نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:18 ق.ظ

آیا هوای تمیزتر می تواند منجر به طوفان های بیشتری شود؟

لوکیا پاپادوپولوس-15 مه 2022 =طوفان کاترینا. ویکی‌مدیا کامانز

بر اساس مطالعه ای که در مجله Science Advances  منتشر شد، مطالعه جدیدی که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) انجام شد، نشان داد که هوای تمیزتر منجر به طوفان های بیشتری می شود. این تحقیق نشان می‌دهد که کاهش 50 درصدی آلودگی در اروپا و ایالات متحده با افزایش 33 درصدی در تشکیل طوفان‌های اقیانوس اطلس در چند دهه گذشته مرتبط است.

در همین حال، در اقیانوس آرام، آلودگی بیشتر با طوفان های کمتر مرتبط است. هیرویوکی موراکامی، دانشمند طوفان NOAA، با اجرای شبیه‌سازی‌های کامپیوتری آب و هوایی متعدد برای مطالعه پدیده‌هایی که با چرخه‌های آب و هوایی طبیعی قابل توضیح نیستند، به این نتیجه رسید.

او حدس زد که از آنجایی که طوفان‌ها برای شکل‌گیری و تداوم به آب گرم نیاز دارند، خنک شدن هوا و دریاها که ناشی از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است، طبیعتاً منجر به حوادث فاجعه‌بار کمتری می‌شود. به همین دلیل است که اقیانوس آرام که به دلیل آلودگی زیاد هند و چین در رنج است نیز شاهد طوفان های بیشتری است.

هوای آنجا به اندازه‌ای گرم است که دریاها را گرم می‌کند و باعث ایجاد پدیده‌های ویرانگر طبیعی می‌شود. در این میان، اقیانوس اطلس از سال 1980 شاهد کاهش آلودگی بوده است.

جیم کوسین، دانشمند آب و هوا و طوفان، از شرکت مخاطره آمیز The Climate Service می گوید: «به همین دلیل است که اقیانوس اطلس از اواسط دهه 90 بسیار دیوانه شده است و چرا در دهه های 70 و 80 بسیار آرام بود. کوسین بخشی از مطالعه NOAA نبود، اما تایید کرد که آلودگی “به افراد زیادی در دهه های 70 و 80 استراحت داد، اما اکنون همه ما هزینه آن را می پردازیم.”

این ممکن است نگران کننده به نظر برسد تا زمانی که در نظر بگیرید چند نفر دیگر از آلودگی گرفته شده اند. کریستی ابی، استاد بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن، گفت که سالانه هفت میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که بسیار بیشتر از طوفان هاست. ابی اصرار داشت که کاهش آلودگی هوا صرف نظر از اتفاقی که با طوفان‌ها می‌افتد، حیاتی است.

این مطالعه در Science Advances منتشر شده است.

خلاصه:

طی 40 سال گذشته، ذرات معلق در هوا در اروپا و ایالات متحده به دلیل اقدامات کنترل آلودگی به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که در جنوب و شرق آسیا به دلیل رشد اقتصادی و صنعتی در این مناطق افزایش یافته است. با این حال، هنوز مشخص نیست که چگونه تغییرات در ذرات معلق در هوا، فعالیت طوفان گرمسیری جهانی TC را تغییر داده است. در این مطالعه، ما نشان می‌دهیم که کاهش ذرات معلق در هوا در اروپا و ایالات متحده منجر به کاهش قابل‌توجه در TCs در نیمکره جنوبی و همچنین افزایش TCs در اقیانوس اطلس شمالی شده است، در حالی که افزایش ذرات معلق در هوا در جنوب و شرق آسیا باعث کاهش قابل توجهی در TC ها در غرب اقیانوس آرام شمالی اعمال کرد. این نتایج نشان می دهد که چگونه جامعه انتشارات آئروسل های انسانی را کنترل می کند، تأثیر قابل توجهی بر فعالیت TC در جهان خواهد داشت.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *