نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:21 ق.ظ

دانشگاه علم و هنر بنیاد توسعه کسب و کارهای دانش بنیان راه اندازی می کند.

  • شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

در راستای توسعه اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان و فناوران در استان یزد، بنیاد توسعه کسب و کارهای دانش بنیان راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اهمیت اشتغال دانش بنیان و موضوع اشتغال دانش آموختگان بویژه در سالی که مزین به شعارتولید، دانش بنیان و اشتغال افرین از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، گفت:  بنیاد توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با هدف توسعه اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان و فناوران در استان یزد راه اندازی می شود.
دکتر محمود  اشعاری با اشاره به اینکه این دانشگاه با سابقه سه دهه فعالیت در استان یزد یکی از دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم محسوب می شود خاطرنشان کرد: براساس برنامه رصد اشتغال دانش آموختگان که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده، دانشگاه علم و هنر یزد رتبه سوم را در زمینه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع ارشد و رتبه هشتم را در بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی را کسب کرده است.
تعامل سازنده دانشگاه علم و هنر با جامعه و صنعت و برنامه های ویژه برای اشتغال در شهرهای اردکان، اشکذر و یزد و انتظار حمایت از مدیران ملی و استانی
رئیس دانشگاه علم و هنر یزد، یکی از دلایل این موفقیت را، ارتباط و تعامل خوب و سازنده این دانشگاه با بخش خصوصی و مجموعه های صنعتی و خدماتی استان عنوان کرد و اظهار داشت: در 3 شهرستان اردکان، اشکذر و یزد با توجه به زیر ساخت هایی بسیار مناسبی که داریم برنامه ریزی های بسیار مناسبی انجام داده ایم تا بتوانیم با بهره مندی از کلیه ظرفیت های ملی و استانی مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتابدهی  و حتی کارخانه نوآوری را در راستای تحقق برنامه های ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه مهارت آموزی و حمایت از جوانان خلاق و کارآفرین و همچنین اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان به سرانجام مطلوب برسانیم. از مدیریت عالیه استان و همه مسئولین این 3 شهرستان انتظار داریم در تحقق برنامه ریزی های انجام شده که قطعا در راستای شعار سال و منویات مقام معظم رهبری می باشد بیش از گذشته با این دانشگاه همراهی و همکاری داشته باشند.
توجه دانشگاه علم و هنر به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه بی نظیر در 3 شهرستان اردکان، اشکذر و یزد
عضو شورای مدیریت آموزش عالی استان یزد با اشاره به شعار سال که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، یادآور شد: دانشگاه علم و هنر یزد وابسته به جهاد دانشگاهی با بهره مندی از کلیه ظرفیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزش و کارآفرینی این نهاد برامده از انقلاب اسلامی که همیشه مورد توجه و عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب می باشد، به دنبال تحقق اقتصاد دانش بنیان و کمک به باور بیش از پیش ما می توانیم و بی اثر کردن تحریم ها بویژه در حوزه صنعت استان می باشد. وی همچنین ابراز امیدواری نمود که با پیاده سازی برنامه ها و طرح های اشتغال زا در این 3 شهرستان با توجه به مزیت ها و ظرفیت ها، بتوان زمینه اشتغال پایدار برای جوانان را بیش از پیش محقق نمود. برای مثال در شهر اردکان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع غذایی وجود دارد که تا کنون متاسفانه مراکز آموزش عالی استان نتوانسته اند به صورت اثربخش و موثری در تمامی زنجیرهای ارزش آن ورود پیدا کنند. دانشگاه علم هنر در نظر دارد با ایجاد مرکز نواوری و شتابدهی و حمایت از هسته های فناور در قالب بنیاد توسعه کسب وکار دانش بینان زمینه توسعه و گسترش بیش از پیش صنایع غذایی که ارتباط مستقیمی با مباحث امنیت غذایی دارد را به سرانجام مطلوب برساند.  
حمایت ویژه دولت سیزدهم از دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی که به دنبال  تحقق اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان هستند
رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با تاکید بر اینکه دانشگاه علم و هنر یزد یک دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی وابسته به جهاد دانشگاهی است تصریح کرد: دولت سیزدهم برنامه های بسیار خوبی برای حمایت از مجموعه های غیر دولتی بویژه دانشگاه و موسساتی که در حوزه اشتغال و کارآفرینی و حل مسئله گام بر می دارند، در دست اقدام دارد. بنابراین امیدواریم با توجه به برنامه های جدی این دانشگاه در توسعه اشتغال و کارآفرینی  بویژه برای دانشجویان و دانش آموختگان حمایت های لازم ملی و استانی از این مهم صورت پذیرد.
دکتر اشعاری ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و زایشی را از راهکارهای توسعه اشتغال دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه کسب و کارهای نوپا و یا همان استارت آپ ها، بنیاد توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با هدف توسعه اشتغال دانش بنیان در شهرستان های اردکان، اشکذر و یزد در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
هدف جامعه هدف ما در حوزه اشتغال و کارافرینی کل جامعه دانشگاهی استان و جوانان خلاق و فناور می باشد
وی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه علم و هنر یزد بیش از 6500 دانشجو دارد گفت: تلاش می کنیم از طریق بنیاد توسعه کسب و کارهای دانش بنیان نه تنها برای دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه بلکه برای کل جامعه دانشگاهی 40 تا 50 هزار نفری استان و همچنین سایر افراد خلاق وکارافرین بویژه در شهرستان های اردکان و اشکذر ارائه خدمت داشته باشیم.
رییس دانشگاه علم و هنر بر لزوم حمایت از دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه علم و هنر یزد وابسته به جهاد دانشگاهی دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیاری خوبی است و تلاش دارد با تعامل بین پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری در گستره ملی و استانی در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور خدمات بیشتری به جامعه و صنعت ارائه نماید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *