نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:08 ق.ظ

ارزش تجاری نوآوری در فضای ابری – گفتگوی مکینزی با جف دیرکس مدیر ارشد فناوری و اطلاعات در TrueBlue

26 آوریل 2022 | مصاحبه

ارزش تجاری نوآوری در فضای ابری

در این مصاحبه، مدیر ارشد فناوری و اطلاعات TrueBlue توضیح می دهد که چرا مهاجرت به ابر همیشه چیزی فراتر از فناوری است.

زمانی که TrueBlue در سال 2018،  یک تامین‌کننده نیروی انسانی و امور استخدامی، کارمندان و نیروی کار سفر ابری خود را آغاز کرد، به مهاجرت به‌عنوان راهی برای ایجاد ارزش برای کل شرکت نزدیک شد و نه صرفاً یک ارتقای فناوری اطلاعات. این شرکت با این مهاجرت بخش عمده ای از مراکز داده اولیه خود تا سال 2020، اکنون با سرعت در حال نوآوری است، با بهره وری سرمایه بسیار بیشتری کار می کند و جریان ثابتی از محصولات و خدمات جدید را منتشر می کند. جف دیرکس، مدیر ارشد فناوری و اطلاعات TrueBlue، درباره سفر ابری شرکتش با Chhavi Arora، Stavroula Papadopoulou، Venkatesh Lakshminarayanan و Brendan Campbell از McKinsey صحبت می‌کند. آنچه در زیر می آید نسخه ویرایش شده آن گفتگو است.

قرار دادن فناوری در خدمت کسب و کار

مک کینزی: آیا می توانید کمی پیش زمینه برنامه ابری خود و جایی که در سفر خود هستید به ما ارائه دهید؟

جف دیرکس: زمانی که من تقریباً چهار سال پیش به TrueBlue پیوستم، چیزی در فضای ابری نداشتیم و در حال بحث بودیم که آیا به آنجا برویم و اگر چنین است، با کدام ارائه دهنده برویم. چشم انداز من تبدیل شدن به یک سازمان فناوری در خدمت کسب و کار بود که به رهبران کسب و کار ما اجازه می داد تا ارزش را از طریق نوآوری در فناوری درک کنند – به جای اینکه یک سازمان IT محور باشند. منظور من این است که چگونه در مورد محصولات و خدمات در سه برند خود در صنعت کارکنان فکر می کنیم، و سپس از مزایا و مزیت رقابتی که می توانیم ایجاد کنیم، رو به عقب عمل کنیم. از آنجا و این دیدگاه ، این موضوع در مورد استفاده از فناوری برای ارائه آن محصولات و خدمات، و ارزش تجاری مربوطه است.

سنگ بنای همه چیزهایی که در حال ورود به فضای ابری بود، و آن سفر با رویکرد افزایش و تغییر آغاز شد، جایی که ما تصمیم گرفتیم از مراکز داده خود خارج شویم. ما موفق شدیم مرکز داده تولید اولیه خود را در پایان سال 2020 منتقل کنیم. اکنون در حال کار روی مراکز داده باقیمانده، ارتقا و شیفت برای مراکز داده پشتیبان هستیم. برای ما، ابر همچنین در مورد ایجاد خطوط لوله و جریان پیوسته و تحویل مداوم (CI/CD) و تمرکز بر بهبود معیارهای سرعت و شتاب بود.

در نهایت، از منظر کسب و کار، از نظر کارایی سرمایه نسبت به نوآوری تحول آفرین بوده است. با استفاده از یک مدل اقتصادی مبتنی بر استفاده از فناوری ابر، می‌توانیم به روشی کارآمد از نظر سرمایه آزمایش و یادگیری و فرضیه‌سازی کنیم. برای ایده‌هایی که کار نمی‌کنند، بدون نیاز به هزینه‌های مادی آنها را تعطیل می‌کنیم. و برای آنهایی که معتقدیم سود تجاری ملموس را در مقیاس نشان می‌دهند، می‌توانیم به سرمایه‌گذاری و افزایش هزینه‌های خود به طور متناسب برای تحقق منافع، در مقابل هزینه‌هایی که خیلی زودتر از هر گونه سودی خرج کنیم، ادامه دهیم. ما 11 تا 12 درصد از بودجه بخش خود را صرف ارائه دهنده خدمات ابری خود می کنیم.

مدیریت جریان کار موازی

مک کینزی: در حالی که شما یک تلاش مداوم برای جابجایی داشتید، آیا تیمی داشتید که استقرارکار های جدیدی را در فضای ابری انجام می داد؟

جف دیرکس: مسیر با افزایش و تغییر بسیار توسط ارائه‌دهنده خدمات ابری و مدیر حساب فنی ما پشتیبانی می‌شد. ما راهنمایی های بسیار نزدیکی از آنها در زمینه توالی سیستم ها برای حرکت داشتیم.

ما با پیچیده ترین سیستم ها شروع نکردیم. ما با سیستم‌های ساده‌تر شروع کردیم، که تجربه یادگیری قابل‌توجهی را به ما داد که به ما امکان ساخت حافظه قوی ای را داد که برای بقیه تلاش‌های ارتقای سیستم و جابجایی مفید بود.

در چهار سال گذشته، ما همچنین محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌ایم. برای مثال، کسب‌وکار PeopleScout ما Affinix را راه‌اندازی کرد، پلتفرمی برای خودکارسازی فرآیندهای استخدام و برون‌سپاری که استخدام‌کنندگان ما به نمایندگی از منابع، جذب و استخدام نامزدها برای مشتریان اصلی اجرا می‌کنند. ما همچنین تعداد قابل توجهی از کارهای نوآورانه ای داریم که در کسب و کار پرسنل بر اساس تقاضا PeopleReady خود انجام می دهیم – ساده سازی نحوه تطبیق کارکنان اقتضایی با فرصت های کاری. در هر منطقه، ما شروع به خودکارسازی خطوط کاری و جریان امورخود کردیم تا از رویکرد CI/CD خود پشتیبانی کنیم. ساخت خطوط لوله ( جریان ) داده ما برای پشتیبانی از آموزش و توسعه خطوط لوله یادگیری ماشینی و استنتاج بسیار ساده تر شد زیرا نیازی به خرید زیرساخت های زیادی از قبل نداشتیم. ما می‌توانستیم آن را بر اساس تقاضا مصرف کنیم، که باعث شد بسیار کارآمدتر باشیم.بنابراین همانطور که ما در حال مهاجرت با برنامه‌ها هستیم، همچنین به سرعت در حال توسعه سطح بسیار عمیقی از پیچیدگی در مورد نحوه استفاده از پلتفرم ابری خود هستیم. این به ویژه در مورد علم داده و یادگیری ماشینی صادق است، جایی که ما سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده ایم و شاهد پیشرفت های اولیه و بسیار هیجان زده هستیم.

مک کینزی: چه نوع آموزشی انجام داده اید تا افراد شما بتوانند با ارائه دهنده خدمات ابری شما کار کنند؟

جف دیرکس: ما از سال 2019 سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ارتقای مهارت سازمان فناوری انجام دادیم. ما اساساً با افراد صفر در تیم با گواهینامه های ابری شروع کردیم، و امروز تقریباً 40 درصد از تیم در سراسر جهان در برخی سطوح گواهینامه دریافت کرده اند. این یک سرمایه گذاری بزرگ بود، و ما افراد را تشویق کردیم تا این اعتبارنامه ها را دریافت کنند و همچنان در ترویج فرهنگ فناوری یادگیری مستمر بسیار عمدی عمل کنند.

این به ما کمک کرد تا شتاب بیشتری به دست آوریم، زیرا افراد بیشتری – از جمله من و تیم رهبری من – همه در اوایل اعتبار مثال زدنی را به دست آوردند. و تیم واقعاً از این فرصت‌های آموزشی استفاده کرد، که تخصص ما را در کار با ارائه‌دهنده ما به شدت تسریع کرد.

همانطور که ما به مهاجرت ادامه دادیم و هزینه های ماهانه ما افزایش یافت، ارائه دهنده ما نیز در شناسایی برنامه های مفید در طول سفر ما خوب بود و به ما امکان دسترسی به خدمات مشاوره ای حرفه ای را در زمان های کلیدی می داد.

مزایای تجاری ابر

مک کینزی: شما اشاره کردید که از ابتدای سفر به دنبال مزایای تجاری هستید. چگونه به این موضوع برخورد کردید؟

جف دیرکس: من انرژی زیادی صرف کردم و به این فکر کردم که چگونه می‌توان از این موضوع عبور کنیم که فقط یک « امر فناوری اطلاعات» است. و اگر به سوابق من نگاه کنید، من زمان بیشتری را در شرکت‌های فناوری پیشرو در بخش تجاری صرف کرده‌ام تا زمانی که به عنوان یک مدیر ارشد فناوری.

من واقعاً مهاجرت خود به ابر را نه به عنوان تمرینی برای رسیدن به فضای ابری، بلکه به عنوان تمرینی برای نشان دادن مزایای تجاری ملموس ناشی از حضور در فضای ابری دیدم. یکی از نمونه‌ها حذف نیاز به ساخت یک مرکز داده کاملاً اضافی برای بازیابی وقایع غیر مترقبه در منطقه‌ای دیگر، با تمام هزینه‌های همراه تخصیص فیزیکی، تهیه تجهیزات، صدور مجوز و غیره بود.

دوم اشاره به توانایی ما برای نوآوری با کارایی سرمایه بسیار بیشتر بود. ما می‌توانیم فرضیه‌های هزاران دلاری در مقابل ده‌ها یا صدها هزار دلاری را با مصرف سرویس‌های مبتنی بر ابر بر اساس تقاضا/مصرف در مقابل پیش‌بینی تقاضا و استفاده از قبل برای فرضیه‌ای که ممکن است به نتیجه برسد یا نباشد، آزمایش کنیم. مقیاس کامل

آن نوآوری ها مادی هستند. ما یک خط لوله ( جریان کاری )  ثبت اختراع بسیار پر جنب و جوش داریم. فکر می‌کنم در سال گذشته هشت یا نه اختراع عمومی ثبت کرده‌ایم و 15 یا 20 مورد دیگر از کار ما بیرون خواهد آمد. و ما توانسته‌ایم این کار را انجام دهیم زیرا برای سریع پیش رفتن و انجام کارهای بسیار نوآورانه پول زیادی لازم نیست.

غلبه بر اینرسی و مقاومت در برابر شیوه های جدید تفکر

مک کینزی: برخی از چالش‌هایی که در این سفر با آن‌ها روبرو بودید چه بود؟

جف دیرکس: یک چالش اولیه حرکت از مخارج سرمایه ای به مخارج عملیاتی بود. اقتصاد مخارج سرمایه‌ای، توانایی سرمایه‌گذاری کار و کاهش ارزش آن در طی سه سال، بسیار بهتر از مخارج عملیاتی است، که دلار در برابر دلار در برابر درآمد شما قرار می‌گیرد. و بنابراین، ما مجبور شدیم انرژی زیادی را برای ایجاد آن استدلال های اولیه اقتصادی در مورد اینکه چرا حرکت به سمت ابر منطقی است، صرف کنیم.

ثانیاً، من می گویم اینرسی روش های قدیمی  ما IT کلاسیک پشت آفیس ( در بستر سنتی ) را داشتیم، جایی که همه چیز فروش و مخزن اطلاعات بود. ما نیاز داشتیم که به سمت یک طرز فکر “اجرای آنچه می سازید” حرکت کنیم، با تیم های کوچک “دو موردی” خطوط لوله ای ایجاد کنند که توانایی استقرار را منعکس کند. ما همچنین باید بر رویکردهای قدیمی به آنچه که من «اتاق ستاره» می‌نامم، یعنی هیئت مشورتی تغییر هفتگی‌مان، غلبه می‌کردیم، جایی که ایده‌ها و کارهای عالی توسط کمیته به پایان می‌رسید.

ما فقط به طور سیستماتیک همه اینها را از بین بردیم و همه سیاست های خود را به عنوان کد خودکار کردیم. بنابراین اکنون می توانیم با سرعت بسیار بالاتری مطابقت داشته باشیم. ما همچنین خون جدیدی بهمراه خود آوردیم تا به ما کمک کند تا سریع پیش برویم، اما به عنوان یک شرکت عمومی از آن پیروی کنیم.

چگونه کار از راه دور به جذب استعدادهای سراسری کمک کرد

مک کینزی: تجربه شما از استخدام استعدادها و ایجاد تیمی که این تحول را به وجود می آورد چه بود؟

جف دیرکس: من خوش شانس هستم که بیش از 30 سال است که در سیاتل کار کرده ام. من دانش آموخته علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتن هستم، بنابراین روابط بسیار عمیقی در جامعه دارم که به جذب استعدادهای توسعه دهندگان علوم داده و برنامه در اینجا در منطقه سیاتل کمک کرد.

تغییر به کار از راه دور در طول همه گیری به ما کمک کرد تا درها را به روی استعدادهای بیشتری نیز باز کنیم. ما مراکز فناوری در بازارهای شهری سیاتل و شیکاگو با تعداد کمی از مردم در سراسر کشور داشتیم. و همانطور که ما در ماه های مارس و آوریل 2020 حرکت می کردیم، شاهد افزایش بهره وری بودم و اینکه چگونه سازمان در کار از راه دور بسیار بهتر شد.

بنابراین ما تمرکز جغرافیایی خود را در مورد استخدام از سیاتل و شیکاگو به کل آمریکای شمالی تغییر دادیم. و در حالی که ما هنوز تمرکز مهندسین در مناطق سیاتل و شیکاگو داریم، از نظر جغرافیایی بسیار متنوع شده ایم. و این امر به ما این توانایی را می دهد که شبکه بسیار گسترده تری برای جذب و استخدام استعدادهای خارق العاده ایجاد کنیم. ما قصد داریم جدای از جلسات حضوری دوره ای و جلسات استراتژی، بسیار از راه دور باقی بمانیم، زیرا این تنوع جغرافیایی کمک بزرگی به ما کرده است.

درباره نویسنده (نویسندگان)

جف دیرکس مدیر ارشد فناوری و اطلاعات در TrueBlue است. چاوی ​​آرورا شریک دفتر مک کینزی در سیاتل، برندن کمپبل تحلیلگر توانایی ها و بینش ها در دفتر والتهام، ونکاتش لاکشمینارایانان کارشناس توانایی ها و بینش ها در دفتر سن خوزه، و استاورولا پاپادوپولو شریک همکار در دفتر زوریخ است.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *