نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:00 ب.ظ

چگونه جنگ به کشاورزان اوکراین ضربه می زند و منابع غذایی جهان را تهدید می کند

توسط Stefan Weichert • 06/05/2022 -یک کمباین جو را در مزرعه ای در نزدیکی روستای ژوتنوه، اوکراین برداشت می کند – اعتبار حق چاپ: Valentyn Ogirenko/REUTERS

اوکراین که سبد نان اروپا نامیده می شود، یکی از بزرگترین صادرکنندگان ذرت، گندم و جو به اتحادیه اروپا است.اما جنگ تاثیر زیادی بر کشاورزان کشور دارد.فراتر از تخریب زمین های کشاورزی، مسدود کردن بنادر دریای سیاه اوکراین توسط روسیه به این معنی است که غلات را فقط می توان از طریق راه آهن یا جاده به خارج از کشور ارسال کرد.

قبل از حمله روسیه، اوکراین تا 6 میلیون تن غلات در ماه صادر می کرد. اما، به گفته تحلیلگران APK-Inform، 300,000 تن در ماه مارس و 923,000 تن در آوریل ارسال شد.

یک مقام غذایی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که نزدیک به 25 میلیون تن غلات در اوکراین گیر کرده و قادر به خروج از کشور نیست.

آندری باران، مدیر عامل شرکت کشاورزی اکراینی Agroprodservice که بیش از 40000 هکتار زمین دارد، هشدار می دهد که اگر به زودی راه حلی پیدا نشود، عواقب آخرالزمانی خواهد بود.

باران که نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی و گرسنگی هشدار می دهد، می گوید: “من فکر می کنم که این باید حل شود و کشورهای اروپایی نیز در این مورد علاقه دارند .در غیر این صورت، اگر ما این همه غذا را فراهم نکنیم، آنها (اتحادیه اروپا) چند میلیون پناهنده دیگر از شمال آفریقا خواهند داشت.»

او در اطراف برخی از میادین این شرکت در شهر ترنوپیل در غرب اوکراین نشان می دهد و می گوید که Agroprodservice تحت تأثیر کمبود سوخت و محدودیت واردات ماشین آلات و عواقب جنگ به طور کلی قرار گرفته است.

بخش‌هایی از مزارع این شرکت بر اثر جنگ در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی اوکراین از بین رفته یا در اشغال روسیه است که تولید آن را غیرممکن می‌کند.با این حال، بزرگترین مشکل این است که به دلیل محاصره روسیه، صادرات از طریق بنادر اوکراین در دریای سیاه غیرممکن است. باران توضیح می‌دهد که تنها مسیرهای زمینی از طریق لهستان، رومانی، اسلواکی و مجارستان را به عنوان گزینه‌های صادراتی باقی گذاشته است و با این حال، آنها نمی‌توانند چنین حجم عظیمی را انتخاب کنند.

اوکراین یکی از بزرگترین کشورهای کشاورزی در جهان است و مشکلات اوکراین می تواند خیلی زود به یک مشکل جهانی تبدیل شود. بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، روسیه و اوکراین حدود 19 درصد از صادرات ذرت جهان و 29 درصد از صادرات گندم را تشکیل می دهند.

اوکراین همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده روغن آفتابگردان در جهان است و تهدید عرضه‌ها قیمت‌ها را بالا برده و مصرف‌کنندگان و رستوران‌داران را تحت تأثیر قرار داده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که انسدادها به عنوان عاملی برای افزایش قیمت مواد غذایی در نظر گرفته می شود که در ماه مارس پس از تهاجم روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود رسید، اما در آوریل کمی کاهش یافت.

اوکراین دارای برخی از بهترین زمین های کشاورزی در جهان است و از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در حال مدرن سازی این بخش بوده است.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *