نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:25 ب.ظ

آسمان خراش با پوشش خورشیدی تمام انرژی مورد نیاز خود را تولید خواهد کرد

اندی کوربلی -13 ژوئن 2022 -استودیو Kennon، رندر -یک ساختمان اداری هشت طبقه در ملبورن قرار است با بیش از هزار پنل خورشیدی پوشانده شود تا تمام برق خود را تامین کند.

استرالیا که در حال حاضر دارای نیروگاه های بزرگ انرژی های تجدیدپذیر در سطح جهان است و تمام ایالت ها را با انرژی خورشیدی و باد به مدت یک هفته تامین می کند، احتمالاً در آینده  مقادیر بیشتری از این نوع پروژه ها  خواهد شد، زیرا طراحی پنل های خورشیدی در حال پیچیده تر شدن است. و از نظر زیبایی شناسی انعطاف پذیر است.

پانل‌های خورشیدی در پشت بام هنوز همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن اینکه یک ساختمان در حال تولید انرژی خورشیدی است تصور می‌کنند. با این حال، یک نگاه به محل کار غرب ملبورن هیچ نشانه ای از این که ساختمان از انرژی خورشیدی استفاده می کند، نمی دهد.

دلیل آن این است که طراحان استودیو کنون از پانل‌های طراحی شده توسط شرکت آلمانی خورشیدی آوانسیس استفاده کرده‌اند، که پانل‌ها را طوری طراحی می‌کند که تا حد امکان شبیه یک نمای ساختمان شیشه‌ای معمولی باشد. پانل های نمای آوانسیس در سرتاسر آلمان برای تناسب با شرایط مختلف استفاده شده است، با پانل های تیره یا روشن تر که متناسب با نیازهای مشتریان و شرایط آب و هوایی طراحی شده اند. اخیراً پانل های آنها بلندترین آسمان خراش چوبی جهان در سوئد را تزئین کرده اند.

معمار پیت کنون، که رهبری طراحی را بر عهده داشت، به Fast Company گفت: ساختمان به گونه ای طراحی شده است که خودپایدار باشد. ما می‌توانیم برق را در محل و بلافاصله از آن استفاده کنیم. این روش با ساختمان هایی که توان خود را با نیروگاه های خورشیدی یا بادی از راه دور جبران می کنند بسیار متفاوت است.

یکی از مزیت ها فقدان زیرساخت های مورد نیاز برای رساندن انرژی از مزرعه انرژی به ساختمان است که باعث صرفه جویی در کربن حاصل از ساخت و ساز می شود. Kennon احساس می کند که صفحات خورشیدی گام بعدی منطقی استاندارد برای ساخت برج است. برای این منظور، آنها 1182 پانل برای نما و سقف برج ملبورن سفارش داده اند.

در حال حاضر آنها در مراحل نهایی تایید از سوی رگولاتورها هستند، اما اگر برای ادامه ساخت و ساز کاملا مشخص شود، این اولین ساختمان Down Under خواهد بود که از این فناوری استفاده می کند.

دیگر پیشگامان پنل های خورشیدی رنگی ساخته شده از ضایعات گیاهی ساخته اند که انرژی را بدون نیاز به نور مستقیم خورشید جمع آوری می کنند. پانل ها را می توان خم کرد – تقریباً به هر شکلی، تا با هر نمای ساختمانی مطابقت داشته باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *