نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:47 ق.ظ

تغییرات آب و هوایی خواب ما را به هم می زند.

22 مه 2022 – لوکیا پاپادوپولوس -اتاق خواب در شب. ادوین تان/iStock

وقتی به تغییرات آب و هوایی فکر می کنیم، به یک سیاره در حال گرم شدن و خطرات فیزیکی همراه با آن مانند طوفان، خشکسالی و افزایش سطح دریا فکر می کنیم. اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که گرم شدن سیاره می‌تواند بر ما تأثیر بگذارد و ممکن است به همان اندازه شدید باشند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط Cell Press ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی باعث می شود بشریت خواب ضروری را از دست بدهد.

محققان تخمین می زنند که تا سال 2099، افزایش دما ممکن است 50 تا 58 ساعت خواب را برای هر فرد در سال کاهش دهد. این تأثیر برای ساکنان کشورهای کم درآمد و همچنین برای افراد مسن و زنان حتی بدتر خواهد بود.

کلتون مینور، نویسنده ارشد این مطالعه، در بیانیه ای گفت: «نتایج ما نشان می دهد که خواب – یک فرآیند ترمیمی ضروری برای سلامت و بهره وری انسان – ممکن است در اثر دماهای گرم تر تخریب شود. “به منظور اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد سیاست های آب و هوایی در حال حرکت، ما باید طیف کاملی از اثرات قابل قبول آب و هوایی آینده را که از انتخاب های انتشار گازهای گلخانه ای اجتماعی امروزی گسترش می یابد، بهتر در نظر بگیریم.”

این یک واقعیت شناخته شده است که افزایش دما منجر به مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان می شود، اما چیزی که مشخص نشده است این است که دقیقاً چه تأثیری بر توانایی افراد برای استراحت مناسب دارد.

مینور گفت: “در این مطالعه، ما اولین شواهد در مقیاس سیاره ای را ارائه می کنیم که دمای گرمتر از حد متوسط ​​، خواب انسان را از بین می برد.” ما نشان می‌دهیم که این فرسایش عمدتاً با تأخیر در هنگام خواب افراد و با پیشروی هنگام بیدار شدن در هوای گرم اتفاق می‌افتد.»

پژوهش جدید داده‌های خواب جهانی جمع‌آوری‌شده از مچ‌بند‌های ردیابی خواب مبتنی بر شتاب‌سنج را از بیش از 47000 بزرگسال در 68 کشور در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب بررسی کرد. محققان دریافتند که در شب‌هایی که بسیار گرم در نظر گرفته می‌شوند (بیشتر از 30 درجه سانتیگراد یا 86 درجه فارنهایت)، خواب به طور متوسط ​​کمی بیش از 14 دقیقه کاهش می‌یابد.

مینور می‌گوید: «بدن‌های ما برای حفظ دمای مرکزی بدن تنظیم شده است، چیزی که زندگی ما به آن بستگی دارد. با این حال هر شب آنها بدون اینکه بیشتر ما آگاهانه بدانیم، کار قابل توجهی انجام می دهند – آنها با گشاد کردن رگ های خونی و افزایش جریان خون در دست ها و پاهای ما، گرما را از هسته ما به محیط اطراف منتقل می کنند.

این یافته ها با مطالعات اولیه انجام شده روی موش ها و انسان ها مطابقت دارد که نشان می دهد کیفیت و کمیت خواب در واقع با افزایش گرما کاهش می یابد.

مینور نتیجه گرفت: «در فصل‌ها، جمعیت‌شناسی و شرایط آب و هوایی مختلف، دمای بیرونی گرم‌تر به‌طور مداوم خواب را از بین می‌برد و با گرم‌تر شدن دما، میزان از دست دادن خواب به تدریج افزایش می‌یابد».

شاید نگران‌کننده‌ترین یافته مطالعه جدید این بود که کم‌خوابی برای مردم کشورهای در حال توسعه بیشتر بود، به این معنی که بیشترین تأثیر را بر آسیب‌پذیرترین جمعیت می‌گذارد.

این مطالعه در مجله One Earth منتشر شده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *