نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:52 ق.ظ

دره موتور در ایتالیا بستری حاصلخیز برای ابرخودروها است

2 ژوئن 2022 – توسط لیوبومیر میلاسین -انواع صنعت و طرفداران به مودنا می آیند تا در مورد تجارت صحبت کنند و ماشین ها و دوچرخه های دیدنی را در اطراف شهر تحسین کنند.

اگر توسکانی چیانتی دارد، منطقه امیلیا رومانیا ایتالیا دارای «دره موتور» است، منطقه‌ای که یکی از بالاترین تراکم خودروها و موتورهای اسپرت لوکس در جهان را دارد. که  سرزمین موتورها نامیده می شود و حدود 1000 کیلومتر مربع از زمین های کشاورزی برتر تقریباً بین بولونیا و مودنا را پوشش می دهد، علاوه بر برندهای کمتر شناخته شده، خانه لامبورگینی و فراری، مازراتی و دوکاتی است.

هر سال – با وقفه ای برای ویروس کرونا – طرفداران برای تعطیلات آخر هفته به مودنا می آیند تا در مورد تجارت صحبت کنند و اتومبیل ها و دوچرخه های دیدنی را که در سطح شهر به نمایش گذاشته شده اند تحسین کنند.

در میان آنهایی که امسال به نمایش گذاشته شد، Pagani Huayra بود، یک ابرخودروی آینده نگر که تنها چند کیلومتر دورتر در پایگاه پاگانی در San Cesario sul Panaro تولید شد، جایی که وسایل نقلیه با اندازه‌گیری ساخته می‌شوند – و قیمت آن از 2.6 میلیون یورو (2.8 میلیون دلار) شروع می‌شود.

کریستوفر پاگانی، پسر بنیانگذار و رئیس ارتباطات، به خبرگزاری فرانسه گفت که تولید یک خودرو بین هشت تا نه ماه طول می کشد و مشتریان معمولاً بین سفارش و تحویل دو سال منتظر می مانند.

او گفت: “در سال 2022 ما حدود 40 تا 45 خودرو تولید می کنیم. همه آنها خاص هستند زیرا هر مشتری این فرصت را دارد که با ما تماس بگیرد، از ما دیدن کند و به این سفر برود.”

«دره موتور» ایتالیا خانه لامبورگینی، فراری و برندهای کمتر شناخته شده ای مانند پاگانی است.

در کارخانه – که “کارگاه” نامیده می شود – چند ده جوان که اکثراً جوان هستند، در محیط آرام و سفارشی یک آزمایشگاه علمی کار می کنند.برای این برند، وزن همه چیز است و آنها از 40 نوع فیبر کربن مختلف و همچنین تیتانیوم و آلومینیوم استفاده می کنند تا خودرو را تا حد امکان سبک کنند.

اما پاگانی گفت که مذاکرات با مشتریان درباره یک نسخه الکتریکی بالقوه، حتی اگر به دلیل باتری سنگین‌تر باشد، به عنوان بخشی از گرایش به سمت خودروهای سبزتر در جریان است.

بهترین مکان برای بودن

پدر پاگانی، هوراسیو، این شرکت را در سال 1998 پس از کار در لامبورگینی، یکی دیگر از برترین برندهای لوکس ایتالیایی مستقر در این منطقه، تأسیس کرد.

طبق گفته ها، فروچیو لامبورگینی، مالک ثروتمند یک کارخانه تراکتورسازی، در دهه 1950 پس از شکایت از  خود، به سمت اتومبیل های اسپرت روی آورد.گفته می شود که انزو فراری به او گفته است که اگر چیزی را که ساخته دوست ندارد، باید برود و خودش را بسازد.

سایت فراری مارانلو در خارج از مودنا واقع شده است، در حالی که این منطقه همچنین دارای دالارا است، که خودروهایی را برای مسابقات IndyCar در ایالات متحده ارائه می دهد، و شرکت موتور سواری Energica.

آندره آ کورسینی، مسئول حمل و نقل، زیرساخت ها و گردشگری منطقه امیلیا رومانیا، گفت: «موفقیت به قدمت بسیار دور برمی گردد، این ثمره چندین نسل است.

نام «موتور ولی» به دره سیلیکون کالیفرنیا اشاره دارد، جایی که گروهی از شرکت‌های فناوری استعدادها و پول نقد را جذب کردند.در اینجا، تولیدکنندگان یک پایگاه مهارتی آماده در میان کشاورزانی پیدا کردند که بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، مجبور بودند تعمیر ماشین آلات خود را یاد بگیرند.

به گفته اندیشکده Riparte l’Italia، امروزه این منطقه شامل 16000 شرکت، چهار پیست مسابقه، شش مرکز آموزشی و بیش از 90000 کارمند است.

امیلیو 24 ساله که در جنوب ایتالیا در رشته مهندسی خودرو تحصیل می کند و برای آخر هفته به مودنا آمده است، می گوید: «از نظر فرصت های شغلی و تماس با شرکت ها، اینجا بهترین مکان برای بودن است.

این بخش گردش مالی 16 میلیارد یورویی در سال را به ثبت می‌رساند و بوگاتی، فراری و لامبورگینی همگی نتایج رکوردی را در سال 2021 ثبت کردند.

همچنین در اینجا بود که بوگاتی در اوایل دهه 1990 B110 GT مشهور خود را تولید کرد که به قیمت خیره کننده 500 میلیون لیره (حدود 260000 یورو در آن زمان) فروخته شد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *