نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:54 ق.ظ

دستگاه پزشکی جدید برای بیماری های پا در پشتیبانی تخصصی تولید

ارسال شده در 26 مه 2022 توسط The Manufacturer

یک دستگاه پزشکی جدید دگرگون کننده ، که برای ایجاد قدرت در عضلات پا، از جمله عضلات درونی داخل پا طراحی شده است، قرار است پس از تزریق حمایت تخصصی از دانشگاه هریوت وات، راه اندازی شود.

دستگاه Novabow که همزمان با مراسم افتتاحیه مرکز تولید تجهیزات پزشکی مستقر در دانشگاه هریوت وات رونمایی شد، برای پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی و طیف گسترده ای از عوارض و بیماری های پا طراحی شده است.

تحقیقات انجام‌شده در سال‌های اخیر نقش حیاتی ماهیچه‌های درونی پا را نشان داده و نقش آن‌ها را در آسیب‌های دویدن، بیماری‌های مرتبط با دیابت از جمله نوروپاتی (بی‌حسی پا) و زخم‌ها، در کنار شکایات رایج‌تر و در عین حال دردناک‌تری مانند بونیون نشان می‌دهد.

یک دندانپزشک شاغل از گلاسکو اکنون قرار است سلامت پا را با یک دستگاه ورزش پا با استفاده آسان که قدرت عضلات پا را افزایش می دهد، تغییر دهد. جری فارل با همکاری طراحان و مشاوران متخصص مرکز تولید تجهیزات پزشکی، این دستگاه را تابستان امسال عرضه خواهد کرد.

Gerry Farrell، مدیر عامل Jomarg Innovation Ltd و مخترع دستگاه ورزش پا Novabow، توضیح می‌دهد: «در سال‌های اخیر، درک ما از نقش حیاتی ماهیچه‌های ذاتی پا به‌طور تصاعدی افزایش یافته است. کفش‌های مدرن پاها را ضعیف می‌کنند، بنابراین اکثر ما قدرت لازم برای تعادل و ورزش صحیح را نداریم. این می تواند به طیفی از بدشکلی ها، درد و آسیب انگشتان پا کمک کند.

یکی از دلایل اصلی که افراد از ورزش کردن یا لذت بردن از ورزش دست می کشند، درد است. بسیاری از تمرینات پا بر روی عضلات اشتباه تمرکز می کنند یا به اندازه کافی یا به راحتی به عضلات درونی نمی رسند. به عنوان یک ورزشکار آماتور، می خواستم از آسیب های ورزشی جلوگیری کنم و نتایج مطالعات آزمایشی ما در دانشگاه های ناپیر و استرلینگ بسیار مثبت بوده است. ما همچنین این دستگاه را به مدت طولانی با پرتاب کننده چکش المپیکی کریس بنت که قرار بود قبل از رفع مشکلات زانو و کمرش با استفاده از دستگاه Novabow تحت عمل جراحی قرار گیرد، آزمایش کرده ایم. او اکنون روزانه از آن استفاده می کند.

«پشتیبانی ارائه شده توسط MDMC در توسعه دستگاه برای بازار بسیار ارزشمند بوده است. به عنوان یک دندانپزشک که در تلاش برای راه اندازی یک سیستم ورزشی منحصر به فرد با مزایای پزشکی واضح است، با چالش های زیادی روبرو شده ام. تیم MDMC در دانشگاه Heriot-Watt به من در طراحی‌های دقیق CAD کمک کرد و دقیقاً نوع درست سازنده پلاستیک متخصص را معرفی کرد، چیزی که بدون کمک آنها نمی‌توانستم پیدا کنم. این تسهیلات برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که در بازار تجهیزات پزشکی پیچیده کار می‌کنند بسیار ارزشمند است.»

به طور قابل توجهی، افرادی که مبتلا به دیابت هستند، در معرض خطر بالایی از شرایط پیچیده پا از جمله نوروپاتی هستند که منجر به بی حسی شدید در پاها می شود. احتمال افتادن در دیابتی با این عارضه 20 برابر بیشتر از افراد بدون دیابت است. این به طور قابل توجهی خطر آسیب را افزایش می دهد، به ویژه با افزایش سن، برنامه های تمرینی پا و مچ پا به طور قابل توجهی نوروپاتی را بهبود بخشیده و حتی معکوس کرده است.

چالش دوم برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، زخم است که در برخی موارد می تواند منجر به عفونت و در نهایت قطع عضو شود. تحقیقات نشان می دهد که عود زخم به طور چشمگیری با استفاده از ورزش پا و مچ پا از 72٪ به 16٪ با این نوع ورزش کاهش می یابد.

پروفسور Marc Desmulliez، مدیر مرکز تولید تجهیزات پزشکی (MDMC) در دانشگاه Heriot-Watt، گفت: “ما می توانیم پتانسیل عظیمی برای دستگاه Novabow برای رسیدگی و پیشگیری از طیف گسترده ای از شرایط بهداشتی و همچنین پشتیبانی از آماتور و حرفه ای مشاهده کنیم. ورزشکاران برای رعایت ایمنی همانطور که راه اندازی رسمی MDMC در دانشگاه هریوت وات را جشن می گیریم، امیدواریم بسیاری از شرکت های دیگر مانند Novabow به پشتیبانی تخصصی رایگان تولید دستگاه های پزشکی ما دسترسی داشته باشند.

MDMC برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​مانند Jomarg Innovation ایجاد شده است تا تولیدکنندگان مناسب را برای محصول خود تهیه کنند، تا از تجهیزات آزمایشگاهی ما به ارزش 2 میلیون پوند با راهنمایی‌های متخصص به طور کامل استفاده کنند و در مسیر چالش برانگیز مقررات دستگاه‌های پزشکی حرکت کنند. حمایت ما از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اسکاتلندی رایگان است و نشان‌دهنده تعهد موسسه ما به تسریع نوآوری علوم زیستی در اسکاتلند و فراتر از آن است.»

ایوان مک کی، وزیر بازرگانی اسکاتلند در مورد افتتاح مرکز تولید تجهیزات پزشکی در دانشگاه هریوت وات گفت: «دولت اسکاتلند از افتتاح امروز مرکز تولید تجهیزات پزشکی استقبال می‌کند، که ما از طریق صندوق چالش تولید پیشرفته خود برای تحریک آن حمایت کردیم.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *