نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:52 ق.ظ

لزوم تخصیص منابع لازم برای هوشمندسازی شهر

۹ خرداد ۱۴۰۱

لزوم تخصیص منابع لازم برای هوشمندسازی شهر

معاون شبکه و مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام دنیا تحول‌آفرین است، گفت: باید بودجه کافی و تخصیص منابع برای هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی کاوه‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نگاه تحول‌خواهانه به سازمان فاوا، اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام دنیا تحول‌آفرین است به گونه‌ای که کمتر حوزه‌ای را پیدا می‌کنید که توسط مهندسان این رشته دستخوش تحول، تغییر یا به‌طور کلی دگرگونی نشده باشد.

وی با اشاره به نگاه تحول‌خواهانه فاوا در حوزه پزشکی، اضافه کرد: در این حوزه شاهد تغییرات بسیار ملموس و با محوریت هوش مصنوعی هستیم که فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی تأثیرات گسترده‌ای در تشخیص بیماری، کنترل و عمل جراحی داشته است، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های پیش‌رو دیگر ربات‌ها و هوش مصنوعی محور ارائه خدمات پزشکی باشد.

معاون شبکه و مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرهای هوشمند تأثیرات بسیار زیاد و تحول‌آفرینی را روی مدیریت شهرها خواهند داشت و مدیریت سنتی را دچار تغییر اساسی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در شهرهای هوشمند تمام عناصر شهری از شهروندان به‌عنوان مهم‌ترین دارایی هر شهر تا تمام اجزا و المان‌های شهری متحول خواهد شد و در آینده این هوش مصنوعی است که کنترل ترافیک را به‌صورت اقتضایی و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های تأثیرگذار بر ترافیک، به عهده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هوش مصنوعی نسبت به تشخیص جرم و مجرم، آموزش و فرهنگ‌سازی، تشخیص و کنترل حریق، جداسازی پسماند از مبدا، مدیریت روشنایی، ارائه خدمت در دنیای متاورس و دیگر موضوعات تحول‌آفرین خواهد بود.

کاوه‌زاده در خصوص تأثیر سازمان فاوا شهرداری در تحول آفرینی در حوزه‌های مختلف، افزود: معتقدم بودجه کافی و تخصیص منابع برای هوشمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *