نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 1:22 ب.ظ

فناوری مستر کارت با امکان تشخیص صورت یا دست در فروشگاه ها برای پرداخت

17 مه، 2022 -رایان براون

فناوری تسویه حساب بیومتریک Mastercard به کاربران امکان می دهد با اسکن صورت یا کف دست خود پرداخت کنند.

این شرکت برنامه ای را برای خرده فروشان راه اندازی کرد تا روش های پرداخت بیومتریک مانند تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت را ارائه دهند. هنگام تسویه حساب، کاربران می توانند به جای کشیدن کارت، با نشان دادن صورت یا کف دست، پرداخت خود را تأیید کنند.

این برنامه قبلاً در پنج فروشگاه مواد غذایی St Marche در سائوپائولو، برزیل اجرا شده است. Mastercard می گوید قصد دارد تا اواخر امسال آن را در سطح جهانی عرضه کند.

آجی بالا، رئیس بخش سایبری و اطلاعات مسترکارت، به CNBC گفت: «تمام تحقیقاتی که ما انجام داده‌ایم به ما گفته‌اند که مصرف‌کنندگان عاشق بیومتریک هستند.

“آنها می خواهند پرداخت در فروشگاه به راحتی باز کردن تلفنشان باشد.”

طبق پیش‌بینی‌های Juniper Research، انتظار می‌رود تا سال 2025 حدود 1.4 میلیارد نفر از فناوری تشخیص چهره برای احراز هویت پرداخت استفاده کنند که از 671 میلیون نفر در سال 2020 بیش از دو برابر شده است.

چگونه کار می کند؟

برای ثبت نام در Mastercard، از چهره خود عکس می گیرید یا اثر انگشت خود را اسکن می کنید تا آن را در یک برنامه ثبت کنید. این کار یا در تلفن هوشمند شما یا در پایانه پرداخت انجام می شود. سپس می‌توانید یک کارت اعتباری اضافه کنید که به داده‌های بیومتریک شما مرتبط می‌شود.این شبیه به فناوری است که توسط آمازون در ایالات متحده آزمایش می شود.

Mastercard می‌گوید که قصد دارد این برنامه را در آینده به ایالات متحده، اروپا، خاورمیانه و آسیا ارائه دهد.

بالا گفت، در دراز مدت، چشم انداز مسترکارت این است که این فناوری را در سطح جهانی «قابل کارکردن پذیر» کند. بنابراین هنگامی که اعتبار خود را ذخیره کردید، می توانید از آن در هر جایی استفاده کنید.

Mastercard گفت که این ویژگی می تواند با طرح های وفاداری ادغام شود و توصیه های شخصی بر اساس خریدهای قبلی ارائه دهد.

آیا  امن است؟

استفاده از اطلاعات بیومتریک برای پرداخت ها نگرانی های زیادی را در مورد حفظ حریم خصوصی و نحوه جمع آوری داده ها ایجاد می کند.به نوبه خود، Mastercard می گوید تمام داده هایی که مشتریان وارد سیستم می کنند به گونه ای رمزگذاری شده است که حریم خصوصی آنها به خطر نیفتد.هنگامی که ثبت نام می کنید، اسکن صورت یا اثر انگشت شما با یک “رمز ” – رشته ای تصادفی از نویسه های الفبایی – جایگزین می شود و سپس به کارت پرداخت شما پیوند داده می شود.

Mastercard گفت که مجموعه ای از استانداردها را برای اطمینان از محافظت از داده های کاربران ایجاد کرده است. این شرکت با چندین شرکت دیگر برای راه اندازی این ویژگی کار می کند، از جمله فوجیتسو، NEC، Payface، Aurus، PaybyFace و PopID.

آماده شدن برای “متاورس”

به گفته بالا، ابزار بیومتریک مسترکارت روزی می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های پرداخت برای «متاورس» کمک کند.او گفت: «چیزی که ما روی آن کار می‌کنیم، متاورژن است.

متاورس به یک دنیای مجازی فرضی اشاره دارد که در آن کاربران می توانند کار کنند، تجارت کنند یا معاشرت کنند. این اصطلاح به لطف تغییر نام فیسبوک به متا در سال گذشته، سر و صدای زیادی را در سیلیکون ولی به خود جلب کرده است.

در یک نشست رسانه ای در لندن، مسترکارت یک هدست واقعیت افزوده را به نمایش گذاشت که به کاربر هشدار می دهد اگر در یک سایت تجارت الکترونیک بالقوه تقلبی باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این شرکت در حال آزمایش آن است به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از چیزی جز چشمان خود، اقلامی را در یک فروشگاه مجازی انتخاب و خریداری کنند.این محصولات نسبت به سرویس تسویه حساب بیومتریک Mastercard از واقعیت دورتر هستند، اما طعمی از انتظارات در آینده را ارائه می دهند.

Bhalla گفت که افراد در نهایت می توانند برخی از لباس ها را قبل از خرید به صورت مجازی امتحان کنند یا توکن های غیرقابل تعویض خود را – دارایی های دیجیتالی که مالکیت یک آیتم مجازی را در زنجیره بلوکی ثبت می کنند – با هویت بیومتریک خود پیوند دهند

.https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *