نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:49 ق.ظ

سازمان ملل می گوید که اقیانوس های زمین به داغ ترین و اسیدی ترین سطح تاریخ رسیده اند

19 مه 2022 -اما نیوبرگر -یک غواص مرجان های پیوند شده را در نزدیکی بندر دیبا در فجیره، امارات متحده عربی، 15 ژوئن 2020 بازرسی می کند. -کریستوفر پایک | رویترز

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که اقیانوس‌ها به گرم‌ترین و اسیدی‌ترین سطح خود در سال گذشته رسیدند که نشان‌دهنده پیامد اصلی تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است.این یافته‌ها بخشی از یک گزارش سالانه بود که نشان می‌داد چگونه چهار معیار اصلی تغییرات آب و هوایی – غلظت گازهای گلخانه‌ای، افزایش سطح دریاها، دمای اقیانوس‌ها و اسیدی شدن اقیانوس‌ها – در سال 2021 به بالاترین حد خود رسیدند.

پتری تالاس، دبیر کل WMO در بیانیه ای گفت: آب و هوای ما در مقابل چشمان ما در حال تغییر است. گرمای محبوس شده توسط گازهای گلخانه ای ناشی از انسان، سیاره زمین را برای نسل های آینده گرم خواهد کرد.

اقیانوس‌ها به‌ویژه توسط افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دما آسیب دیده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که در واقع، بسیاری از اقیانوس‌ها حداقل یک موج گرمای دریایی «قوی» را در مقطعی از سال گذشته تجربه کردند.

چنین گرمای شدیدی، اکوسیستم‌های دریایی حیاتی مانند صخره‌های مرجانی، علفزارهای دریایی و جنگل‌های کلپ را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است. گرم شدن سریع اقیانوس ها همچنین باعث کاهش جمعیت ماهی های جهان شده است.

WMO همچنین تایید کرد که سطح pH در اقیانوس ها به پایین ترین حد در حداقل 26000 سال گذشته رسیده است. با افزایش اسیدی شدن اقیانوس ها، ظرفیت آنها برای جذب دی اکسید کربن از جو کاهش می یابد.

WMO گفت که سطح آب دریاها سال گذشته پس از افزایش میانگین 4.5 میلی متری هر سال در دهه گذشته به بالاترین حد خود رسید. این بیش از دو برابر نرخی است که بین سال‌های 1993 و 2002 مشاهده شد و عمدتاً به دلیل از بین رفتن سریع توده یخ ناشی از ذوب شدن صفحات یخ است. WMO هشدار داد که افزایش سطح دریا صدها میلیون نفر از ساکنان ساحلی را در معرض خطر طوفان ها و سیل های شدیدتر و مکرر قرار می دهد.

تالاس گفت: “افزایش سطح دریا، گرمای اقیانوس ها و اسیدی شدن برای صدها سال ادامه خواهد داشت مگر اینکه ابزاری برای حذف کربن از جو ابداع شود.”

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *