نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:20 ب.ظ

دانشمندان تسلا را در سفری 9400 مایلی با پانل‌های خورشیدی پرینت شده انرژی می‌دهند

پانل

اندی کوربلی -22 آوریل 2022 -رامبل/رویترز

دانشمندانی از استرالیا و بریتانیا در حال برنامه ریزی برای یک سفر جاده ای 9400 مایلی در برخی از دورافتاده ترین مناطق جهان با یک تسلا هستند، در حالی که باتری ها را با یک صفحه پانل خورشیدی غیرقابل چرخش پلاستیکی شارژ می کنند.

این تیم که پروژه Charge Around Australia نام دارد، امیدوار است که استرالیایی ها را به فکر راه هایی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی بیندازند.

بخش‌هایی از استرالیای غربی و مرکزی وجود دارد که، همانطور که پل دستور – مخترع پنل خورشیدی رول آپ – می‌گوید، احتمالاً دورافتاده‌ترین نقاط جهان هستند. دمای سوزان، فواصل زیاد و کمبود آب به سادگی زندگی راحت انسان را غیر ممکن می کند.

مقابله با آنها در تسلا یک کار بزرگ است، اما این مزیت را دارد که صفحات خورشیدی را بلافاصله تحت شدیدترین شرایط قابل تصور قرار دهید، جایی که خاک و گرد و غبار، غلت زدن و باز کردن روزانه، گرمای زیاد و استفاده مکرر آزمایش نهایی شایستگی آنها را فراهم می کند.

جدای از قیمت، بزرگترین تردید در میان مصرف کنندگان برای خرید خودروهای الکتریکی «اضطراب برد» و کمبود ایستگاه های شارژ در نزدیکی آنها است. برخی از شرکت ها در حال اختراع بسته های شارژ موبایل هستند، اما آنها کند، گران و به راحتی قابل سرقت هستند.

پانل های خورشیدی چاپ شده توسط دستگاهی که برای ساخت لیبل های شراب استفاده می شود، تمام این مشکلات را برطرف می کند، زیرا هر فوت مربع حدود 3.33 دلار قیمت دارد. آنها از یک الکترود خورشیدی شفاف تشکیل شده اند که در پلاستیک PET چند لایه شده است. فناوری تخصیصی برچسب شراب Dastoor به تیم او این امکان را می دهد که هر روز حدود یک سوم مایل یا نیم کیلومتر از نوارهای سلول خورشیدی را چاپ کند.

این سفر 84 روزه شامل توقف هایی در حدود 70 مدرسه برای سخنرانی در مورد این فناوری، چگونگی کمک به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و همچنین کارهایی است که همه در سراسر جهان می توانند انجام دهند.

داستور به رویترز گفت: امید دانشمندان این است که ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، فکر کند که این پروژه برای «نشان دادن اینکه چگونه فناوری نوآورانه ما در حال حاضر با پیشرفت‌های او برای توسعه راه‌حل‌های جدید برای سیاره ترکیب می‌شود، واقعاً عالی بوده است».

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *