نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:51 ب.ظ

FAA از SpaceX می‌خواهد تا تنظیمات محیطی را برای پیشبرد برنامه Starship خود در تگزاس انجام دهد

هوا

13 ژوئن 2022 -مایکل شی -یک نمونه اولیه Starship در سکوی پرتاب این شرکت در Boca Chica، تگزاس در 16 مارس 2022 قرار دارد.

اداره هوانوردی فدرال روز دوشنبه اعلام کرد که از اسپیس ایکس ایلان ماسک می خواهد تا ده ها  مورد مقررات تنظیم محیطی را به منظور انجام آزمایش های پروازی بیشتر استارشیپ و آغاز پرتاب های عملیاتی از تاسیسات خود در بوکا چیکا، تگزاس انجام دهد.

FAA در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که SpaceX باید بیش از 75 اقدام برای کاهش اثرات زیست محیطی انجام دهد تا این شرکت بتواند مجوز پرتاب برای سایت را دریافت کند. اقدامات کاهشی شامل حفاظت از منابع آب، محدودیت در سطوح سر و صدا، و کنترل مواد خطرناک زیستی است.

از جمله الزامات، اسپیس ایکس با یک “زیست شناس واجد شرایط” در مورد بازرسی های روشنایی هماهنگ می کند تا تاثیر آن بر لاک پشت های دریایی را به حداقل برساند، یک شاتل کارمند بین شهر براونزویل و تاسیسات را راه اندازی کند، و پاکسازی های فصلی ساحل محلی بوکا چیکا را انجام دهد.

این شرکت همچنین به تلاش‌های آموزشی و حفاظتی محلی کمک خواهد کرد – از جمله تهیه یک گزارش بافت تاریخی از وقایع جنگ مکزیک و جنگ داخلی که در این منطقه رخ داد و همچنین جایگزینی زیور آلات گمشده در یک نشانگر تاریخی محلی. این شرکت همچنین کمک‌های سالانه 5000 دلاری را برای سازمان‌هایی که از‌پرندگان و پرندگان شکاری در خطر انقراض محافظت می‌کنند و همچنین یک برنامه ماهیگیری تفریحی دولتی خواهد کرد.

FAA همچنین قوانین جدیدی را برای بستن بزرگراه عمومی که از کنار تأسیسات SpaceX می گذرد، صادر کرد – مانند باز بودن جاده در 18 روز تعطیل مشخص و بیشتر آخر هفته ها.

به گفته FAA، اسپیس ایکس قبلاً تغییراتی را در گسترش تأسیسات Starbase خود ایجاد کرده است و این شرکت طرح‌های زیرساختی برای یک نیروگاه نمک‌زدایی، سیستم پیش تصفیه گاز طبیعی، مایع‌ساز و یک نیروگاه را حذف کرده است.

اسپیس ایکس فوراً به درخواست CNBC برای اظهار نظر در روز دوشنبه پاسخ نداد، اما در توییتی پیوندی به وب سایت FAA با یک پیام کوتاه به اشتراک گذاشت: “یک قدم به اولین آزمایش پرواز مداری Starship نزدیک تر.”

این شرکت در حال توسعه موشک استارشیپ با ارتفاع نزدیک به 400 فوت و قابل استفاده مجدد با هدف حمل محموله و گروه‌هایی از مردم فراتر از زمین است. این موشک و تقویت کننده فوق سنگین آن از سری موتورهای رپتور اسپیس ایکس نیرو می گیرند.

FAA بررسی این برنامه را در نوامبر 2020 پس از اینکه این شرکت شروع به ایجاد زیرساخت ها و عملیات خود در ساحل خلیج مکزیک، نزدیک شهر براونزویل، تگزاس کرد، آغاز کرد.

آژانس ارزیابی نهایی خود را در طول شش ماه گذشته پنج بار به تعویق انداخت زیرا ورودی های برنامه را بررسی می کرد. حکم روز دوشنبه آن مبنی بر یافته‌های کاهش‌یافته بدون تأثیر قابل‌توجه، هنوز هم یک پیروزی جزئی برای SpaceX است، و این شرکت را از بررسی طولانی‌تر عملیات خود، که به عنوان بیانیه تأثیر محیط‌زیست شناخته می‌شود، نجات می‌دهد.

FAA دو سند کلیدی را روز دوشنبه منتشر کرد: خلاصه ای از ارزیابی زیست محیطی و خلاصه ای از اقداماتی که شرکت باید انجام دهد.

به عنوان بخشی از بررسی FAA، گزارشی که در اوایل سال جاری از سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده توسط CNBC به دست آمد، ارتباط بین فعالیت SpaceX در این منطقه و کاهش اخیر جمعیت محلی ، یک گونه پرنده در معرض خطر را نشان داد. با این حال، FWS حداقل هزینه یا تعهدات حفاظتی را از SpaceX پیشنهاد کرد.

اسپیس ایکس چندین آزمایش پرواز در ارتفاع بالا را با نمونه های اولیه Starship انجام داده است، اما به دلیل تاخیر در توسعه و نظارت هنوز به فضا نرسیده است. در ماه فوریه، ماسک، مدیر عامل شرکت Starship در تأسیسات Starbase در تگزاس، ارائه‌ای را ارائه داد و مسیر پیش رو و موانع آزمایش موشک را تشریح کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *