نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:39 ب.ظ

سه عنصر ضروری نگهداری و تعمیرات مبتنی بر شرایط

ارسال شده در 29 آوریل 2022 توسط The Manufacturer

میزان خرابی تجهیزات حدود 42 درصد از خرابی های برنامه ریزی نشده است – و با توجه به اینکه زمان خرابی سالانه بیش از 180 میلیارد پوند برای تولیدکنندگان بریتانیا هزینه دارد، هر کسب و کاری به یک استراتژی برای مقابله با آن نیاز دارد.

از آنجایی که خرابی غیرمنتظره هم مضر و هم پرهزینه است، عدم توسعه یک استراتژی تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و پیشگیرانه مشخص، شرکت‌های تولیدی را در هر بخش در معرض خطرات بالقوه قابل اجتناب مانند قطع‌های برنامه‌ریزی نشده، تعمیرات گران قیمت و کاهش طول عمر دارایی‌های ارزشمند قرار می‌دهد.

اگرچه ایجاد یک استراتژی می‌تواند طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما در اینجا، دکتر موری کید، استاد مهندسی تعمیر و نگهداری، رویکردی به‌راحتی قابل انطباق را به اشتراک می‌گذارد که بر سه حوزه اصلی تمرکز دارد: نظارت بر وضعیت، آزمایش آزمایشگاهی و یک رژیم اساسی تعمیر و نگهداری.

1) نظارت بر وضعیت

هر ماشینی در هنگام استفاده گرما، سر و صدا و لرزش تولید می کند. نظارت بر وضعیت را معرفی کنید و خواهید دید که چه زمانی سطوح معمول تغییر می کند – که نشان می دهد چیزی آنطور که باید کار نمی کند.

پرداختن به موضوع در اسرع وقت در این مرحله، احتمال شکست شدیدتر و مخرب بعدی را کاهش می دهد. برای مثال، یک برنامه تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده از این دست می‌تواند منجر به افزایش 10 برابری بازگشت سرمایه و همچنین کاهش 25 تا 30 درصدی هزینه‌های تعمیر و نگهداری، کاهش 70 تا 75 درصدی خرابی‌ها و افزایش زمان کارکرد بین 35 تا  45 درصد شود .

با این حال، تجزیه و تحلیل دارایی باید با اقدام همراه باشد. به گفته دکتر کید، «بسیاری از شرکت‌ها می‌گویند که نظارت بر شرایط انجام می‌دهند، اما وقتی سطح دقت را افزایش می‌دهید و می‌پرسید که در نتیجه آن تحلیل چه مداخلاتی انجام داده‌اند، اغلب می‌گویند که منابع لازم برای انجام آن را ندارند.

آنها خواهند گفت: “ما آن را امتحان کردیم – برای ما کار نکرد. گران بود، بنابراین ما ادامه ندادیم.» دکتر کید، که سخنران متخصص در نمایشگاه افتتاحیه RS Connect در ماه می خواهد بود، این مطلب را اضافه کرد.

اغلب بزرگترین چالش ، منابع، به ویژه کمبود پرسنل است. در این شرایط، کار با یک ارائه‌دهنده خدمات تخصصی که به شناسایی کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کند، می‌تواند سود سهام را به همراه داشته باشد.

2) آزمایشات آزمایشگاهی

با وجود اینکه مهندسی و تولید به تکنولوژی بالا تبدیل می‌شود، بازرسی‌های با فناوری پایین همچنان نقش حیاتی دارند.

دکتر کید توصیه می کند: «واقعیت این است که برخی از بزرگترین دستاوردها را می توان با انجام اصول اولیه به خوبی به دست آورد .برای مثال، تجزیه و تحلیل روغن، چه در داخل و چه توسط یک ارائه‌دهنده خدمات خارجی، به یک مدل تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط کمک می‌کند، زیرا می‌تواند وجود مشکلاتی را نشان دهد که می‌توان با اقدام سریع به جای توقف برنامه‌ریزی نشده در خط تولید، با آنها مقابله کرد.

3) رژیم نگهداری

در گزارش تدارکات غیرمستقیم RS & Chartered Institute of Procurement & Supply 2021، 44 درصد از مشاغل بریتانیایی گفتند که “نگهداری دارایی های قدیمی” یکی از بزرگترین چالش های روزانه آنهاست.

این امر داشتن یک رژیم نگهداری ساده و قابل اعتماد را ضروری می کند. اولین قدم این است که شرایط کارکرد بهینه را برای یک ماشین تعریف کنید – سپس از تمیز کردن منظم آن اطمینان حاصل کنید تا آن را حفظ کنید. تمیز کردن منظم همچنین فرصت دیگری را برای بازرسی دستگاه فراهم می کند.

ارزیابی کنید که چه چیزی باید بهبود یابد، سپس قدم به قدم اقدام کنید. دارایی هایی را که برای عملیات بسیار مهم هستند، اولویت بندی کنید، اما دکتر کید هشدار می دهد، به یاد داشته باشید که بهبودها تدریجی هستند.

 او می گوید: «این کاملاً یک فرآیند زنده و تنفسی و مداوم است. «و نکته مهم این است که ارزش واقعی در سفر است، نه مقصد.

«این باعث می‌شود مردم به معنای «بسیار مهم» در کسب‌وکارشان فکر کنند. چه چیزی می تواند باعث شکست کارها شود و چه واکنشی مناسب باید باشد. و این می تواند بزرگترین تفاوت را در هر کسب و کاری به دنبال یک رویکرد رسمی به مهندسی تعمیر و نگهداری ایجاد کند. این ارزش واقعی است.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *