نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:43 ق.ظ

دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار می‌کند: سيمنار علمي نوآوری و کارآفرینی روز ۲۸ اردیبهشت بصورت آنلاین

۲۵-۲-۱۴۰۱

دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار می‌کند: سيمنار علمي نوآوری و کارآفرینی ستاد برگزاري سال علوم پايه دانشگاه صنعتي اصفهان، اولين سلسله از نشست‌های علمي خود را با برگزاري سمينار “علمي نوآوري، كارآفريني” با رويكرد كارآفريني نوآورانه روز چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ به‌صورت برخط برگزار می‌کند.

دكتر مجيد سلامت، دبير  علمي ستاد برگزاري سال علوم پايه در دانشگاه صنعتي اصفهان با اعلام اين رويداد گفت: كارآفريني نوآورانه محصول فرايند نوآوري، اكوسيستم كارآفريني و توجه به روند توسعه تكنولوژي است.

استاديار دانشكده رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزاري اين سمينار را با حضور چهره‌های مطرح علم و فناوري فرصتي براي بررسي نمونه‌هایی از دستاوردهاي به روز فن آوری و توجه به روند توسعه تكنولوژي دانست.

دكتر سلامت در رابطه با تشكيل ستاد برگزاري سال علوم پايه نيز توضيح داد و افزود: طبق مصوبه سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، به‌منظور توجه به علوم پایه به‌عنوان مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در کشورها، سال 2022 میلادی به‌عنوان سال جهانی بزرگداشت علوم پایه و توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشكده رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينكه ستادي متشکل از برخی از دانشگاه‌های استان اصفهان در اين حوزه تشكيل شده است افزود: در همين راستا، دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه ارتقاء علوم پایه متشکل از جمعی از اساتید دانشکده‌های علوم پایه (ریاضی، شیمی و فیزیک) و جمعی از اساتید دانشکده‌های فني دانشگاه صنعتی اصفهان را در دستور كار خود قرار داد. این کارگروه اهداف متعدد و والایی را مدنظر خود قرار داد که یکی از آنها، تشکیل گروهی برای تدوین و راه اندازی هدفمند فعالیت های بین رشته ای می باشد.

دكتر سلامت افزود: از اهداف اصلی گروه فعالیتهای بین رشته ای، می توان به استفاده از پتانسیل بالای دانشگاه صنعتی اصفهان که از ابتدای تاسیس از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است، جهت تعریف، تدوین و تشکیل هدفمند رشته های بین رشته ای، تعریف و تدوین دروس و پروژه های مشترک بین دانشکده های مختلف و … اشاره نمود.

دكتر سلامت برگزاری سخنرانی‌هایی كه جنبه علمی داشته و مناسب عموم علاقه‌مندان است را راهكاري براي برقراری ارتباط دانشکده ها با یگدیگر دانست و ادامه داد: این سخنرانیها می تواند پاسخگوی سؤال همیشگی دانشجویان مبنی بر نیاز و اهمیت اخذ دروس از دانشکده‌های متفاوت باشد. 

گفتني است: این سخنرانی‌ها، در آخرین چهارشنبه هر ماه با حضور اساتيد برجسته و متخصصين حوزه‌های مختلف علم و فناوري به دو صورت حضوری و مجازی (از طریق لینک https://nikan.iut.ac.ir/mul-dis-sem/?proto=true) برگزار شده و در انتها، فیلم هر سخنرانی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شایان‌ذکر است در سمينار علمي كارآفريني، نوآوري آقای دكتر یحیی تابش عضو هیئت‌علمی برجسته دانشگاه صنعتي شريف و دارنده مدال بین‌المللی اِردوش در سال ۲۰۱۰ از تجربيات و فعالیت‌های پژوهشی در زمینه روش‌های حل مسئله و یادگیری هوشمند، براي علاقه‌مندان می‌گوید.

همچنين آقای دكتر محسن هجرتی،  دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي  شریف، دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا (ایرواین)، دانشمند ارشد در پروژه خودروهای خودران در گوگل و دانشمند ارشد در شرکت داروسازی جِنتک در رابطه با تجربه راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها سخنراني می‌کند.

آقای بهزاد طبیبیان دانش‌آموخته دانشگاه علم و صنعت، با دکتری هوش مصنوعی از انستیتو ماکس پلانک (آلمان) و بنيان‌گذار استارت‌آپ ریزنال در آلمان و سیلیکون‌ولی نيز در رابطه با دستاوردهاي تازه دنياي فناوري سخن می‌گوید.

علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به وب گاه اين رويداد به نشاني https://sites.google.com/view/mul-dis-sem  مراجعه كنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *