نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:39 ب.ظ

نیاز به تعریف مجدد تولید به عنوان یک اکوسیستم

30 مه 2022 توسط The Manufacturer

یک شرکت تولیدی مواد اولیه را به کالای نهایی تبدیل می کند. تولید، کار ساختن اشیا در کارخانه هاست. هیچ یک از این دو تعریف فرهنگ لغت انگلیسی کالینز، آنچه را که تولید باید در عصر حاضر تعریف شود، خلاصه نمی کند.

مدتی است که من بهترین نوع و وضعیت تولید را به عنوان یک اکوسیستم گسترده می بینم. مهمتر از آن، هر بازیکن در اکوسیستم برای کاربران نهایی خاص خود به بهترین نحو عمل می کند.ما دیگر نمی توانیم تولید را به عنوان یک فعالیت یا به عنوان مجموعه ای از فعالیت های  فاقد هم افزایی موثر در نظر بگیریم..

بله، تولید شامل فعالیت های فردی و یا مجرد و جدا از هم مانند طراحی، تهیه ابزار، آسیاب کردن ، تراشکاری، سنگ زنی، جوشکاری، بازاریابی، فروش و غیره است. اما این فعالیت‌های فردی اغلب باید به‌عنوان یک نهاد وابسته به هم از سیستم‌ها و فرآیندهای متصل انجام شوند. در این صورت یک اکوسیستم قوی شکل می گیرد که در آن همه از حضور همکاری واقعی در زنجیره ارزش سود می برند.

“پا گذاشتن به گذشته”

کشف نیروی بخار در اولین انقلاب صنعتی یک حادثه مهم بود، نه فقط برای تولید. این یک حادثه منحصر به فرد بود که نحوه انجام کارها در جزیره کوچک ما  یعنی انگلستان را تغییر داد.همراه با آن اصطلاح «تولید» به وجود آمد، به این معنا که مردم سعی می کردند چیزها را کنار هم بگذارند، ماشین آلات را بسازند، اجزا و قطعاتی بسازند که اساساً صنعت را به پیش می برد.تغییرات مهمی که انقلاب صنعتی را به وجود آورد، اتخاذ سیستم کارخانه، اختراع ماشین آلات و استفاده از بخار برای نیرو دادن به ماشین آلات، ماشین های بافندگی و غیره بود.

شهری که من در آن زندگی می کنم، منچستر، زمانی قطب صنعت بود.

“و بازگشت… به (حال و) آینده”

پس چه اتفاقی افتاده است، جدا از خیلی چیزها؟ موارد خیلی زیاد است که بتوان در اینجا خلاصه کرد. مواردی که من به آنها اشاره خواهم کرد از گزارش وضعیت تولید 2021 فیکتیو و “نگرانی های زنجیره تامین که نوآوری را خفه می کند” نشات می گیرد.

پاسخ دهندگان، 45٪، در مورد فرآیندهای داخلی سفت و سختی که توانایی تیم آنها را برای نوآوری مختل می کند، گزارش کردند. در حالی که 97% از شرکت ها گزارش دادند که مدیریت زنجیره تامین مقدار قابل توجهی از زمان کارمندان را مصرف می کند.

موانع دیگری که به آنها اشاره شده است شامل افزایش هزینه و مشکل در یافتن گزینه‌های سریع و با کیفیت بالا برای تولید ساخت‌های کم تعداد بود.هر بار که به ارائه محصولی به بازار فکر می کنیم، باید با در نظر گرفتن پایان کار شروع کنیم و به عقب کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تک تک فرآیندها و نتایج را شامل نموده و در ذهن داریم.

هم افزایی از همان ابتدا در جایی است که ارزش افزوده واقعی نهفته است. اگر دوست دارید، تقریباً شبیه ایجاد یک دستور غذا، دریافت بازخورد، پیروی از آن دستور غذا، ارائه آن دستور غذا و بررسی نظر مشتریان در مورد آن در حین و بعد از مصرف آن است.

هنگامی که ما چیزی را طراحی می کنیم، تمرکز بر آنچه برای ساخت یک محصول لازم است وجود دارد. و بعد چه مواردی را نیاز داریم که این چیزها را جمع کنیم تا محصولی را بسازیم. لحظه حساس در این فرایند شامل طراحی، تهیه، فرز، تراشکاری، سنگ زنی، جوشکاری، بازاریابی، فروش و تمامی فعالیت های دیگر به صورت همزمان است.

تمام فرآیندها باید به صورت موازی و به صورت به هم پیوسته اجرا شوند. برخی از این فرآیندها حتی باید به طور همزمان اجرا شوند. یک مثال شروع به افزایش آگاهی در مورد اینکه چرا محصول شما بهترین است در بازار است و چرا مردم باید محصول شما را بخرند.

اگر محصول شما ساخته شده و فعالیت های دیگر شروع شود، دیگر خیلی دیر شده است.

بنابراین، این یک امر ضروری است. از آنجایی که تمام این فعالیت ها به ساخت محصول شما کمک می کند و در عین حال بهترین شانس را برای اطمینان از موفقیت محصول شما می دهد. این همان چیزی است که برای شما و مشتریانتان ارزش دارد.

“بازخورد یک هدیه است”

اگر مشتری در طول این فرآیند بازتعریف شده «تولید به عنوان یک اکوسیستم» چیزی می‌خواهد، می‌تواند آن را به تیم‌های طراحی شما بازگرداند که می‌توانند آن تغییرات را ایجاد کنند.نتیجه محصول بهتر با طول عمر بیشتر و ارزش برای مخاطب هدف است.نکته اصلی این است که اگر ارزشی برای مخاطب هدف ایجاد نکنیم، برای مدت طولانی در تجارت نخواهیم بود. به همین دلیل است که تولید یک فعالیت مستقل نیست.

همه این بازیکنانی که من تا کنون از آنها صحبت کرده ام، همه آنها می توانند ارزش بیشتری برای کل چرخه عمر یک محصول به ارمغان بیاورند.از نظر من، این بدان معناست که تولید اکنون «اکوسیستمی از موجودیت‌های وابسته به هم است، جایی که هر موجودیت برای ساخت محصولات ارزشی به ارمغان می‌آورد».

بنابراین، ما نمی توانیم به تولید به عنوان یک فعالیت مستقل نگاه کنیم که در آن افراد چیزها را کنار هم قرار می دهند. ما باید به آن به عنوان یک اکوسیستم گسترده نگاه کنیم.هنگامی که نگاهمان به تولید به عنوان یک اکوسیستم را تغییر دادیم، سپس لحن گفتگو را تغییر می‌دهیم، سپس خود گفتگو را تغییر می‌دهیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *