نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:42 ب.ظ

سونی هدف کربن صفر را برای 10 سال تا سال 2040 به جلو می اندازد.

18 مه 2022

سونی می گوید انتقال به جامعه کربن زدایی شده به یک مسئله فوری تبدیل شده است.غول ژاپنی سونی ضرب الاجل خود را برای دستیابی به بی طرفی کربن تا یک دهه به پایان رساند و گفت که اکنون تا سال 2040 انتشار آلاینده های خالص صفر را در سراسر تجارت خود هدف قرار داده است.

این شرکت الکترونیک و سرگرمی گفت که این تصمیم “در حالی اتخاذ شده است که خطرات تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان آشکارتر و جدی تر شده اند و گذار به یک جامعه کربن زدایی شده به یک موضوع فوری تبدیل شده است”.

فعالان محیط زیست این حرکت را ستودند، اما در مورد عنصری در مورد چگونگی هدف سونی برای رسیدن به هدف – سرمایه گذاری در فناوری جدید که کربن را از جو حذف می کند یا آن را به ترکیبی کمتر مضر تبدیل می کند، تردید ایجاد کردند.

سونی اعلام کرد که می‌خواهد کارخانه‌های خود تا سال 2030، همچنین یک دهه زودتر از هدف قبلی‌اش، کربن خنثی شوند و قصد دارد با افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر و صرفه‌جویی در انرژی به آن برسد.

با این حال، حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای از مناطق «مانند محصولات، زنجیره‌های تأمین و تدارکات» تا حدی باید با سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های متمرکز بر حذف کربن و پروژه‌هایی که جذب کربن را با به اصطلاح اکوسیستم‌های تقویت‌شده تشویق می‌کنند، محقق شود.

اری واتانابه، کارشناس ارشد امور مالی در گروه آب و هوای ژاپنی 350org، گفت: اما این فناوری هنوز ثابت نشده است.

وی گفت: اعلام سونی “یک سیگنال مثبت است که نشان می دهد این شرکت در مقابله با تغییرات آب و هوایی جدی است”، اما این روش های حذف “اثبات نشده اند، و (مشخص نیست) آیا می تواند به مسیر کربن زدایی کمک کند یا خیر.

او گفت سونی می‌تواند سایر شرکت‌های ژاپنی را برای ارتقای اهداف آب و هوایی خود تحت تأثیر قرار دهد، اما از شرکت خواست برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود به فناوری‌های اثبات‌نشده تکیه نکند.

کارشناسان آب و هوای سازمان ملل می‌گویند که بشریت کمتر از سی سال فرصت دارد تا افزایش انتشار کربن را که باعث گرم شدن سیاره‌ها می‌شود، متوقف کند و کمتر از یک دهه آن را تقریباً به نصف کاهش دهد تا بتواند گرمایش جهانی را در هدف ۱.۵ درجه سانتی‌گراد محدود کند.

ژاپن که به شدت به سوخت های فسیلی وارداتی وابسته است، قصد دارد تا سال 2050 کربن خنثی شود. طبق داده های کمیسیون اروپا، اگر اتحادیه اروپا به عنوان یک بلوک در نظر گرفته شود، این کشور ششمین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *