نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:17 ب.ظ

الگوریتم جدید می تواند تصمیم گیری برای لایروبی کانال کشتی را ساده کند

19 آوریل 2022 -توسط سالی استرانگ، دانشگاه هیوستون

یک الگوریتم مدل بهینه‌سازی برنامه‌ریزی لایروبی (DPOM) که توسط یک تیم علم داده از دانشگاه هیوستون و راتگرز توسعه داده شده است، جبران هزینه‌های بالقوه را هنگامی که موادی مانند شن و ماسه را می‌توان جمع‌آوری و تغییر کاربری داد، تعیین می‌کند. در این لایروبی سال 2020، تجهیزات ویژه ای که به کاوشگر در قایق کار بارج متصل شده بود، ماسه را از مناطق قابل کشتیرانی دور کرد. اعتبار: سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده

یک ابزار جدید پشتیبانی تصمیم می‌تواند به یک تغییر بازی در لایروبی کانال‌های کشتی تبدیل شود. هر بار که یک کانال اصلی کشتی پاکسازی می شود، میلیون ها دلار در خطر است. تاخیر در لایروبی می تواند با افزایش خطرات، تعمیر و نگهداری مکرر و از دست دادن درآمد هزینه بیشتری داشته باشد. در هر دو صورت، کار را نمی توان به طور نامحدود به تعویق انداخت.

تمام کانال های کشتی باید به طور منظم از شن و ماسه، زباله های ته نشین شده در کف (به نام زیره) و زباله های متفرقه پاک شوند. این بدان معناست که مدیریت کانال کشتی مرتباً با وظیفه بزرگ لایروبی مواجه است. چگونه با بهترین زمان عاقلانه ترین تصمیم ها را می گیرند؟

ژیونگ بین، استادیار مدیریت ساخت و ساز در کالج فناوری دانشگاه هیوستون، گفت: «این معما شامل سنجیدن عوامل برای تصمیم گیری بهینه در مورد فعالیت های لایروبی و دفع کانال است. “برخی از عوامل ثابت هستند، مانند ویژگی های جغرافیایی کانال های ناوبری و امکانات دفع محدود. برخی دیگر به طور قابل توجهی متفاوت هستند، مانند وخامت وضعیت کشتیرانی (شلینگ)، ترافیک، ارزش های اقتصادی، بودجه سالانه و غیره.”

Bian که در آن زمان دانشجوی دکترا در دانشگاه راتگرز، دانشگاه ایالتی نیوجرسی بود، با رهبر پروژه یون بای از مرکز زیرساخت‌های پیشرفته و حمل‌ونقل (CAIT) در راتگرز همکاری کرد تا یک مدل بهینه‌سازی برنامه‌ریزی لایروبی (DPOM) و یک مدل پویا ایجاد کند. الگوریتم برنامه ریزی اولویت بندی (DPP) که متغیرهای شناخته شده، مانند حجم زباله مورد انتظار و در دسترس بودن امکانات دفع محدود مجاور را تعیین می کند. همچنین مراحل گروه بندی پروژه و اینکه چگونه هزینه ها می تواند تحت تاثیر نرخ بهره و تورم قرار گیرد را در نظر می گیرد.

اما – این یک مزیت کلیدی است، Bian تاکید کرد – این الگوریتم همچنین دارای انعطاف پذیری است که ورودی حرفه ای های محلی را می سنجد. به عبارت دیگر، به نظرات روی زمین اهمیت می دهد و از تجربه درس می گیرد.

زمانی که همه عوامل گنجانده شوند، الگوریتم زمان بندی، اولویت بندی و گروه بندی پروژه ها را پیشنهاد می کند. همچنین هزینه‌ها را با بهره و تورم و همچنین پول‌هایی که احتمالاً جبران می‌شود (مثلاً از طریق استفاده مجدد از شن و ماسه) ارزیابی می‌کند.

در این روزهای بودجه های فشرده، بودجه عمومی با دقت بیشتری به کار گرفته می شود. مدل جدید DPOM و الگوریتم DPP می تواند کارایی هزینه را در کانال های کشتی در سراسر جهان تقویت کند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *