نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:52 ب.ظ

از ساختن چرخ تا شکستن چرخ ؛ در عصر تحول دیجیتال

دیگر چرخ مثل سابق نمی چرخد و مدیران در معرض آزمایش تاریخی قرار گرفته اند .

انقلاب صنعتی چهارم در جهان پیشرفته مبتنی بر انقلاب سوم دنیای کسب وکار را متحول می‌کند و در چهان عقب مانده تر آن جامعه را مختل می کند . بنظر می رسد که فناوری‌های جدید ماهیت کار سیستمها و افراد و وظایف آن‌ها را تغییر می‌دهند و بنابراین باید مشخص شود که مدیران چگونه با این تغییرات، از روشهای سنتی حاکم کنار می‌آیند.

در این تغییر و تحول تحقیقات مستمر برای بررسی عوامل مختلف و موضوعاتی که جدیدا ظهور می کنند انجام شده  و نتایج آنها با روشهای نوآورانه برای بررسی سطح اقدامات مدیران از نظر تعدیل‌ها و تحولات و درک عمق آنها  برنامه ریزی می شود .

روزگاری چرخ اختراع شد و امروز باید چرخهایی که سازمانها بر آنها می چرخند شکسته شده و مکانیزمی دیگر بجای آن ایجاد شود .

روزگاری نیروی انسانی مثل برده ها بود .

روزگاری باید در تحقیق و توسعه دخیل باشد .

همچنین است وضعیت مشتریان ، رقبا و تامین کنندگان . آنها همگی باید در یک رویکرد مشارکت با یکدیگر چرخهای جدید را بشناسند و بسازند و اصلاح کنند .

برخی از پیشرفت‌های فناوری در طول تاریخ مشاهده می‌شوند که انسان‌ها  آنها را برای رفع محدودیت‌های خود ایجاد و  پیاده‌سازی می‌کنند . مثال بارز آن رباتیک است که برای افزایش دقت و سرعت عملیات در کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفته و تولید صنعتی انقلاب سوم را تکمیل کردند . اما وقتی این رباتها به یادگیری عمیق و هوش مصنوعی مجهز شوند کارهایی را انجام می دهند که باورش مشکل است .

  در نتیجه این پیشرفتها ، انقلاب‌های صنعتی برای تغییر شکل تولید کالاها و خدمات از طریق فناوری نوآورانه پدید آمدند و در انقلاب صنعتی چهارم فناوری منعکس کننده نوآوری سریع و دگرگونی فناوری است.

این نوآوری فقط در محصول نیست ، نوآوری در همه چیز است که باید چرخ را گونه ای دیگر تصور نمود .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *