نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:33 ب.ظ

حرفه پایداری به خوبی پیش می رود

نوشته جوئل ماکوور-11 آوریل 2022 -گروه گرین بیز

متخصصان پایداری در حال پیشرفت هستند. این خودش یک خبر است.

هنگامی که رکود سال 2008 شروع شد، عملکرد پایداری در داخل شرکت‌ها باعث ضرر شد، زیرا موقعیت‌های زیادی به عنوان بخشی از اقدامات صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دست رفت. در زمان پایان رکود در سال 2010، تنها از هر چهار شرکت، یک شرکت اعلام کرد که قصد دارد منابع اختصاصی پایداری را اضافه کند. یک دهه بعد، در سال 2020، این تعداد تقریباً دو برابر شد و به نزدیک به شش شرکت از هر 10 شرکت رسید.

طبق آخرین گزارش «وضعیت حرفه» که به تازگی منتشر شده است، 76 درصد از پاسخ دهندگان از شرکت‌های بزرگ، افزایش تعداد کارمندان را گزارش کردند، جهشی 18 واحدی از سال 2019 – «نشانه‌ای قوی از اهمیت پایداری در بزرگترین شرکت‌ها». توسط گروه گرین بیز

این گزارش روندهای حرفه ای پایداری را در شرکت های بزرگ و کوچکتر دنبال می کند. گزارش امسال که هفتمین دوسالانه از سال 2010 است، بر اساس تقریباً 1500 پاسخ نظرسنجی ناشناس جمع‌آوری شده در طول نوامبر و دسامبر 2021 در میان اعضای پنل اطلاعاتی GreenBiz، با پاسخ‌دهندگان اضافی از طریق مشارکت با گروه Weinreb Sustainability Recruiting، Global Reporting Initiative و Environment تهیه شده است. در میان پاسخ دهندگان به نظرسنجی، 56 درصد توسط سازمان های بزرگ – سازمان هایی با درآمد بیش از 1 میلیارد دلار – و 81 درصد از آنها در ایالات متحده زندگی و کار می کنند، استخدام شده اند.

 در طول بحران مالی، دیدیم که تیم‌های پایداری ضربه‌ای واقعی خوردند. نمی دانستیم این بار قرار است این اتفاق بیفتد یا نه. اما قطعا برعکس است.

وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، زمان نگران‌کننده‌ای برای این حرفه بود. جان دیویس معاون گرین بیز و تحلیلگر ارشد که این تحقیق را انجام داده و گزارش را نوشته است، به من گفت: «در طول بحران مالی، تیم‌های پایداری را دیدیم که ضربه واقعی را وارد کردند. ما نمی‌دانستیم که این بار این اتفاق می‌افتد یا نه. اما قطعاً برعکس است: اندازه تیم بزرگ‌تر است، افراد بیشتری استخدام می‌شوند و افراد بیشتری نقش‌های ESG را اضافه می‌کنند، چیزی که قبلاً در مورد آن سؤال نکرده بودیم. ما آن را گسترش بزرگ می نامیم.”

این فقط تعداد سر ها نیست که افزایش یافته است. سه چهارم پاسخ دهندگان گزارش دادند که بودجه آنها نیز افزایش یافته است، یک جهش 24 امتیازی نسبت به سال 2019، سالی که خود شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به سال 2017 بود. تنوع جنسیتی نیز با افزایش تعداد زنان در نقش های رهبری پایداری بهبود یافت. نزدیک به 20 درصد از اولین نظرسنجی در سال 2010. اما تنوع نژادی عقب مانده است. دیویس گفت: “این هنوز یک حرفه عمدتاً سفیدپوست است.”

گسترش بزرگ را می توان به میزان کمی به افزایش آگاهی مدیران C-suite در مورد آب و هوا و سایر مسائل مبرم نسبت داد. از جمله سوالاتی که دیویس از سال 2016 می پرسد این است که پاسخ دهندگان در مقیاسی از 1 تا 7 به میزان مشارکت مدیر عامل آنها در برنامه پایداری شرکت خود امتیاز دهند. گزارش های قبلی شاهد افزایش جزئی در علاقه مدیر عامل بودند و تقریباً هیچ یک آشکارا رد نشد. در جدیدترین نظرسنجی، 60 درصد علاقه مدیر عامل را 7 (20 درصد) یا 6 (40 درصد) ارزیابی کردند. دو سال قبل، این اعداد به ترتیب 14 درصد و 29 درصد بودند.

مقداری از این رشد بدون شک به دلیل افزایش فشار سرمایه گذاران بر روی مسائل ESG است. مدیران عامل، به نوبه خود، برای کمک به بخش های پایداری خود تکیه می کنند. نتیجه: نیمی از شرکت‌های بزرگتر – آنهایی که درآمد سالانه آنها بیش از 1 میلیارد دلار است – به دلیل افزایش فشار، کارمندان یا مشاوران خود را اضافه کردند و 35 درصد گزارش دادند که مشاوران بیشتری استخدام کرده‌اند.

پول را به من نشان بده

به کنار همه این آمارها، چیزی که هزاران خواننده را هر دو سال یک بار به گزارش “وضعیت حرفه” جذب می کند، داده هایی است که در مورد غرامت ارائه می دهد، که به طور تفسیری می دانیم که بسیاری از حرفه ای ها از آن به عنوان معیاری برای مذاکره در مورد افزایش حقوق استفاده می کنند.

به طور خلاصه: میانگین کل غرامت (حقوق پایه به اضافه غرامت اضافی مانند پاداش، گزینه های اعمال شده و غیره) برای مدیران پایداری 146900 دلار است. برای کارگردانان 227158 دلار و برای معاونان 404972 دلار است.

دیویس گفت که حقوق پایه برای مدیران و مدیران یک منحنی زنگ استاندارد را دنبال می کند. اما دامنه حقوق پایه برای معاونان رئیس جمهور معکوس تر به نظر می رسد، به طوری که 32 درصد دارای پایه زیر 200000 دلار، 18 درصد دارای پایه بین 300000 تا 400000 دلار و 9 درصد با پایه بیش از 400000 دلار هستند.

جغرافیا در اینجا نقش دارد:

 با توجه به اینکه 81 درصد از پاسخ دهندگان در ایالات متحده مستقر هستند، حقوق پایه ایالات متحده برای مدیران و مدیران (به ترتیب 9000 و 7500 دلار) بیشتر از سایر کشورها بود. افزایش نرخ پاسخ برای نظرسنجی امسال به ما اجازه داد تا تفاوت های منطقه ای را در ایالات متحده نیز بررسی کنیم. ما کالیفرنیا را از غرب و نیویورک را از شرق جدا کردیم و دیدیم که این دو ایالت به طور قابل توجهی بیش از هر منطقه دیگری به مدیران حقوق می دهند. میانگین مدیران در کالیفرنیا 150961 دلار و همتایان آنها در نیویورک 139226 دلار بود. این مبلغ بین 10000 تا 30000 دلار بیشتر از سایر نقاط کشور است.

البته، این مقادیر به طور مساوی توزیع نمی شوند. به عنوان مثال، در سطح کارگردان، مردان به طور متوسط ​​180,646 دلار درآمد دارند در حالی که زنان به طور قابل توجهی کمتر – 166,950 دلار درآمد دارند. از سوی دیگر، مدیران زن به طور متوسط ​​3000 دلار بیشتر از همتایان مرد خود درآمد دارند.

دیویس در پایان گفت: «حرفه پایداری بیش از هر زمان دیگری در تاریخ در حال گسترش است. “شرکت ها شروع به تعبیه شیوه های پایدار در سراسر سازمان کرده اند. اکنون زمان آن است که هیئت مدیره و مدیریت ارشد به متخصصان پایداری خود با پشتوانه و بودجه پاداش دهند تا تأثیر بیشتری ایجاد کنند.”

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *