نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:17 ق.ظ

چگونه کارمندان می توانند یک محل کار سمی را درمان کنند

نوشته دبورا سوینی

به محل کار سمی خوش آمدید! در واقع ممکن است قبلاً اینجا بوده باشید. شاید برای کسب و کاری کار می کردید که می دانستید از روی ناچاری بد است. شما ممکن است شغل را برای دریافت دستمزد انتخاب کرده باشید، از یافتن کار ناامید شده باشید، تنها برای کشف فرهنگ ناخوشایند شرکت و رئیس ناکارآمدی که در زیر سطح پنهان شده است.

معکوس هم می توانست اتفاق بیفتد. شما ممکن است یک موقعیت پاداشی را شروع کرده باشید، فقط برای تماشای آن که به تدریج در طول زمان حذف می شود. رهبری عالی به تدریج کنار گذاشته شد و مزایا کاهش یافت، و جو کلی تغییر کرد زیرا کارمندان با استعداد علائم هشدار را دیدند و به سرعت از آن خارج شدند.

یک محیط کاری سمی جایی نیست که روز بدی داشته و یا یک بار مرتکب اشتباه شده باشید. این مکانی است که در آن منفی بافی هر روز از هر جنبه ای از تجارت دفاع می کند. این نوع جو بر حس خود شما تأثیر می گذارد و باعث می شود که سلامتی شما دچار مشکل شود و بهره وری شما را کاهش دهد. به جای احساس اعتماد به نفس و افتخار به آنچه انجام داده اید، در ترس و نگرانی غرق شده اید که هر کاری انجام می دهید اشتباه است. شما می خواهید صحبت کنید و تغییرات را آغاز کنید، اما از عواقب آن خیلی می ترسید.

شما، یک کارمند معمولی، وقتی با واقعیت گذراندن روزهای خود در یک محل کار مسموم روبرو می شوید، چه کاری می توانید انجام دهید؟

قبل از اینکه وارد عمل شوید، ابتدا باید تشخیص دهید و بفهمید که چه چیزی شرکت را سمی می‌کند – و نداشتن تنقلات مورد علاقه‌تان در اتاق استراحت حساب نمی‌شود. ممکن است در ابتدا پرچم‌های قرمز رایج را مشاهده کرده باشید یا بعداً متوجه آنها شده باشید.

  • نرخ جابجایی کارکنان بالاست؛ شما در حال از دست دادن تعداد انگشت شماری از آنها به صورت ماهانه هستید. همه کسانی که آن را به زبان می آورند شایعات می کنند که این تجارت چقدر وحشتناک است و چقدر از رئیس، مدیر و حتی همکارانی که با آنها شایعه سازی می کنند متنفر هستند. (شما ممکن است با همکاران غیبت کنید، اما از اینکه مورد هدف شایعات گفته شده قرار بگیرید مصون نیستید.)
  • افراد بالاتر به طور معمول با کارمندانی که تصور می کنند زیر دستشان هستند به سفر می روند. آنها هرگز بازخورد سازنده ای ارائه نمی دهند، اما انتقاد می کنند “این اشتباه است و شما احمق هستید”.
  • از نظر فیزیکی احساس خوبی از حضور در آنجا ندارید. این غیرمعمول نیست که شما و همکارانتان به طور منظم با افراد بیمار تماس بگیرید.
  • شما شکایات قانونی دارید، اما نمی توانید با آنها به کسی نزدیک شوید. شما کسی را ندارید که بتوانید به او اعتماد کنید یا فکر کنید کسی به او گوش خواهد داد. حتی منابع انسانی هم به نظر نمی‌رسد که می‌توانند کمک کنند – و این دردناک است.

با وجود همه اینها، شما همچنان به شغل و کاری که انجام می دهید اعتقاد دارید. (اگر نه، شما مدت‌ها پیش بخشی از گردش مالی بودید.) شما می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید و معتقدید که تغییر به یک محیط شفاف می‌تواند انجام شود.اگر می خواهید وضعیت سمی را برای بهتر شدن بهبود بخشید، این چیزی است که باید انجام دهید.

چگونه کارمندان می توانند یک محل کار سمی را درمان کنند

با منبع محیط سمی مقابله کنید

مسمومیت ممکن است رئیس شما یا شخص دیگری در شرکت نباشد. ممکن است عوامل مختلفی در طول سال‌ها تأثیر دومینویی داشته باشند و به محیط کاری ضعیف کمک کنند. وقت آن است که کمی تحقیق کنید و بفهمید چه مشکلی پیش آمده است.

سعی کنید با کارمندان سابقی که سال ها پیش برای شرکت کار می کردند ارتباط برقرار کنید—شما می توانید آنها را در لینکدین پیدا کنید. از آنها بپرسید که چگونه کسب و کار را به خاطر می آورند. به آنها اجازه دهید آنچه را که شرکت به درستی انجام داده است با شما در میان بگذارند و سعی کنید یک رشته مشترک را در شیب لغزنده رو به پایین کشف کنید. البته می‌توانید همه این اطلاعات را محرمانه نگه دارید، اما می‌خواهید در کنار شما باشد. هرچه بیشتر بدانید چه چیزی منجر به ایجاد محل کار سمی شده است، پیدا کردن راهی برای پایان دادن به سلطنت آن برای شما آسان تر خواهد بود.

   نمونه باشید

وقت خود را با شایعات بیهوده تلف نکنید. کارمندی باشید که به مکالمات مثبت روی می‌آورد و برای همکاری سازنده به صحبت‌های ناب می‌پردازد. در مورد پروژه هایی که می خواهید درآن فعال باشید با همکاران خود بحث کنید و ببینید چه کسی می خواهد به شما بپیوندد. همه را تشویق کنید تا با ایده ها همکاری کنند و تلاش های طوفان فکری آنها را تحسین کنید. سخت کار کنید، یک استراتژی ترسیم کنید، سپس برنامه خود را به همراه همکارانتان به رئیس ببرید. کارهایی را که انجام می‌دهید و اینکه چگونه این ابتکار خاص می‌تواند بازگشت سرمایه را برای کسب‌وکار فراهم کند، به اشتراک بگذارید.

اگر ساکت بمانید یا از صحبت کردن خودداری کنید و قالب را بشکنید، نمی توانید چیزی را تغییر دهید. نمونه بودن در نهایت به این معنی است که آنقدر شجاع باشید که ترس را در خانه رها کنید. رفتار شما به خوبی در مورد نوع قابلیت های رهبری شما و نوع اعتماد و ایمان هم تیمی هایتان به شما صحبت می کند.

مهربان باشید

عبارتی وجود دارد که “آنها را با مهربانی بکش” که اغلب در موقعیت هایی مانند این استفاده می شود. اصل ماجرا این است که هر چقدر هم که مردم نسبت به شما بد باشند، نباید رفتار آنها را تصدیق کنید و همیشه باید مهربان باشید.  از این گذشته، آنها از شما انتظار دارند تا به سطح آنها فرو بروید.

با این حال، چیزی در مورد این عبارت وجود دارد که به نظر من اجبار است. تقریباً مثل این است که شما فقط روی مهربانی بیشتر با افرادی تمرکز می کنید که به طور خاص به شما ظلم کرده اند. چرا با همه با مهربانی و احترام متقابل رفتار نمی کنید؟ با همه کسانی که با آنها کار می کنید مهربان باشید، مهم نیست در کدام بخش هستند. به عنوان تشویق کننده آنها عمل کنید. کار سخت آنها را تحسین کنید و به تیم انگیزه دهید که به انجام کارهای بزرگ ادامه دهد!

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *