نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:47 ب.ظ

دانشمندان یک سیستم آب زیرزمینی غول پیکر را در زیر ورقه یخی در قطب جنوب کشف کردند

لوکیا پاپادوپولوس -07 مه 2022 -کوه یخ عظیم شناور در اقیانوس جنوبی در قطب جنوب. Ray Hems/iStock

آیا تا به حال به صفحات یخی طولانی در قطب جنوب خیره شده اید و فکر کرده اید که زیر آن چه چیزی نهفته است؟ اکنون، محققان دانشگاه کلمبیا این سوال را بررسی کرده و پاسخی یافته اند که ممکن است شما را شگفت زده کند.

این تیم برای اولین بار یک سیستم عظیم آب زیرزمینی در حال گردش فعال را در رسوبات عمیق در غرب قطب جنوب کشف کرده است.

کلوئه گوستافسون، نویسنده اصلی این مطالعه، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “مردم فرض کرده اند که می تواند آب های زیرزمینی عمیقی در این رسوبات وجود داشته باشد، اما تاکنون هیچ کس تصویربرداری دقیقی انجام نداده است.”

“میزان آب زیرزمینی که ما پیدا کردیم بسیار قابل توجه بود، به احتمال زیاد فرآیندهای جریان یخ را تحت تاثیر قرار می دهد. اکنون ما باید بیشتر بدانیم و بفهمیم که چگونه آن را در مدل ها بگنجانیم.”

علیرغم سن آنها، این نه قطعه از فناوری قدیمی هنوز هم قوی هستند. همانطور که این کشف هیجان انگیز است، نشان دهنده برخی از خطرات مربوط به بحران آب و هوای امروزی است. محققان هشدار می‌دهند که بیشتر حوضه‌های رسوبی قطب جنوب در حال حاضر زیر سطح فعلی دریا قرار دارند، به این معنی که اگر قفسه‌های یخی در آب‌وهوای گرم‌تر عقب نشینی کنند، آب‌های اقیانوس می‌توانند دوباره به رسوبات حمله کنند و یخچال‌های طبیعی پشت آن‌ها می‌توانند به سمت جلو حرکت کنند و بالا بروند.

قطب جنوب حاوی 57 متر (187 فوت) پتانسیل افزایش سطح دریا است، بنابراین ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همه فرآیندهایی را که نحوه جریان یخ از قاره و اقیانوس‌ها و آب‌های زیرزمینی در حال حاضر یک فرآیند گمشده در مدل های ما از جریان یخ، .را کنترل می‌کنند، ترکیب می‌کنیم.

گوستافسون و تیمش از تکنیکی به نام تصویربرداری مغناطیسی برای نقشه برداری از رسوبات زیر یخ در یک دوره شش هفته ای در سال 2018 استفاده کردند. آنها منطقه ای به وسعت 60 مایل (96.6 کیلومتر عرض) متعلق به جریان یخ ویلانز را مطالعه کردند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *