نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:16 ق.ظ

تجزیه و تحلیل کارآمدی انرژی آپارتمان ها و میزان واقعی آنها در استرالیا

9 مه 2022نوشته مایکل امبروز، گفتگو

آپارتمان نشینی در استرالیا رونق گرفته است. بسیاری از مردم آپارتمان ها را به دلیل بهره وری انرژی خوب خود انتخاب می کنند که نیاز به گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد و منجر به کاهش قبوض برق می شود. اما هر آپارتمانی به اندازه ای که  تبلیغ می شوددر مورد انرژی کارآمد نیست.

تمام خانه های جدید پیشنهادی، از جمله آپارتمان ها، نیاز به گواهی رتبه بندی انرژی دارند. به طور کلی، آپارتمان ها به میانگین رتبه بندی ستاره انرژی بالاتری نسبت به خانه های همان منطقه می رسند.

با این حال، روش مورد استفاده برای ارزیابی و گزارش بهره‌وری انرژی پیشرفت‌های جدید – به طور میانگین در کل  – می‌تواند برخی از خریداران را به این باور برساند که آپارتمان جدید آن‌ها کارآمدتر است.

من و همکارانم پروفایل های رتبه بندی انرژی را برای بیش از 5500 ساختمان آپارتمان در سراسر استرالیا جمع آوری کردیم تا بررسی کنیم که واقعاً چه خبر است. در بسیاری از موارد، ما خوشه‌هایی از آپارتمان‌ها را بسیار پایین‌تر از رتبه‌بندی ستاره انرژی برای کل مجموعه پیدا کردیم.

میانگین ها می توانند گمراه کننده باشند

رتبه بندی ستاره انرژی خانه استرالیا به طور رسمی به عنوان طرح رتبه بندی انرژی در سراسر کشور (Nathers) شناخته می شود. این طرح “عملکرد حرارتی” یک خانه جدید را اندازه گیری می کند – یا اینکه چقدر در دمای راحت بدون گرمایش یا سرمایش مصنوعی باقی می ماند.

سال گذشته در نیو ساوت ولز، 58 درصد از کل گواهی های رتبه بندی انرژی صادر شده برای آپارتمان های جدید بود که نشان دهنده محبوبیت این نوع مسکن است.در برخی مناطق، تقاضا برای آپارتمان ها سر به فلک کشیده است. به عنوان مثال، در ACT، 33 درصد از گواهی های صادر شده در سال گذشته مربوط به آپارتمان ها بود که در مقایسه با 7 درصد در چهار سال قبل، افزایش داشت.

برای اینکه یک ساختمان مسکونی با قوانین ساخت و ساز ملی مطابقت داشته باشد، میانگین امتیاز در همه آپارتمان ها باید حداقل شش ستاره باشد. حداکثر امتیاز 10 ستاره است. در سراسر استرالیا در سال گذشته، میانگین رتبه بندی آپارتمان های جدید 6.6 در حالی که میانگین 6.2 ستاره برای خانه ها بود.

این روند میانگین گیری به این معنی است که برخی از آپارتمان ها ممکن است بالاتر از میانگین و برخی پایین تر باشند. همچنین ممکن است به این معنی باشد که برخی از آپارتمان های فردی حداقل نیاز شش ستاره را برآورده نمی کنند.

در واقع، ممکن است مجموعه قابل توجهی از آپارتمان‌ها وجود داشته باشند که دارای امتیاز کمتر از شش ستاره هستند – برای مثال، آپارتمان‌های رو به غرب که در معرض آفتاب بعد از ظهر قرار دارند و نیاز به خنک‌کننده زیادی دارند.

برعکس، تعداد کمی از آپارتمان ها ممکن است بالاتر از شش ستاره باشند. اینها ممکن است آپارتمان های رو به شمال باشند که به خوبی توسط سایر آپارتمان های بالا، پایین و در دو طرف عایق بندی شده اند. این آپارتمان ها میانگین رتبه بندی ستاره های توسعه را افزایش می دهند.

این یک رویکرد قانونی برای رتبه بندی انرژی بلوک های آپارتمانی است. اما این یک سوال مهم را مطرح می کند: آیا خریداران از رتبه انرژی آپارتمان شخصی خود – به خصوص آپارتمان هایی با رتبه پایین تر از متوسط ​​می دانند؟

ما داده‌هایی را از گواهی‌های NatHERS برای بیش از 5500 توسعه آپارتمان در سراسر استرالیا جمع‌آوری کردیم که شامل گواهی‌های مربوط به آپارتمان‌های جداگانه و رتبه‌بندی توسعه‌ها در کل است.

به طور کلی، رتبه بندی برای آپارتمان های منفرد نزدیک به میانگین کل مجتمع بود. اما در حدود 19 درصد از توسعه های آپارتمانی، حداقل 10 درصد از آپارتمان ها دارای رتبه های پنج ستاره یا کمتر هستند.

نمودار توزیع رتبه بندی ستاره را برای توسعه در ملبورن با حدود 150 آپارتمان نشان می دهد. میانگین امتیاز ستاره برای توسعه 6.2 ستاره بود. با این حال، 47٪ از آپارتمان ها دارای رتبه های زیر شش ستاره در حالی که 23٪ بالاتر از هفت ستاره هستند.

ما همچنین یک طرح بزرگ در سیدنی با بیش از 400 آپارتمان را بررسی کردیم. این طرح دارای امتیاز متوسط ​​هفت ستاره است. با این حال، همانطور که  نشان داده شده است، 16٪ از آپارتمان های زیر شش ستاره و 1٪ (پنج آپارتمان) زیر پنج ستاره هستند.

این پنج مالک آپارتمان احتمالاً هزینه انرژی بسیار بالاتری نسبت به اکثر همسایگان خود خواهند داشت. اما ممکن است در زمان خرید متوجه این موضوع نشده باشند و قیمت فروش ممکن است این عملکرد ضعیف انرژی را منعکس نکرده باشد.

بدانید چه چیزی می‌خرید

رتبه بندی انرژی برای تمام خانه های جدید در استرالیا اجباری است. با این حال، ارائه نتیجه به مصرف کنندگان نیست.تحقیقات اخیر نشان داده است که اکثر تبلیغات املاک و مستغلات رتبه بندی انرژی یک خانه را ارتقا نمی دهند، و نمایندگان واقعی اغلب نمی دانند این رتبه بندی چیست.گواهی های رتبه بندی انرژی می تواند به عنوان استاندارد در اطلاعات ارائه شده به شخصی که به دنبال خرید آپارتمان است گنجانده شود.

اما در عین حال، اگر قصد خرید یک آپارتمان جدید را دارید، یک کپی از گواهی رتبه بندی انرژی بخواهید. فقط در این صورت است که می دانید برای چه چیزی می پردازید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *