نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 12:24 ق.ظ

یک گوش انسان با استفاده از سلول های خود بیمار با چاپ سه بعدی برای اولین بار در جهان با موفقیت پیوند شد

02 ژوئن 2022- کریستوفر مک فادن

یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی به تازگی اعلام کرده است که با موفقیت یک گوش انسان با چاپ سه بعدی را به یک بیمار پیوند زده است که در ابتدا توسط نیویورک تایمز گزارش شد. شرکت 3DBio Therapeutics مستقر در کوئینز، گوش را با استفاده از سلول های خود بیمار چاپ کرد.

بیمار مورد نظر که یک جوان 20 ساله است، با یک اختلال مادرزادی به دنیا آمد که باعث شد گوش راست کوچک و بدشکل داشته باشد. به گفته کارشناسان این حوزه، این یک پیشرفت خیره کننده و خبر هیجان انگیز در حوزه مهندسی بافت است.

به گفته 3DBio Therapeutics، گوش چاپ سه بعدی در قالبی ساخته شد که دقیقاً با گوش چپ زن مطابقت داشت. پس از تکمیل، گوش در ماه مارس سال جاری با موفقیت روی سر بیمار پیوند زده شد. این شرکت گفت که گوش به مرور زمان به بازسازی بافت غضروف ادامه می‌دهد و ظاهر و حسی شبیه به یک گوش طبیعی به آن می‌دهد.

آدام فاینبرگ در مصاحبه ای به نیویورک تایمز گفت: «این قطعاً یک کار بزرگ است.

دکتر فاینبرگ استاد مهندسی زیست پزشکی و علم و مهندسی مواد در دانشگاه کارنگی ملون و یکی از بنیانگذاران FluidForm، یکی از رقبای صنعت 3DBio است.

او گفت: «این نشان می‌دهد که این فناوری دیگر «اگر» نیست، بلکه «زمان» است.

خبر موفقیت آمیز این عملیات در یک بیانیه مطبوعاتی توسط 3DBio در تاریخ 2 ژوئن 2022 منتشر شد.

به جز این اطلاعات، اطلاعات کمی در مورد این روش افشا شده است. این به دلایل واضح است، زیرا فناوری و تکنیک‌ها چیزی شبیه یک راز صنعت هستند.

آیا اندام های پرینت سه بعدی ایمن هستند؟

به طور خلاصه، هنوز خیلی زود است که واقعاً بگوییم.

با این حال، 3DBio گفت که تنظیم‌کننده‌های فدرال طرح آزمایشی را بررسی کرده و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را برای تولید تعیین کرده‌اند و زمانی که این مطالعه در زمان مقرر کامل شد، داده‌ها در یک مجله پزشکی منتشر خواهند شد.

کارآزمایی بالینی بزرگتر این شرکت شامل حدود 11 بیمار است و هنوز در زمان نگارش این مقاله ادامه دارد. برای این منظور، هنوز هم این امکان وجود دارد که پیوند توسط بدن بیماران رد شود یا منجر به سایر عوارض سلامتی شود که هنوز پیش‌بینی نشده است.

با این حال، از آنجایی که سلول‌هایی که برای ساختن اندام‌ها استفاده می‌شوند (مانند گوش) از بدن خود بیمار هستند، احتمال رد یا عوارض باید کم باشد.

3DBio اولین بار حدود هفت سال پیش تأسیس شد و پیوند موفق اخیر تنها یکی از چندین پیشرفت در این زمینه در چند سال گذشته است.

به عنوان مثال، در ماه ژانویه، جراحان در مریلند موفق شدند قلب یک خوک اصلاح شده ژنتیکی را به یک مرد 57 ساله مبتلا به بیماری قلبی پیوند بزنند. این به بیمار این امکان را داد که چند ماه حیاتی و قیمتی دیگر به زندگی خود ادامه دهد.

همچنین پیشرفت‌های دیگری خارج از استفاده از اندام‌های حیوانات یا پرینت‌های سه بعدی وجود دارد که مفید خواهند بود. به عنوان مثال، دانشمندان دیگر در حال توسعه تکنیک‌هایی هستند که امید می‌رود می‌تواند عمر اعضای اهداکننده را افزایش دهد تا از بین نرود.این نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد، به طوری که پزشکان سوئیسی اخیراً توانستند کبد انسان را به بیمار پیوند بزنند که به مدت سه روز کاملاً حفظ شده بود.

همه چیز بسیار هیجان انگیز است، اما برای گیرنده گوش پرینت سه بعدی، نگرانی های او بسیار نزدیک تر است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *