نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:18 ب.ظ

رونمایی رنو از خودروی مفهومی دوگانه الکتریکی-هیدروژنی با برد تا 497 مایل.

20 مه 2022 -انمار فرنگول

خودروی مفهومی هیبریدی رنو Scenic Vision در جریان رونمایی در نشست ChangeNow در پاریس، فرانسه، در روز پنجشنبه، 19 مه 2022. رنو SA در حال توسعه یک خودروی سواری با اندازه خانوادگی است که برای رانندگی های کوتاه با برق و برای سفرهای طولانی تربا هیدروژن کار می کند. عکاس: بنجامین ژیرت/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

رنو جزئیات یک خودروی مفهومی هیبریدی الکتریکی-هیدروژنی را منتشر کرده است که این خودروساز فرانسوی فناوری هیدروژن را به عنوان “یکی از گزینه‌ها برای راحت‌تر کردن خودروهای الکتریکی” توصیف کرده است.

طرح رنو Scenic Vision شامل موتور هیدروژنی، موتور الکتریکی، باتری، پیل سوختی و مخزن هیدروژن است. باک 2.5 کیلوگرمی در جلوی خودرو قرار دارد و به گفته رنو، پر شدن آن حدود 5 دقیقه طول می کشد.

با توجه به سندی که منتشر شد و این مفهوم را تشریح کرد، باتری 40 کیلووات ساعتی Scenic Vision قابل بازیافت است و تا سال 2024 در یک کارخانه در فرانسه تولید خواهد شد.

در بیانیه ای، ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو، گفت که این کانسپت «طراحی بیرونی مدل 100% الکتریکی جدید Scénic را برای سال 2024 نشان می دهد.» این شرکت گفت که پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی “بخشی از چشم انداز بلندمدت، فراتر از سال 2030” است.

ایده کلی این است که سلول سوختی هیدروژنی Scenic Vision به افزایش برد خودرو در سفرهای طولانی‌تر کمک می‌کند. رنو گفت: «در سال 2030 و پس از آن، هنگامی که شبکه ایستگاه‌های هیدروژن به اندازه کافی بزرگ شد، می‌توانید تا 800 کیلومتر [کمی بیش از 497 مایل] رانندگی کنید… بدون توقف برای شارژ باتری».

هیدروژن که توسط آژانس بین المللی انرژی به عنوان یک “حامل انرژی همه کاره” توصیف می شود، کاربردهای متنوعی دارد و می تواند در طیف وسیعی از صنایع به کار گرفته شود.می توان آن را به روش های مختلفی تولید کرد. یکی از روش‌ها شامل استفاده از الکترولیز است که جریان الکتریکی آب را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می‌کند.

اگر برق مورد استفاده در این فرآیند از یک منبع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید باشد، برخی آن را هیدروژن سبز یا تجدیدپذیر می‌نامند.پیش‌بینی می‌شود که هیبرید رنو از هیدروژن سبز استفاده کند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق تولید هیدروژن در حال حاضر بر اساس سوخت‌های فسیلی است.

خودرو مفهومی الکتریکی-هیدروژنی رنو نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌های خودروسازی به دنبال یافتن راه‌هایی برای توسعه محصولات آلایندگی کم و صفر هستند که می‌توانند با طیف وسیعی از خودروهای بنزینی و دیزلی رقابت کنند.

رنو گفت: «امروزه چندین سیستم برای تکمیل موتورهای الکتریکی در حال بررسی هستند تا نیازهای مرتبط با رانندگی در مسافت های طولانی را برطرف کنند. فناوری هیدروژن یکی از گزینه‌هایی است که وسایل نقلیه الکتریکی را راحت‌تر می‌کند.

در زمینه تحرک هیدروژن، گروه رنو قبلاً یک سرمایه گذاری مشترک با پلاگ پاور به نام Hyvia راه اندازی کرده است. در میان چیزهای دیگر، روی پیل‌های سوختی هیدروژنی در خودروهای تجاری سبک و راه‌اندازی امکانات شارژ هیدروژن تمرکز دارد.

ایده رنو برای توسعه یک خودروی سواری که از فناوری هیدروژن استفاده می کند منحصر به فرد نیست.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *