نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:52 ق.ظ

انجمن نوآوری اتحادیه اروپایی به 100 شهرکمک می کند تا به بی طرفی آب و هوا دست یابند

2022/02/05

کمیسیون اروپا 100 شهر اروپایی (به علاوه 12 شهر دیگر از کشورهای مرتبط) را برای پیوستن به مأموریت خود در مورد شهرهای هوشمند و خنثی از نظر آب و هوا انتخاب کرده است.

شهرهایی که برای این ماموریت انتخاب شده‌اند، از برنامه NetZeroCities به رهبری EIT Climate-KIC حمایت می‌شوند و روی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود و دستیابی به بی‌طرفی آب و هوا کار می‌کنند.

این شهرها محل زندگی 75 درصد اروپایی‌ها و مسئول بیش از 70 درصد انتشار  CO2 هستند، این شهرها می‌توانند مسیر اتحادیه اروپا را به سوی دنیایی با کربن صفر هدایت کنند. هدف اصلی برنامه NetZeroCities این است که مقامات محلی و سایر ذینفعان را درگیر کند تا بیش از 100 شهر هوشمند و خنثی از نظر آب و هوا را تا سال 2030 تحویل دهند و اطمینان حاصل شود که این شهرها به عنوان بستر آزمایشی 2050برای نوآوری عمل می کنند تا تمام شهرهای اروپایی را قادر به پیروی از آن کنند..

توماس اسدوبا، مدیر NetZeroCities گفت.

    “ماموریت نشان دهنده تهاجمی ترین و جاه طلبانه ترین تلاش در بین شهرها برای رهبری و در پاسخ به شرایط اضطراری آب و هوایی جهانی است. اروپا به دنبال انجام وظیفه خود و سرمایه گذاری در یادگیری چگونگی دستیابی سریع به بی طرفی آب و هوا و به اشتراک گذاشتن آنچه می آموزیم در سراسر اروپا و جهان است. دستیابی به بی طرفی آب و هوایی برای هر شهرداری دشوار خواهد بود و وظیفه ما کمک به آنها در این سفر است، به ویژه با نوآوری و یادگیری که هر جنبه ای از یک شهر را تحت تأثیر قرار می دهد.

در مجموع 377 شهر درخواست کردند تا بخشی از این ماموریت باشند و با NetZeroCities برای غلبه بر موانع ساختاری، نهادی و فرهنگی فعلی که با آن روبرو هستند غلبه کنند  تا  در سال 2030 به صفر برسند. کمیسیون اروپا 100 شهر اتحادیه اروپا را از بین 27 عضو انتخاب کرد. ایالات، و همچنین 12 شهر دیگر از کشورهای مرتبط یا دارای پتانسیل مرتبط با Horizon Europe، برنامه تحقیق و نوآوری اتحادیه .

آمستردام، کپنهاگ، کراکوف، لوون، مادرید، مالمو، میلان و سارایوو، که در حال حاضر با EIT Climate-KIC از طریق برنامه دسترسی عمیق شهرهای سالم و پاک آن کار می کنند، به گروه شهرهایی خواهند پیوست که اتحادیه اروپا برای این مأموریت انتخاب کرده است.

ماموریت شهرها 360 میلیون یورو از بودجه Horizon Europe را برای دوره 2022-23 دریافت خواهد کرد تا مسیرهای نوآوری به سمت بی طرفی آب و هوا را تا سال 2030 آغاز کند. اقدامات تحقیقی و نوآوری به تحرک پاک، کارایی انرژی و برنامه ریزی شهری سبز می پردازد و امکان به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها برای ایجاد ابتکارات مشترک و گسترش همکاری با سایر برنامه های اتحادیه اروپا از جمله برنامه ها هستند.

یکی از عناصر اصلی این برنامه، قراردادهای شهر آب و هوا است که همراه با ذینفعان محلی توسعه یافته و توسط هر شهر شرکت کننده امضا و اجرا می شود. این قراردادها شامل طرح هایی برای شهر برای دستیابی به بی طرفی آب و هوا و یک طرح سرمایه گذاری است. آنها نه تنها ابزاری برای شهرها هستند، بلکه یک تعهد بلند مدت هستند که همکاری بین شهرها و سایر سطوح دولت را تضمین می کند.

NetZeroCities متشکل از 33 شریک از 27 کشور اروپایی است و به عنوان یک پلتفرم متناسب با نیازهای پایداری شهرها و با حمایت متخصصان آب و هوا عمل خواهد کرد. این به شهرهای اروپایی حمایت و راه حل های مورد نیاز برای دستیابی به هدف خالص صفر خود را به روشی فراگیر اجتماعی ارائه خواهد کرد. NetZeroCities همچنین از مجموعه ای از پروژه های آزمایشی برای کمک به یادگیری سریع در مورد چگونگی دستیابی به بی طرفی آب و هوا در سطح شهر و اجرای یک برنامه دوقلویی برای تسهیل یادگیری همتایان پشتیبانی خواهد کرد. این پروژه ظرفیت سازی در زمینه تغییرات سیستمی، مشارکت شهروندان و حکومت دموکراتیک، ساختار سرمایه و مالی و نوآوری اجتماعی را در اختیار شهرها قرار می دهد.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *