نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:00 ب.ظ

نمونه اولیه «کارتریج» تویوتا راهی برای قابل حمل کردن هیدروژن است

استیو دنت-2 ژوئن 2022،

ج

یکی از مسائل بی شماری که در مورد هیدروژن به عنوان منبع انرژی پاک وجود دارد، زیرساخت است، زیرا جابجایی و ذخیره یک گاز بسیار انفجاری بسیار گران است. تویوتا و شرکت تابعه آن Woven Planet معتقدند که ممکن است راه حلی با نمونه اولیه کارتریج هیدروژن قابل حمل جدید داشته باشند. ایده این است که آنها را می توان در یک مرکز اختصاصی پر کرد، در جایی که لازم بود حمل کرد، سپس پس از دریافت محموله بعدی، بازگردانده شد.

کارتریج ها نسبتاً کوچک با طول 16 اینچ، 7 اینچ قطر و حدود 11 پوند وزن خواهند بود. تویوتا آنها را “انرژی قابل حمل، مقرون به صرفه و راحت می نامد که امکان رساندن هیدروژن به محل زندگی، کار و بازی مردم را بدون استفاده از لوله فراهم می کند. [و] قابل تعویض برای تعویض آسان و شارژ سریع.”

تویوتا گفت، آنها می توانند برای “تحرک [یعنی خودروهای هیدروژنی]، کاربردهای خانگی و بسیاری از احتمالات آینده که هنوز تصورش را نمی کنیم مفید باشند.” هیچ کاربرد خاصی ذکر نشده است، اما گفته شده است که “فرض می شود که یک کارتریج هیدروژن برای کارکرد یک مایکروویو خانگی معمولی برای حدود 3-4 ساعت برق کافی تولید می کند.”

تویوتا در بیانیه مطبوعاتی خود اذعان می کند که بیشتر هیدروژن از سوخت های فسیلی ساخته می شود و بنابراین دقیقاً سبز نیست. اما فکر می‌کند که در آینده با انتشار کربن کم تولید می‌شود و کارتریج‌ها می‌توانند به برخی از مسائل زیرساختی کمک کنند.

تویوتا قصد دارد این نظریه را با انجام آزمایش‌های اثبات مفهومی در مکان‌های مختلف، از جمله «شهر هوشمند آینده با محوریت انسان»، در شهر سوسونو، استان ژیزوکا در ژاپن، آزمایش کند. این شرکت همچنین “در حال کار برای ایجاد یک زنجیره تامین جامع مبتنی بر هیدروژن با هدف تسریع و ساده سازی تولید، حمل و نقل و استفاده روزانه است.”

هیدروژن یک سوخت غیرعملی برای خودروها است که عمدتاً به دلیل هزینه و کمبود مکان برای سوخت گیری است. برای مواردی مانند قطارها و نیمه کامیون‌ها، جایی که برق‌رسانی می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد، کارایی بیشتری دارد. این  سوخت همچنین برای حمل و نقل هوایی نوید استفاده می دهد، زیرا باتری ها آنقدر سنگین هستند که در آن شرایط کاربردی نیستند. با این حال، به نظر می رسد تویوتا کارتریج ها را برای استفاده شخصی و خانگی عرضه می کند، اما هنوز مشخص نیست که شما از آنها برای چه استفاده می کنید.

https://finance.yahoo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *