نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:55 ب.ظ

استارت‌آپ جدید نرم‌افزار کنترل کیفیت را برای فرآیندهای تولید افزودنی، پرینت سه بعدی ایجاد می‌کند

21 آوریل 2022 -توسط استیو مارتین، دانشگاه پردو

یک چاپگر سه بعدی Markforged Metal X ابزاری از فولاد ضد زنگ در آزمایشگاه شیمی هربرت سی براون دانشگاه پوردو ایجاد می کند. Araqev، یک شرکت استارت آپی مرتبط با پوردو، نرم افزاری را برای چاپ محصولات تنها در چند تکرار طراحی ایجاد کرده است که منجر به ضایعات کمتر و زمان ماشینکاری کمتر می شود. اعتبار: عکس بنیاد تحقیقات پوردو/ استیو مارتین

هوافضا، خودرو، محصولات مصرفی، دستگاه‌های پزشکی، دفاع ملی و سایر بخش‌هایی که از فناوری‌های تولید افزودنی و چاپ سه بعدی استفاده می‌کنند، می‌توانند از نرم‌افزار کنترل کیفیت تجاری‌سازی شده توسط Araqev، یک شرکت مرتبط با دانشگاه پوردو، بهره‌مند شوند.

نرم‌افزار Araqev به کاربران نهایی کمک می‌کند تا محصولات را تنها در چند تکرار طراحی چاپ کنند، که منجر به ضایعات کمتری از مواد و زمان ماشین‌کاری، حذف ناامیدی از چاپ سه‌بعدی و بهبود رضایت از محصولات چاپ شده نهایی می‌شود. آرمان صباغی، دانشیار گروه آمار پردو در کالج علوم، مدیرعامل و رئیس اراکف است.

بر اساس مدلی برای هزینه‌های تولید سیستم‌های تولید افزودنی‌های فلزی که توسط Baumers، Dickens، Tuck و Hague در مقاله سال 2016 توسعه داده شد، تخمین می‌زنیم که موضوع کنترل کیفیت در تولید مواد افزودنی می‌تواند منجر به زیان جهانی نزدیک به 2 میلیارد دلار در سال شود. صباغی گفت: در مجله معتبر پیش بینی فناوری و تغییرات اجتماعی منتشر شده است.

برای استفاده از نرم افزار Araqev، مشتریان فایل های طراحی اسمی و داده های ابر نقطه اسکن شده خود را از محصولات چاپی خود آپلود می کنند.

صباغی گفت: «نرم‌افزار ما از این ورودی‌ها برای متناسب کردن مدل‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که می‌تواند انحرافات شکل را برای محصولات چاپی آینده شبیه‌سازی کند. علاوه بر این، مدل‌های یادگیری ماشینی، نرم‌افزار ما را قادر می‌سازد تا تغییراتی را در طرح‌های اسمی، که به عنوان طرح‌های جبرانی شناخته می‌شوند، ایجاد کند، به طوری که وقتی طرح‌های اصلاح‌شده چاپ می‌شوند، انحرافات شکل کمتری را در مقایسه با حالتی که طرح‌های اصلی چاپ می‌کنند، نشان می‌دهند.

الگوریتم‌های Araqev همچنین انتقال دانش کدگذاری شده از طریق مدل‌های یادگیری ماشین را در مواد، چاپگرها و اشکال مختلف در یک سیستم تولید افزودنی امکان‌پذیر می‌سازد.

صباغی گفت: «این بدان معناست که نرم افزار ما بستری جامع را برای مشتری فراهم می کند تا کیفیت کل سیستم خود را بهبود بخشد.

صباغی گفت: «قدرت و مقرون به صرفه بودن الگوریتم‌های ما اخیراً از طریق دو آزمایش اعتبارسنجی برای چاپگر Markforged Metal X 3D که شامل محصولات فولادی ضد زنگ 17-4 PH بود، نشان داده شد. “الگوریتم های ما بسته به هندسه در حداکثر دو تکرار، با سه شکل آموزشی و یک یا دو شکل آزمایشی برای یک هندسه خاص در سراسر تکرار، عدم دقت شکل را 30٪ تا 60٪ کاهش داد.”

اراکف در حال ایجاد مشارکت مستقیم با تولید کنندگان و شرکت های چاپ سه بعدی است که از پرینترهای سه بعدی استفاده می کنند که صباغی گفت که این شرکت را قادر می سازد تا به سرعت گسترش یابد.

صباغی گفت: «ما پس از نشان دادن صرفه‌جویی‌ها و مزایایی که می‌توانیم برای فرآیندهای آنها به شرکت‌ها ارائه دهیم، قراردادهای صدور مجوز را منعقد خواهیم کرد. این شرکا نرم افزارهای ما را در سیستم های خود گنجانده و به مشتریان خود می فروشند که کانال قابل توجهی را برای ما فراهم می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *