغال‌سنگ – پرمصرف‌ترین سوخت فسیلی از نظر انتشار گازهای گلخانه‌ای و بنابراین مهم‌ترین هدف برای جایگزینی در گذار به سوی جایگزین‌های تجدیدپذیر است.

این امری تلخ است، اما در این شرایط کاهش مصرف گاز تقریباً ضروری است. هابک از حزب سبز در بیانیه ای گفت: ما باید هر کاری که می توانیم برای ذخیره هر چه بیشتر گاز در تابستان و پاییز انجام دهیم.مخازن ذخیره گاز در زمستان باید پر باشد. این اولویت اول را دارد.»

این مدت کوتاهی پس از هشدار شوم غول انرژی روسیه، گازپروم، ترس از اختلال کامل عرضه به اتحادیه اروپا را تشدید کرد.گازپروم هفته گذشته اعلام کرد که از طریق خط لوله نورد استریم 1 که از روسیه به آلمان در زیر دریای بالتیک می رود، عرضه را محدودتر کرده است.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت: “وضعیت پرتنش و قیمت های بالا پیامد مستقیم جنگ علیه اوکراین است.”

گازپروم به یک مشکل فنی برای کاهش عرضه اشاره کرد و گفت که این مشکل ناشی از تاخیر در بازگشت تجهیزات سرویس زیمنس انرژی آلمان در کانادا است.

هابک این ادعا را رد کرده و گفته است که این اقدام با انگیزه سیاسی و برای ایجاد آشفتگی در منطقه و افزایش قیمت گاز طراحی شده است.

هنوز مشخص نیست که جریان گاز نورد استریم 1 چه زمانی به سطح عادی باز خواهد گشت یا خیر.

الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، در اظهاراتی آتشین که احتمالاً زنگ خطر را در سرتاسر پایتخت های اروپایی به صدا درآورده است، گفت که روسیه طبق قوانین خود عمل خواهد کرد پس از اینکه این شرکت عرضه نفت به آلمان را به نصف رساند.

«محصول ما، قوانین ما. به نقل از مسکو تایمز، میلر در طی یک جلسه میزگردی در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ گفت: ما با قوانینی که ایجاد نکرده‌ایم بازی نمی‌کنیم.

ایتالیا، اتریش و اسلواکی نیز کاهش عرضه از روسیه را گزارش کرده اند.

سیاست گذاران در اروپا در حال حاضر در تلاش هستند تا انبارهای زیرزمینی را با ذخایر گاز طبیعی پر کنند تا سوخت کافی برای خانوارها فراهم کنند تا چراغ ها را روشن نگه دارند و خانه ها را قبل از بازگشت سرما گرم نگه دارند.

اتحادیه اروپا که تقریباً 40 درصد گاز خود را از طریق خط لوله روسیه دریافت می کند، در تلاش است تا در واکنش به حمله چند ماهه کرملین به اوکراین، به سرعت وابستگی خود به هیدروکربن های روسیه را کاهش دهد.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *