نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:56 ق.ظ

این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که وب سایت کسب و کار شما در گوگل ایندکس شده است

توسط لنس اولین

در عصر دیجیتال امروز، با 93 درصد از کل ترافیک اینترنتی که از نتایج جستجو می‌آید، رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما در جستجو بدون شک تا حدودی پیش‌نیاز بازاریابان برای دستیابی به کاربران و افزایش نرخ تبدیل شده است. علیرغم اهمیت آن، هر وب سایتی در رتبه بندی صفحات گوگل قرار نمی گیرد. در واقع، قبل از اینکه بتوانید نگران رتبه خود باشید، باید مطمئن شوید که گوگل از وجود وب سایت شما اطلاع دارد. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما توسط گوگل کشف، مرور و فهرست شده است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به ایندکس‌سازی گوگل و نقشی که در موفقیت کسب‌وکار شما ایفا می‌کند بیندازیم.

نمایه سازی گوگل چیست؟

فهرست جستجوی گوگل را می‌توان به بهترین شکل به عنوان فهرستی از وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها نتایج جستجو را برای کاربرانش می‌کشد توضیح داد. در حالی که بسیاری تصور می کنند که گوگل می تواند شما را به هر وب سایتی در اینترنت ببرد، این کاملاً درست نیست. فقط وب سایت های فهرست شده می توانند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

شاید به همین دلیل است که هزاران وب سایت در حال حاضر فعالانه روی ایندکس شدن در موتور جستجوی گوگل کار می کنند. برای انجام این کار، آنها از کدهای کوچکی به نام ربات  استفاده می کنند که در صفحات وب سایت شما می خزند و اطلاعات را جمع آوری می کند. این اطلاعات به درک موضوع وب سایت شما کمک می کند و سپس آن را به فهرست موجودی گوگل اضافه می کند.

چگونه می توانم وب سایت تجاری خود را در گوگل نمایه کنم؟

شما باید سه مرحله مختلف را طی کنید تا وب سایت کسب و کارتان ایندکس شود و در نتایج موتور جستجوی گوگل ظاهر شود.

1. خزیدن crawling ( مرور شدن )

بدون شک این اولین تعاملی است که گوگل با وب سایت شما دارد. خزنده های گوگل می توانند با دنبال کردن پیوندی از یک وب سایت دیگر، وب سایت شما را کشف کنند یا می توانید نقشه سایت خود را مستقیماً به Google ارسال کنید.

هنگامی که یک خزنده گوگل وب سایت شما را پیدا می کند، آن را به طور کامل اسکن می کند تا بفهمد چه چیزی در آن است. این شامل خواندن متون، تصاویر و ویدیوها و درک طرح‌بندی وب‌سایت است.

2. نمایه سازی

نمایه سازی یکی از حیاتی ترین مراحل فرآیند است. اگر وب سایت شما نتواند الزامات مورد نظر را برآورده کند، گوگل آن را ایندکس نمی کند و وب سایت شما را بدون حتی بدترین موقعیت در رتبه بندی باقی می گذارد.

برای جلوگیری از ارسال هر گونه علامتی به گوگل، باید اطمینان حاصل کنید که:

  • محتوای وب سایت شما دارای محتوایی است. گوگل صفحه ای را با محتوایی که به احتمال زیاد برای کاربرانش ارزشی ندارد ایندکس نمی کند.
  • وب سایت شما یک تگ noindex در HTML خود ندارد.
  • وب سایت شما حاوی محتوای تکراری نیست که قبلاً در وب سایت نمایه شده دیگری وجود دارد.
  • وب سایت شما دارای یک نقشه سایت است که در حالت ایده آل باید به گوگل ارسال شود تا احتمال خزیدن ( مرور ) وب سایت شما بیشتر شود.
  • شما هر صفحه تکراری در وب سایت خود را به عنوان غیر متعارف علامت گذاری کرده اید.

اگر هیچ علامتی به گوگل ارسال نشود، خزنده از اطلاعاتی که در وب سایت شما پیدا کرده استفاده می کند و آن را به فهرست جستجوی خود اضافه می کند.

3. رتبه بندی

هنگامی که وب سایت شما دو مرحله اول را طی کرد، وارد مرحله رتبه بندی می شود. اینجاست که در نهایت وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود و ترافیک ایجاد می کند. هر زمان که کاربر جستجویی را شروع می کند، گوگل فهرست جستجوی خود را بررسی می کند تا مرتبط ترین صفحات را برای آن جستجو پیدا کند.

البته، این سفر صرفاً به فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت شما ختم نمی شود – به عنوان یک کسب و کار، باید هدف خود را بهینه سازی وب سایت خود برای کسب رتبه های بالاتر و رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو انجام دهید. با این وجود، ایندکس شدن وب سایت شما یک پله برای رسیدن به صفحه اول گوگل است.

چرا وب سایت کسب و کار شما باید در گوگل ایندکس شود؟

دورانی که بازاریابی محصولات و خدمات شما از طریق روش های سنتی برای رساندن پیام به مخاطبان هدف کافی بود، گذشته است. امروزه وقتی صحبت از بازار موتورهای جستجو به میان می آید، بر کسی پوشیده نیست که گوگل یک فرا فناوری است و از غول هایی مانند یاهو، بینگ، یاندکس و غیره پیشی می گیرد.

از آنجایی که گوگل پربازدیدترین وب سایت در سطح جهان است، به ویژه در ایالات متحده، اکثریت واضحی از جهان با دسترسی به اینترنت حداقل یک بار در روز از گوگل بازدید می کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. بنابراین، اطمینان از ایندکس شدن، رتبه بندی و بهینه سازی سایت تجاری شما برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است.

کنسول جستجوی گوگل همچنین بینش های ارزشمندی در مورد نمایان بودن جستجوی وب سایت شما ارائه می دهد، از جمله تجزیه و تحلیل در صفحات فهرست شده فعلی، صفحات غیر نمایه شده و پیوندهای شکسته.

موفقیت وب سایت شما به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند

مطمئن شوید که وب سایت کسب و کار شما در گوگل ایندکس شده است، بدون شک یکی از مهم ترین و مقرون به صرفه ترین ابزار برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست.

اگر وب سایت کسب و کار شما هنوز ایندکس نشده است، وقت آن است که آن را در اولویت قرار دهید. به هر حال، اگر محصول یا خدماتی نتواند از رقبا پیشی بگیرد و به سرعت به مخاطبان هدف خود برسد، فایده ای ندارد.

ارسال شده توسط: لنس اولین

لنس اولین در مشاوره به استارت‌آپ‌ها در تمام زمینه‌های کارکردهای مرتبط با فروش تخصص دارد. او مشاور Ulin را اداره می کند و همچنین بنیانگذار “Let’s CEO” یک سایت رسانه و منابع تجاری است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *