نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:20 ب.ظ

آخرین قرنطینه های شانگهای فشار بیشتری را به زنجیره تامین جهانی اضافه می کند

13 ژوئن 2022 -لوری آن لاروکو -اعضای کارکنان China Post بسته‌های مورد نیاز روزانه را برای ساکنان قرنطینه شده در خانه از یک مینی ون در 14 مه 2022 در شانگهای، چین تخلیه می‌کنند.

تیان یوهائو | سرویس چین نیوز | گتی ایماژ

به گفته شرکت لجستیک Orient Star Group، اقدامات قرنطینه گسترده ای که در آخر هفته گذشته در شانگهای اعمال شد، از جمله بسته شدن بزرگراه ها، به شدت بر کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مقصد بندر شهر تأثیر گذاشت.

این شرکت که در نقشه حرارتی زنجیره تامین CNBC نیز مشارکت دارد، گفت: “کامیون های بارگیری شده با محموله و کانتینر قادر به ورود به ترمینال شانگهای نبودند.” نقشه حرارتی یک ابزار داده جدید است که CNBC با 13 ارائه دهنده داده های دریایی و لجستیکی جهان ایجاد کرد تا به سرمایه گذاران بینش بهتری از جریان موجودی در زمان واقعی بدهد.بسیاری از مشتریان چاره ای جز تغییر درگاه های بارگیری به نینگبو یا سایر بنادر کوچک در امتداد رودخانه یانگ تسه ندارند.بندر نینگبو که به مقصد جایگزین بندر تبدیل شد، اکنون با افزایش ازدحام از آنجایی که موارد ابتلا به کووید در برخی از مناطق شانگهای مشاهده می شود، افزایش یافته است.

Orient Star Group گفت: «تولید و ساخت اساساً در شانگهای از سر گرفته می شود، اما زمانی که قرنطینه وجود دارد، حمل و نقل  تا حدی تحت تأثیر قرار می گیرد.

DHL Global Forwarding به CNBC می گوید یافتن کامیون داران در داخل و خارج از منطقه شانگهای هنوز یک چالش است.

در طول قرنطینه، کاهش سرعت حمل و نقل منجر به کمبود مواد خام برای شرکت هایی مانند فولکس واگن و تسلا شد. آخیل نیر، معاون مدیریت حمل‌ونقل جهانی و استراتژی اقیانوس‌های آسیا-اقیانوسیه Seko Logistics، گفت: قبل از آخرین محدودیت‌ها، رانندگان کامیون همچنان ملزم به ارائه یک نتیجه آزمایش منفی 48 ساعته کووید و مجوز ترافیک بودند. او گفت که در عمل، بسیاری از دولت‌های محلی نیز خواستار انجام مجدد آزمایش‌ها در سطح محلی و بزرگراه‌ها شده‌اند.

او گفت: «برخی از رانندگان در مورد تحویل در شانگهای محتاط هستند و ظرفیت هنوز به طور کامل به حجم قبل از قرنطینه بازیابی نشده است.

آخرین محدودیت‌های قرنطینه زمانی اعمال می‌شود که ظرفیت حمل و نقل به حدود ۸۰ درصد بهبود یافته است.

گروه Orient Star همچنین شاهد یک پیکاپ در محموله های ساحل غربی است که روند نزولی داشته است. این یک شاخص آینده‌نگر از افزایش کانتینر است که بسیاری از کارشناسان لجستیک پیش‌بینی می‌کردند. کانتینرهایی که به سمت ساحل شرقی حرکت می کنند، قوی و پایدار باقی می مانند.

مردم در 15 منطقه از 16 منطقه شانگهای این آخر هفته دستور داده شدند تا برای نوع سریع گسترش یافته Omicron آزمایش شوند. پنج ولسوالی ساکنان را از ترک خانه های خود منع کردند.

افزایش محموله های ساحل غربی در زمانی اتفاق می افتد که بنادر در غرب به دلیل کمبود آپشن های ریلی و استفاده از کامیون ها به عنوان انبارهای موقت، به آرامی کانتینرهای وارداتی را پردازش می کنند.

ازدحام در بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ، کالیفرنیا، بندر اوکلند، کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داده است، که توسط کشتی‌های اقیانوسی که به دنبال جبران زمان در برنامه‌های خود هستند، از آن عبور کرده‌اند. این بر میزان خروج کانتینرهای صادراتی ایالات متحده از بندر تأثیر می گذارد. مدیران لجستیک همچنین در تلاش هستند تا با انتقال کانتینرهای بیشتری به ساحل شرقی و خلیج فارس، کنترل خود را دوباره به دست آورند.

 میرکو ویتزیک، مدیر راه حل‌های اطلاعاتی در Everstream Analytics گفت: «ازدحام اندازه‌گیری شده در تعداد کشتی‌های باری منتظر خارج از بنادر بزرگ اکنون در سواحل شرقی و خلیج‌فارس نسبت به سواحل غربی بدتر است، که تغییری بزرگ در مقایسه با آغاز سال 2022 است. .

بندر هیوستون برای همگامی با حجم رو به رشد کانتینرها، اخیراً ساعات ورود به روزهای شنبه را برای بقیه سال اعلام کرده است. انبارها در بندر ساوانا، جورجیا، 99٪ پر هستند و از پنجره بازشو استفاده می کنند.https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *