نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:38 ق.ظ

مصاحبه مکینزی با شان کنی از شرکت بکتل در باره عملکرد نوآوری در پروژه های بزرگ

 

6 آوریل 2022

مصاحبه شونده شان کنی Shaun Kenny رئیس واحد تجارت جهانی زیرساخت شرکت Bechtel است.  مصاحبه کننده تونی هنسن، مستقر در دفتر مک کینزی در سیاتل، مدیر عامل ابتکار زیرساخت جهانی GII است.

شرکت‌های زیرساختی می‌توانند با تمرکز بر نوآوری امروز به رفع نیازهای نسل‌های آینده کمک کنند. شان کنی بحث می کند که چگونه کار تیمی، آموزش و فناوری می تواند به شرکت ها کمک کند تا آن را به درستی انجام دهند.

دستیابی به اهداف خالص جهانی به مقدار بی سابقه ای انرژی نیاز دارد. در نتیجه، تعداد بی‌سابقه‌ای از پروژه‌های بزرگ برای کمک به تسهیل انتقال انرژی مورد نیاز است. این پروژه ها شامل تولید و انتقال بیشتر انرژی های تجدیدپذیر، کربن زدایی تأسیسات موجود و افزایش قابل توجه استفاده از حمل و نقل با کربن کمتر است. اگرچه ارائه این پروژه‌ها در مقیاس و سرعت مستلزم چالش‌های مهمی است، انجام این کار تعدادی فرصت هیجان‌انگیز را نیز ایجاد می‌کند، مانند ایجاد مشارکت‌های قوی‌تر با مشتریان. بهبود علم ساخت و ساز؛ استقرار مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز یکپارچه EPC؛ و کمک به مدیریت ریسک در سراسر زنجیره تامین.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه شرکت‌های زیرساخت می‌توانند در گذار به صفر خالص هدایت شوند، تونی هنسن از مک‌کینزی با شان کنی، رئیس واحد تجاری زیرساخت جهانی Bechtel صحبت کرد.

تونی هنسن: چه تغییراتی در سطح صنعت مورد نیاز است تا امکان ارائه تعداد بی‌سابقه پروژه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خالص صفر فراهم شود، و Bechtel چگونه به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد؟

شان کنی: ما شاهد تعهد G-7 و G-20 به بهبود COVID-19 هستیم که از نظر زیست محیطی پایدار و از نظر اجتماعی فراگیر باشد، و این تعهد باعث تسریع تغییرات قبلی می شود که قبلاً در حال انجام بودند. برای صنعت ما، سؤالات کلیدی «چه» و «چگونه» است، یعنی «چه نوعی از پروژه‌های بزرگ در حال ارائه و توسعه هستند؟» و “چگونه آنها را تحویل خواهیم داد؟”

اگر «چه» را در نظر بگیرید، ما شاهد پروژه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و انتقال نیرو، علاقه بیشتر به کربن‌زدایی تأسیسات موجود و حمل‌ونقل با کربن کم هستیم. ما همچنین شاهد کارهای بیشتری در ارتباط و کنترل دیجیتال هستیم. تامین انرژی بیشتر یک چیز است، اما با فناوری حسگر و اتصال بهتر، ارائه دهندگان انرژی و کاربران می توانند برای صرفه جویی در انرژی با یکدیگر همکاری کنند. همچنین علاقه زیادی به پروژه‌های «چگونگی» انجام شدن وجود دارد، از جمله تأکید بر طرح‌هایی برای کاهش مواد و بهبود بهره‌وری انرژی.

از نظر نحوه پاسخگویی Bechtel به چالش انتخاب پروژه های مناسب و ارائه آنها به بهترین شکل ممکن، چهار حوزه کلیدی وجود دارد که ما روی آنها تمرکز می کنیم. اول، ما در حال ایجاد شراکت قوی تر با مشتریان خود هستیم. دوم، ما بر علم ساخت و ساز تمرکز می کنیم. سوم، ما به دنبال فرصت هایی برای به کارگیری طرز فکر و مدل EPC خود هستیم. در نهایت، ما به شرکای زنجیره تامین خود کمک می کنیم تا ریسک را مدیریت کنند و به نوبه خود، موارد بیشتری را به تیم های پروژه ارائه دهند.

تونی هنسن: آیا می توانید چند نکته برجسته در جایی که این مناطق تمرکز بازی می کنند را بیان کنید؟

شان کنی : در ایجاد مشارکت های قوی تر با مشتریان، ما شریک مدیریت تحویل کامل تونل ها و ایستگاه های حفاری در پروژه مترو شهر سیدنی و جنوب غربی بودیم. ما توانستیم حدود 70 درصد از آن تیم را به پروژه بعدی مترو وست منتقل کنیم. به این ترتیب، مشتری منتفع شده است زیرا ما دانش اصلی را حفظ کرده‌ایم، و فرهنگ کاری متمایز و هماهنگی پروژه بسیار موفقی را ایجاد کرده است.

هنگامی که صحبت از علم ساخت و ساز در بخش انرژی های تجدیدپذیر و انرژی پاک می شود، رویکرد ما در ساخت و ساز بر بهبود زمان چرخه برای نصب کالاها متمرکز است. به عنوان مثال، ما در حال کار بر روی یک پروژه خورشیدی در تگزاس با ده ها هزار کار نصب تکراری هستیم. برنامه ساخت و ساز شش ماه است، و بنابراین دقیقه ها می توانند به راحتی به میلیون ها دلار تبدیل شوند، بنابراین ما برنامه Minutes Matter خود را اجرا کرده ایم، که بهبودهای تدریجی را برای افزایش بهره وری و بهبود تکرارپذیری تقویت می کند.

با حرکت به سمت EPC یکپارچه، اکنون در حال انجام کارهای عمرانی و دریایی برای پروژه های LNG گاز طبیعی مایع خود هستیم، که در طول تاریخ از پیمانکاران فرعی برای آن استفاده کرده ایم. امروز، با ساخت و ساز در ساحل خلیج آمریکا، ما این جریان های کاری را به صورت عمودی ادغام می کنیم، که انعطاف پذیری و قطعیت بیشتری در نتیجه ارائه می دهد و ما را به ارائه تداوم اشتغال برای کارآموزان و متخصصان ساخت و ساز خود از طریق پروژه های مختلف سوق داده است.

در نهایت، وقتی نوبت به فعال کردن شرکای زنجیره تامین می‌رسد، ما روی یک تیم یکپارچه با CityFibre کار کرده‌ایم که در حال سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی در سراسر بریتانیا برای آموزش پیمانکاران خود است. ما تجربه خود را در استخدام و آموزش به کار می بریم، اما همچنین به پیمانکاران تجاری کمک می کنیم تا قابلیت های سازمانی خود را بهبود بخشند. به عبارت دیگر، ما تضمین می‌کنیم که مسابقه تیمی می‌تواند در این نوع محیط عمل کند.

تونی هنسن: مهندسی پروژه و توسعه پروژه چگونه باید تکامل یابد تا در مقیاس و سرعت پیش بینی شده ارائه شود؟ کجا شاهد پیشرفت‌های مهیج در توسعه و مهندسی پروژه بوده‌اید که الهام‌بخش شما باشد؟

شان کنی : در تجربه من، زمانی که مالکان با چالش‌هایی در مقیاس و سرعت توسعه مواجه می‌شوند، با همکاری با پیمانکاران EPC از ابتدا برای ساده‌سازی آنچه که قرار است ساخته شود و سپس حذف رابط‌هایی که هزینه‌بر و کند هستند، به بهترین وجه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر از دریچه زنجیره ارزش گاز طبیعی در بالادست به این موضوع نگاه کنیم، بیش از یک سوم تولید جهانی LNG را ساخته ایم و 17 قطار LNG در مقیاس بزرگ را تنها در پنج سال تکمیل کرده ایم. مقیاس انتقال انرژی یک نوع چالش مشابه برای ساخت LNG است. این نیاز به همکاری نزدیک از طریق توسعه پروژه و اجرای یک مدل EPC کاملاً یکپارچه دارد که رابط‌ها را حذف و بهینه می‌کند و بر تولید و ایمن ساختن متخصصان ساخت‌وساز ما متمرکز است.

در پایین دست، ما در دهه گذشته حدود هشت گیگاوات برق گاز پاک در ایالات متحده نصب کرده‌ایم و با همکاری با چند مشتری و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی برای توسعه طرح‌های استاندارد و برنامه‌های اجرایی موفق بوده‌ایم. این همچنین به ما این امکان را می دهد که استعدادهای تیم های مربوطه را بهتر درک کنیم و در نتیجه بهترین ها را در یکدیگر به نمایش بگذاریم.

تونی هنسن: برای کاهش محدودیت‌های مهارت و نیروی کار در سراسر زنجیره ارزش، چه چیزی باید در توسعه و حفظ استعداد تغییر کند؟

شان کنی : تیم‌هایی که بالاترین عملکرد را دارند از محل‌های کاری فراگیر، بدون تعصب و احترام می‌آیند که در آن همه می‌توانند انتظار داشته باشند که با آنها منصفانه رفتار شود و فرصت‌هایی برای پیشرفت داشته باشند.

Bechtel بر تنوع و شمول تمرکز دارد. به عنوان مثال، ما برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم که بر ایجاد مکان‌های کاری که برای زنان کار می‌کند متمرکز است، زیرا هنوز زنان کافی در این صنعت نمی‌بینیم. ما همچنین کمپین #WeAreBechtel خود را داریم که بر شناسایی، بحث و هماهنگی با رفتارهایی متمرکز است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم در محل کارمان ببینیم.

کارگاه‌های ساختمانی معمولاً محیط‌های پیچیده‌ای هستند، بنابراین فناوری که ایمن ماندن و بهره‌وری بیشتر را برای متخصصان ساختمانی ما ساده‌تر می‌کند، همیشه هدف ماست. برای مثال، ایستگاه‌های کاری سیار و کمپ‌های پایه ما در این زمینه اطلاعات مدلی را در اختیار متخصصان و سرپرستان صنایع دستی ما قرار می‌دهند تا به آنها کمک کند آنچه را که می‌سازند تجسم کنند.

هر جا که موفق بوده‌ایم، هرجا که با مشتریان از نزدیک کار کرده‌ایم و برنامه‌های موفقی را توسعه داده‌ایم، برنامه‌های آموزشی و کارآموزی مداوم و برنامه‌های مشارکت جامعه را می‌بینید که بر توضیح آنچه در حال ساخت است و شاید جذب جامعه به صنعت متمرکز است.

تونی هنسن: چگونه رویکردها برای کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته متفاوت خواهد بود؟

شان کنی: چالش‌های EPC جهانی هستند، اما بازارهای نوظهور فرصت بیشتری برای بهبود پایه مهارت‌های محلی و حمایت از رشد بلندمدت زنجیره تامین ارائه می‌دهند. رویکرد ما به سه بعد پایبند است: کار تیمی قوی، آموزش مداوم، و فناوری هوشمند برای خدمت به حرفه ای ساخت و ساز.

به عنوان مثال، در فضای کار تیمی، امروز در عربستان سعودی بازار بسیار قوی است و تقاضای استعداد زیاد است، بنابراین دیدن زنان بیشتر در نیروی کار بسیار خوب است. تغییراتی در پادشاهی رخ می دهد. همچنین منبعی دست نخورده را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم به آن تکیه کنیم و نیاز به ایجاد فضاهای کاری فراگیر و مناسب برای همه را تقویت می کند.

یکی از مواردی که ما همیشه روی آن تمرکز می کنیم ارتقاء مهارت جوامع محلی و ارائه مهارت های پایدار است. پیش از این، زمانی که در خاورمیانه روی پروژه‌های بزرگ آلومینیوم کار می‌کردیم، می‌توانستیم به صاحبان پروژه کمک کنیم تا زنجیره تامین صنایع پایین‌دستی در حال ظهور را توسعه دهند و همچنین گزینه‌های محلی بهتری برای عملیات و نگهداری کارخانه ارائه کنیم.

و در نهایت، در سمت فناوری، ما از فناوری استفاده می کنیم تا ایمن و با بهره وری بیشتر برای متخصصان ساخت و ساز ساده تر شود. فقط به عنوان یک مثال ساده، ما از یک سیستم اطلاعات جغرافیایی [GIS] برای بهبود برنامه‌ریزی کاری و بهینه‌سازی مسیرهای حمل و نقل در پروژه‌های بزرگراه‌ها و ابزارهای «به‌عنوان ساخته‌شده» برای کمک به راهنمایی ماشین‌ها برای مکان‌یابی و هدایت انبوه‌ در پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیرمان استفاده می‌کنیم.

تونی هنسن: چه مشارکت های جدید و رویکردهای قراردادی می تواند نتایج را بهبود بخشد؟

شان کنی: دیدن چندین آژانس حمل و نقل در ایالات متحده که پیش از این در برنامه ریزی پروژه با بازیگران بخش خصوصی در بالادست همکاری می کنند، دلگرم کننده است. ما شاهد این هستیم که این قراردادهای پیش‌توسعه [PDA] در راه آهن مسافربری و همچنین با مقامات فرودگاه و خطوط هوایی برای توسعه زیرساخت‌های ترمینال جدید در حال پیشرفت هستند.

روش کار PDA ها به این صورت است که سازمان های بخش عمومی تیمی را که در نهایت پروژه را اجرا می کنند، درگیر می کنند. سپس تیم با مالک کار می کند تا تمام گزینه های فنی، تجاری و مالی پروژه را در نظر بگیرد تا به بهترین راه حل برسد. این به آژانس اجازه می‌دهد تا زودتر با دست اندرکاران صنعت همکاری کند و راه‌حلی فنی ارائه دهد که نه تنها کارساز است، بلکه از نظر مالی نیز امکان‌پذیر است.

تونی هنسن: فرصت‌های مزیت رقابتی برای شرکت‌های مهندسی و ساخت و ساز [E&C] پیشگام چیست؟

شان کنی: اخیراً در مراسمی بودم که هانا جونز، مدیر اجرایی جایزه Earthshot، چیزی را گفت که واقعاً برایم جالب بود. او به این نکته اشاره کرد که با چالش‌هایی که جهان با آن مواجه است، باید به عملکرد پایداری به عنوان عملکرد نوآوری فکر کنیم.

تا آن زمان، من همیشه به پایداری به معنای سنتی فکر می‌کردم، که بیشتر در مورد رفع نیازهایمان بدون به خطر انداختن نیازهای نسل‌های آینده است. اما من فکر می‌کنم وقتی از طریق یک لنز نوآوری به آن نگاه می‌کنید، به پایداری فوریت بسیار بیشتری می‌بخشد. پایداری در مورد آوردن نوآوری به روش هایی است که ما امروز کار می کنیم تا نیازهای نسل های آینده را برآورده کنیم.

در نهایت، من فکر می کنم که COVID-19 به ما آموخته است که نمی توانیم حضور کارگران خط مقدم خود را بدیهی بدانیم. برای ما در دنیای یکپارچه EPC، این به معنای بی امان بودن در مورد ایمنی، ساختن محل کار با احساس تعلق و خدمت بهتر به متخصصان ساخت و ساز خط مقدم است. شرکت هایی که این حق را دریافت می کنند در انتقال به صفر خالص بهترین عملکرد را خواهند داشت.

نظرات بیان شده توسط مصاحبه شوندگان متعلق به خودشان است و بیانگر یا منعکس کننده نظرات، خط مشی ها یا مواضع McKinsey & Company نیست و یا دارای تایید آن است.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *