نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 5:38 ق.ظ

انقلاب حمل و نقل سبز: فرصتی بی سابقه برای سرمایه گذاری در آینده

10 فوریه 2022 حمایت شده توسط وایت پیپر رایگان -توسط هیتاچی

با آشکارتر شدن اثرات تغییرات آب و هوا، شیوه‌های حمل‌ونقل سبز و پایدار در دستور کار تجاری قرار می‌گیرند. در نتیجه، مبالغ هنگفتی در حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری می‌شود، به‌ویژه برای مفاهیم مبتنی بر داده و حمل‌ونقل به‌عنوان یک سرویس، که به عنوان بخشی از بسته‌های محرک زیرساختی مختلف در سراسر جهان مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. این ابتکارات با اهداف سبز و تعهدات اقتصادهای جهانی برای کاهش انتشار کربن تا سال 2030 و رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 مرتبط است. از آنجایی که کشورها اهداف بلندپروازانه ای را برای کربن زدایی اثرات حمل و نقل تعیین می کنند، بسیار مهم است که عملیات تحرک را دیجیتالی کنند تا داده ها را جمع آوری، ارزیابی و تولید کنند. -تصمیمات مبتنی بر مقیاس پذیر و موثر. این بسته های محرک چه معنایی برای تلاش های تحول دیجیتال در حمل و نقل دارند و چگونه سرمایه گذاری ها در برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان مقایسه می شود؟

ایالات متحده آمریکا: طرح نجات آمریکا

در مارس 2021، دولت ایالات متحده یک بسته کمکی 1.9 تریلیون دلاری به ویروس کرونا را امضا کرد که شامل 360 میلیارد دلار تخصیص مستقیم برای دولت‌های ایالتی و محلی و آژانس‌های حمل‌ونقل است. این بودجه علاوه بر 30 میلیارد دلار کمک مالی اضطراری Covid-19 و 25 میلیارد دلار از قانون CARES ارائه می شود. این صندوق های انعطاف پذیر برای حمایت از رشد طراحی شده اند. آژانس‌های حمل‌ونقل هیچ محدودیتی در مورد نحوه استفاده از این سرمایه‌ها ندارند، زیرا آنها کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهند، جریان درآمد را افزایش می‌دهند، سلامت و ایمنی را بهبود می‌بخشند و اعتماد مسافران را باز می‌گردانند.

شمیک مهتا، مدیر بخش حمل و نقل بازاریابی راه حل های صنعتی در هیتاچی ، می‌گوید: «بخش حمل‌ونقل فرصتی منحصربه‌فرد برای مدرن‌سازی پیشنهادات خود بدون دخالت کم یا بدون دخالت در نحوه خرج کردن پول دارد و بسیاری از آنها در حال حاضر به دنبال دیجیتالی کردن پیشنهادات خود هستند، زیرا رشد را دنبال می‌کنند و ما از این همه‌گیری خارج می‌شویم.».

بر اساس بررسی جهانی انرژی آژانس بین‌المللی انرژی در سال 2020، محدودیت‌های همه‌گیر باعث کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی تا حدود 8 درصد شده است. با عرضه واکسن ها، خودروها شروع به بازگشت به جاده ها کردند. با این حال، به دلیل نگرانی های بهداشتی و ایمنی، ایالات متحده شاهد افزایش خودروها و کاهش حمل و نقل عمومی بوده است. مالکیت وسیله نقلیه منجر به انتشار بیشتر CO2، مرگ و میر بیشتر در جاده ها و افزایش تقاضا برای پارکینگ می شود. ارائه دهندگان حمل و نقل عمومی باید برای بهبود اعتماد مسافران با فناوری اقدام کنند.

انگلستان: انقلاب صنعتی سبز

در بریتانیا، نخست وزیر بوریس جانسون در نوامبر 2020 یک طرح بلندپروازانه 10 ماده ای را برای بسیج 12 میلیارد پوند سرمایه گذاری دولتی برای ایجاد و حمایت از 250000 شغل سبز با مهارت بالا در بریتانیا و ایجاد بیش از سه برابر بیشتر سرمایه‌گذاری بخش تا سال 2030 ارائه کرد.. بخشی از این انقلاب صنعتی سبز باعث می‌شود که دولت از پایگاه‌های پیشرو در تولید خودروهای الکتریکی در بریتانیا حمایت کند، جذابیت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را افزایش دهد و راه‌هایی برای سبزتر کردن و پایدارتر کردن حمل‌ونقل هوایی و دریایی بیابد.

مهتا می گوید: «اقدام برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید تا سال 2030 قابل توجه است. سرمایه‌گذاری‌ها باید زودتر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که تعداد زیادی از وسایل نقلیه الکتریکی جدیدی که در سال 2030 و پس از آن وارد جاده‌ها می‌شوند، می‌توانند سریع و راحت شارژ شوند. با گسترش گسترده وسایل نقلیه الکتریکی، درک حمل و نقل شهری برای مدیریت انرژی و جریان ترافیک بسیار مهم خواهد بود. این بدان معناست که فناوری‌های هوشمند مانند اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ، انرژی هوشمند و سیستم‌های نظارتی متصل.

طبق گزارش مجلس عوام، حمل و نقل در حال حاضر بزرگترین بخش انتشار دهنده اقتصاد انگلستان است که مسئول 27 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای بریتانیا است. در حالی که دولت بریتانیا انتظار دارد که بیشترین شارژ در داخل کشور انجام شود، اما تا سال 2030، انتظار دارد به ازای هر 100 کیلومتر جاده به 1170 نقطه شارژ نیاز باشد – که با بودجه 1.3 میلیارد پوندی پشتیبانی می کند – و راه اندازی در حال حاضر در حال انجام است. گزارشی از وزارت حمل و نقل نشان می دهد که تعداد نقاط شارژ جدید بین پایان سال 2016 و 2020 220 درصد افزایش یافته است.

آلمان: سبزترین طرح محرک جهان

آلمان 90 درصد از 28 میلیارد یورو اختصاص داده شده توسط اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از صندوق بازیابی کووید 750 میلیارد یورویی خود برای حفاظت از آب و هوا و دیجیتالی کردن هزینه خواهد کرد که بسیار فراتر از 57 درصد مورد نیاز اتحادیه اروپا برای این طرح ها است. این کشور حدود 11.5 میلیارد یورو را برای کمک به شرکت‌ها برای انتقال به هیدروژن به عنوان منبع انرژی، با مشوق‌های بیشتر برای کسانی که خودروهای برقی، اتوبوس و قطار خریداری می‌کنند، هزینه خواهد کرد.

First Name می گوید: «همچنین قرارداد سبز اتحادیه اروپا وجود دارد که به دنبال کاهش انتشار CO2 به میزان 55 درصد تا سال 2030 و به صفر رساندن خالص تا سال 2050 است». اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرد که به اشتراک گذاری خدمات تحرک نقش مهمی در دستیابی به این اهداف ایفا خواهد کرد.

https://www.verdict.co.uk

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *