نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:15 ب.ظ

تنوع عصبی به رهبران فناوری یک فرصت ESG را ارائه می دهد

25 آوریل 2022  – نوشته سوفیا واترفیلد

Neurodiversity به رهبران فناوری فرصتی منحصر به فرد ارائه می دهد تا در تنوع و عملکرد سازمان خود مشارکت کنند، در حالی که از مجموعه استعدادهایی استفاده می کنند که سهم زیادی دارد. بنابراین برخی از کارفرمایان شروع به جستجوی نامزدهای متنوع عصبی برای نقش های فنی تخصصی کرده اند. اما ایجاد یک تجربه مثبت کارمند برای افراد دارای تنوع عصبی نیازمند تلاش هماهنگ است. و برای آن دسته از شرکت هایی که به دنبال گزارش در مورد اعتبار تنوع عصبی خود هستند، پیچیدگی های تعریفی در پیش است.

تنوع عصبی چیست؟

همانطور که جان لاول، رهبر فناوری بریتانیا در Tech Monitor در سال 2020 نوشت، تنوع عصبی «تجلیل از روش‌های مختلف تفکر انسان‌ها است». این اصطلاح برای توصیف افراد مبتلا به اوتیسم، اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی (ADHD)، نارساخوانی، دیسپراکسی، سندرم داون و سایر ویژگی های عصبی.

در حالی که مهم است تعمیم ندهیم، برخی از افراد واگرای عصبی دارای ویژگی هایی هستند که آنها را برای نقش های فنی بسیار مناسب می کند. در سال 2020، نهاد اعتباربخشی امنیت سایبری CREST مورد تجاری را برای استخدام نامزدهای عصبی واگرا در نقش های فنی ارزیابی کرد. طبق یافته‌ها، افراد مبتلا به ADHD تمایل زیادی به «کار بسیار ساختارمند با گردش کار خاص، وظایف و دستورالعمل‌های روتین و واضح تعریف شده» دارند.

CREST با استناد به انجمن ملی اوتیسم استدلال کرد که افراد اوتیستیک «اغلب بسیار روش‌شناس و دقت ‌گرا هستند و اغلب تمرکز و یکپارچگی بالایی از خود نشان می‌دهند… می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را جذب کنند و آن‌ها را به خاطر بسپارند، از کارهای پیچیده لذت ببرند و مهارت در تشخیص الگودارند».

در همین حال، نارساخوان ها اغلب در “زمینه های بسیار بین رشته ای یا زمینه هایی که نیاز به ترکیب دیدگاه ها و تکنیک های به دست آمده از رشته ها یا زمینه های مختلف دارند” کار می کنند. “اغلب این افراد می توانند ارتباطاتی را ببینند که افراد دیگر قبلا ندیده اند.”

این ویژگی‌ها دلیل کافی برای جستجوی کارگران با تنوع عصبی هستند، اما افزایش سرمایه‌گذاری ESG ممکن است انگیزه بیشتری ایجاد کند. اگرچه تنوع و شمول در حال حاضر به اندازه تغییرات آب و هوایی برای سرمایه گذاران ESG اولویت بالایی ندارد، آگاهی ESG در میان مدیران هیئت مدیره رو به افزایش است. در نظرسنجی PwC در سال گذشته، 65٪ گفتند ESG با استراتژی شرکت مرتبط است.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *