نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:09 ق.ظ

صنعت کریپتو یکی از بدترین روزهای خود را سپری کرد چه چیزی اتفاق افتاد

نعت

13 ژوئن 2022 -مک کنزی سیگالوس

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کردند زیرا سرمایه گذاران دارایی های ریسک  دار را کنار می گذارند. یک شرکت وام دهنده کریپتو به نام سلسیوس در حال توقف برداشت برای مشتریان خود است که باعث ترس از سرایت به بازار گسترده تر شده است.

کریپتو نیمه اول سال 2022 وحشتناکی را پشت سر گذاشته است، اما چند روزی است که برای صنعتی که خود را حول ارزهای دیجیتال ساخته است، بسیار بد بوده است.

روز دوشنبه، پلتفرم‌های معاملاتی برداشت‌ها را متوقف کردند، شرکت‌ها فعالیت خود را کاهش دادند و سرمایه‌گذاران وحشت زده دارایی‌های خود را رها کردند و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را از 3 تریلیون دلار در ماه نوامبر به زیر 1 تریلیون دلار رساند.

بیت کوین به پایین ترین سطح در 18 ماه گذشته سقوط کرد و به زیر 23000 دلار رسید. با ارزش ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 15 درصد سقوط کرد، در حالی که اتریوم که در رتبه دوم بیت کوین قرار دارد، 17 درصد سقوط کرد.

این فروش زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران به دلیل باد مخالف اقتصاد کلان و افزایش نرخ‌های بهره، از  پر ریسک‌ترین بازار ‌ها خارج می‌شوند. اما بدتر از این است اقدام روز دوشنبه نشان دهنده یک بی اعتمادی اساسی به ارزهای دیجیتال و پلتفرم هایی است که از آنها پشتیبانی می کنند. وضعیتی که قبلاً یک رکود عمیق بود شروع به فروش وحشتناک کرد.

در اینجا برخی از نقاط ضعف کریپتو در روز دوشنبه آورده شده است:

هفته‌ها است که نگرانی از این که سلسیوس، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی و استقرار ارزهای دیجیتال، در بحبوحه بحران نقدینگی است، افزایش یافته است. سلسیوس به کاربران بازدهی تا 18.63 درصد از سپرده هایشان را ارائه می دهد. این مانند محصولی است که یک بانک ارائه می کند، مگر اینکه هیچ یک از ضمانت های نظارتی وجود نداشته باشد.

توکن سلسیوس در سال گذشته از بیش از 7 دلار به حدود 33 سنت کاهش یافت – و در هفته گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.در همین حال، 26 میلیارد دلار سرمایه مشتری این شرکت از اکتبر به نصف کاهش یافته است.سلسیوس قبلا اعتراف کرده بود که در نتیجه هک 120 میلیون دلاری پلتفرم مالی غیرمتمرکز BadgerDAO، چه مقدار سرمایه را از دست داده است.

اوایل روز دوشنبه،  سلسیوس بازار را شوکه کرد و اعلام کرد که تمام برداشت‌ها، سوآپ‌ها و نقل و انتقالات بین حساب‌ها به دلیل «شرایط شدید بازار» متوقف شده است. در یادداشتی خطاب به جامعه سلسیوس، این پلتفرم همچنین گفت که این حرکت برای “تثبیت نقدینگی و عملیات” طراحی شده است.

در این یادداشت آمده است: “ما امروز این اقدام را انجام می دهیم تا خود را در موقعیت بهتری قرار دهیم تا به مرور زمان به تعهدات خروج خود احترام بگذارد.”

سلسیوس به طور موثر دارایی های رمزنگاری شده 12 میلیارد دلاری خود را تحت مدیریت قفل کرد و نگرانی ها را در مورد پرداخت بدهی این پلت فرم افزایش داد. این خبر در سراسر صنعت کریپتو موج زد و برخی از اتفاقات ماه می را یادآوری کرد، زمانی که یک پروژه شکست خورده استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا 60 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و صنعت کریپتو را به صورت گسترده تر با خود به پایین کشاند.

سهام پلتفرم معاملاتی کریپتو کوین‌بیس در روز دوشنبه ۱۱ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از زمان عرضه عمومی این شرکت در آوریل ۲۰۲۱ رسید.

مهنیش پابرایی، سرمایه‌گذار می‌گوید: سرمایه‌گذاری‌های کریپتو در نهایت یک “صفر بزرگ” خواهد بود.

ولز فارگو می‌گوید سرمایه سیلورگیت حتی با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال یک خرید است

بایننس برداشت بیت کوین را متوقف می کند

بایننس نیز روز دوشنبه دکمه مکث را زد. بزرگترین صرافی رمزارز جهان، برداشت بیت کوین را برای بیش از سه ساعت متوقف کرد «به دلیل یک تراکنش گیر کرده که باعث عقب ماندگی شده است».

اگرچه مدیر عامل Changpeng Zhao گفت که این تعمیر تنها نیم ساعت طول می کشد، او بعداً تخمین خود را اصلاح کرد و گفت که “کمی بیشتر” از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود طول می کشد. در حدود ساعت 11:30 صبح، سرویس دوباره برقرار شد.

بایننس در توییتی نوشت: «مجموعه ای از تراکنش های BTC دلاری به دلیل کارمزدهای TX پایین گیر کردند که منجر به جمع آوری برداشت های شبکه بیت کوین شد.

در یک سری توییت‌ها صرافی خاطرنشان کرد که سپرده‌ها «بدون تأثیر» هستند و توضیح داد که مشکل از کار تعمیر برنامه‌ریزی‌شده ناشی می‌شود.

ژائو به مشتریان اطمینان داد که همه وجوه “SAFU” هستند. این اشاره ای به “صندوق دارایی ایمن برای کاربران” است که توسط راه اندازی شده استhttps://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *