نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 5:29 ق.ظ

اروپا در تلاش است تا خود را از انرژی روسیه رها کند وباید زغال سنگ بیشتری بسوزاند

20 می 2022 -انمار فرنگول

11 آوریل 2022، نیدرزاکسن، هوهنهاملن: زغال سنگ در کانال Mittelland در دید توربین های بادی قرار دارد. در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین، آژانس محیط زیست فدرال (UBA) جایگزینی گاز طبیعی روسیه با زغال سنگ را اجتناب ناپذیر می‌داند، اما نسبت به زیر سؤال بردن اساساً اهداف اقلیمی هشدار می‌دهد.

تمایل اتحادیه اروپا برای دور کردن خود از هیدروکربن های روسیه به این معنی است که باید سوخت های فسیلی را از سایر نقاط جهان بیابد تا شکاف های عرضه را برطرف کند.کمیسیون اروپا جزئیات طرحی را برای افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر اتحادیه اروپا و کاهش اتکای آن به سوخت‌های فسیلی روسیه بررسی کرده است و در عین حال اذعان کرده است که تأسیسات زغال‌سنگ موجود ممکن است «بیش از انتظار اولیه» مورد استفاده قرار گیرند.

سندی که اهداف کمیسیون را برای طرح REPowerEU ترسیم می‌کند، بر اهمیت صرفه‌جویی در انرژی، تنوع واردات انرژی و تسریع آنچه «انتقال انرژی پاک اروپا» می‌نامید، تأکید می‌کند.

در مجموع، سرمایه گذاری اضافی 210 میلیارد یورو (220.87 میلیارد دلار) بین سال های 2022 تا 2027 را در نظر می گیرد. وقتی صحبت از سهم انرژی های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی اتحادیه اروپا به میان می آید، کمیسیون پیشنهاد کرده است که هدف فعلی 40 درصد تا سال 2030 باید به  45 درصد افزایش یابد

پیشنهادات کمیسیون در همان روزی ارائه شد که دولت‌های دانمارک، آلمان، هلند و بلژیک گفتند که هدف ترکیبی حداقل 65 گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی تا سال 2030 معادل 150 گیگاوات در نظر خواهند گرفت.

در زمینه سوخت های فسیلی، وضعیت چالش برانگیز است. بر اساس گزارش یورواستات، روسیه در سال گذشته بزرگترین تامین کننده نفت و گاز طبیعی اتحادیه اروپا بوده است.تمایل اتحادیه اروپا به حذف خود از هیدروکربن های روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین به این معنی است که باید نفت و گاز سایر نقاط جهان را برای رفع شکاف های عرضه بیابد.

کمیسیون اعلام کرد که برای تامین نفت به 1.5 تا 2 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است. برای واردات کافی گاز طبیعی مایع و گاز خط لوله از منابع دیگر، حدود 10 میلیارد یورو تا سال 2030 مورد نیاز است.

همه موارد فوق در زمانی بیان می شود که اتحادیه اروپا گفته است که می خواهد تا سال 2050 نسبت به کربن خنثی شود. در میان مدت، می خواهد انتشار خالص گازهای گلخانه ای تا سال 2030 حداقل 55 درصد کاهش یابد، که اتحادیه اروپا آن را “مناسب” می نامد.

کمیسیون گفت: در این واقعیت جدید، مصرف گاز در اتحادیه اروپا “با سرعت بیشتری کاهش می یابد و نقش گاز به عنوان سوخت انتقالی را محدود می کند.”

با این حال، دور شدن از سوخت‌های فسیلی روسیه همچنین مستلزم سرمایه‌گذاری هدفمند برای تامین امنیت زیرساخت‌های گاز و تغییرات بسیار محدود در زیرساخت‌های نفتی در کنار سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ در شبکه برق و یک ستون فقرات هیدروژنی در سراسر اتحادیه اروپا است.

کمیسیون گفت: «به موازات آن، برخی از ظرفیت‌های زغال‌سنگ موجود نیز ممکن است طولانی‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، استفاده شود، با نقشی که برای انرژی هسته‌ای و منابع گاز داخلی نیز دارد.»

در یک کنفرانس مطبوعاتی فرانس تیمرمنز، رئیس اقلیم اتحادیه اروپا، اعتراف کرد که استفاده کمتر از گاز طبیعی در مرحله انتقالی به این معنی است که ” ممکن است کمی طولانی تر از زغال سنگ استفاده نمود – که تأثیر منفی بر انتشار گازهای گلخانه ای دارد.”

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *