نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:56 ب.ظ

بر اساس یک گزارش اکثر خودروسازان در اهداف اقلیمی کوتاهی می کنند

18 مه 2022 -توسط مارلو هود

در سطح جهانی، بیش از نیمی از خودروهای جدیدی که در سال 2029 از خطوط تولید خارج می‌شوند، باید برقی باشند تا این بخش با هدف محدود کردن گرمایش زمین در 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش‌صنعتی مطابقت داشته باشد.

کارشناسان گفتند که تنها دو خودروساز از 12 خودروساز برتر جهان قصد دارند تا سال 2030 به اندازه کافی وسایل نقلیه الکتریکی بسازند تا با اهداف آب و هوایی توافق پاریس همگام شوند.

بر اساس نقشه نفوذ Influence Map ، یک سازمان غیردولتی تحقیقاتی، در سطح جهانی، بیش از نیمی از خودروهای جدیدی که در سال 2029 از خطوط تولید خارج می‌شوند، باید الکتریکی باشند تا این بخش با هدف کاهش دمای 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح پیش‌صنعتی مطابقت داشته باشد. که اهداف و سیاست های آب و هوایی شرکت ها را ارزیابی می کند.

در همان زمان، 11 خودروساز از 12 خودروساز – در حالی که به طور علنی از توافقنامه پاریس حمایت می کنند – به طور فعال با سیاست های دولت برای تسریع تغییر به سمت خودروهای الکتریکی، به ویژه موتورهای احتراق داخلی که به تدریج حذف می شوند، مخالفت کرده اند.

در این گزارش آمده است که غول‌های خودروسازی ژاپنی، تویوتا، هوندا و نیسان به‌ویژه دور از مرز هستند و خودروهای غیرآلاینده به ترتیب تنها 14، 18 و 22 درصد از تولید برنامه‌ریزی شده آنها در سال 2029 را تشکیل می‌دهند.

هیوندای کره جنوبی، تولیدکننده آمریکایی فورد و رنو فرانسه – با 27، 28 و 31 درصد از ناوگان جهانی خود که پیش‌بینی می‌شود تا هفت سال دیگر برقی شوند – فقط اندکی بیشتر در مسیر حرکت بودند.

استثنای برجسته، تسلا مستقر در ایالات متحده است، یک سازنده “بازیگر خالص” که تا به حال فقط خودروهای برقی و کامیون تولید کرده است.

بن یوریف، مدیر برنامه Influence Map می گوید: «تقریباً همه خودروسازان نمی توانند با انتقال به آلایندگی صفر همگام شوند.

“آنهایی که از همه عقب تر هستند، در مورد حمایت از سیاست آب و هوا نیز منفی ترین هستند.”

فورد، استلانتیس، فولکس واگن و بی‌ام‌و به آستانه 52 درصد برای سازگاری با هدف دمایی پاریس نزدیک‌تر شده‌اند و 36 تا 46 درصد از ناوگان آنها در سال 2029 الکتریکی خواهند بود.

علاوه بر تسلا، تنها مرسدس بنز – با 56 درصد – در راستای تحقق این هدف، انتقالی را پیش‌بینی می‌کند.

برای ارزیابی مسیرهای خودروساز، Influence Map به مجموعه داده های مختلف ارجاع می دهد.

محققان از سناریوی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) برای کربن‌زدایی بخش حمل‌ونقل با سرعت کافی استفاده کردند تا هدف 1.5 درجه سانتی‌گراد را به خطر نیندازند، که به 57.5 درصد از کل خودروهای تولید شده در سال 2030 نیاز دارد تا برقی باشند.

گزارش خالص صفر آژانس بین المللی انرژی تا سال 2050 همچنین فرض می کند که سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق جهانی حدود 60 درصد در سال 2030 خواهد بود.

سپس گزارش Influence Map این هدف را با پیش‌بینی‌های تولید IHS Markit تا سال 2029 مقایسه کرد که مربوط به سهم 52 درصدی خودروهای الکتریکی در طرح IEA است.

در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که مجموع تولید جهانی خودروهای برقی باتری‌دار توسط همه خودروسازان تا سال 2029 تنها به 32 درصد برسد.این بدان معناست که صنعت خودروسازی باید تولید خودروهای بدون آلایندگی را تا 80 درصد افزایش دهد تا بتواند به هدف تولید 2030 آژانس بین المللی انرژی دست یابد.

تاثیر سیاست دولت

بر اساس گزارش هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (IPCC)، یافته های این گزارش تأثیر حیاتی سیاست های دولت را بر سرعت گذار از موتورهای احتراق داخلی نشان می دهد که حدود 16 درصد از انتشار CO2 جهانی مرتبط با انرژی را تشکیل می دهند.

در اتحادیه اروپا که قصد دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای را به 55 درصد کمتر از سطح 1990 کاهش دهد، پیش بینی می شود که ناوگان تولیدی تویوتا تا سال 2029 50 درصد برقی شود.اما در ایالات متحده، که استانداردهای انتشار سوخت کمتر سختگیرانه است، این رقم تنها چهار درصد است.به طور مشابه، پیش‌بینی می‌شود که تولید فورد در اتحادیه اروپا تا سال 2029 به 65 درصد برقی برسد که تقریباً دو برابر میانگین جهانی است.

آندرس شلد، مدیر عامل AkademikerPension دانمارک با 20 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، به خبرگزاری فرانسه گفت، “به عنوان سرمایه گذار، نگران تصویر ترسیم شده ای هستیم که تأیید می کند برخی از شرکت ها در صنعت خودرو زمانی که فعالانه با قوانین و مقررات بسیار مورد نیاز مرتبط با تغییرات آب و هوایی مخالفت می کنند، خود را در سمت اشتباه تاریخ قرار می دهند.ما همچنین نگران بدترین امتیاز تویوتا در میان همتایان خود در لابی‌های آب و هوایی هستیم زیرا این شرکت برند ارزشمند خود را به خطر می‌اندازد.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *