نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:27 ق.ظ

مطالعه “لکه زباله” اقیانوس آرام شمالی فراوانی موجودات نوستونی neuston organisms را نشان می دهد

گزارش 26 مه 2022 -توسط باب یرکا، Phys.org -اعتبار: Cosimosal.b، CC BY-SA 4.0

تیمی از محققان از بریتانیا و ایالات متحده دریافته‌اند که علاوه بر زباله‌های انسانی، “لکه زباله” اقیانوس آرام شمالی دارای ارگانیسم‌های نوستونی فراوانی است. در مقاله خود که در سایت bioRxiv ارسال شده است، این گروه مطالعه خود را در مورد مواد موجود در تکه زباله دریا و نوع موجوداتی که در آن یافتند شرح می دهند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که نوستون فراوانی در چرخه اقیانوس اطلس شمالی نیمه گرمسیری وجود دارد که دریای سارگاسو را تشکیل می‌دهد – بخش‌هایی از آن به دلیل حجم عظیم زباله‌های انسانی که در آنجا انباشته شده است، لکه زباله اقیانوس اطلس شمالی برچسب‌گذاری شده است. Neuston اصطلاحی است که برای اشاره به شکل‌های حیات شناور در سطح دریا ابداع شده است، و چرخش یک مارپیچ یا گرداب است که در آن آب مانند ابرها در طوفان بسیار کندتر می‌چرخد. از آنجایی که چرخش به شکل گرداب است، مواد در لبه بیرونی به سمت مرکز کشیده می‌شوند، به همین دلیل است که نوستون و زباله در آنها به هم می‌پیوندند. در این تلاش جدید، محققان به این فکر افتادند که آیا تعداد مشابهی از نوستون در چرخش نیمه گرمسیری اقیانوس آرام شمالی وجود دارد، که به مرور زمان به دلیل حجم زیادی از زباله های انسانی شناور در مرکز آن، لکه زباله اقیانوس آرام شمالی (NPGP) نامیده می شود. .

کار این تیم، شنای گرداب نامیده می‌شد – یک سفر قایقرانی در NPGP که 80 روز به طول انجامید. مسیر طی شده توسط کشتی قایقرانی I Am Ocean با استفاده از یک مدل رانش عددی ترسیم شد – تیم می خواست ببیند چه نوع موجوداتی در بین متراکم ترین قسمت های زباله در لکه زندگی می کنند. همانطور که کشتی در حال حرکت بود، یک دستگاه ترال برای گرفتن موجودات زنده کشیده شد. این تیم همچنین یک فلومتر مکانیکی جنرال اقیانوسیکس را برای اندازه گیری حجم آبی که نمونه ها در آن یافت شد، به ترال متصل کردند.

در کل تیم 22 نمونه، 12 نمونه از داخل چرخ مرکزی و 10 نمونه از خارج، برای مقاصد مقایسه جمع آوری کرد. نمونه های موجود در نمونه ها شناسایی و به عنوان نمونه زباله شمارش شدند. در مطالعه نمونه‌ها، محققان دریافتند که مانند Atlantic Gyre، تعداد زیادی نوستون در NPGP در نزدیکی مرکز آن متمرکز شده است. آنها همچنین دریافتند که غلظت نوستون به همان نسبت زباله است.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *