نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 11:50 ق.ظ

هفت نکته و ابزار تصمیم گیری در راه اندازی کسب و کار

توسط Nahla Davies 

آیا می خواهید صاحب کسب و کار شوید؟ بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند، اما اغلب از آنچه برای راه اندازی، اداره و رشد یک شرکت موفق نیاز است، آگاهی ندارند. این مقاله نکات و راهنمایی های مفیدی را قبل از جهش بزرگ به دنیای استارتاپ به شما ارائه می دهد.

من چند روش قابل اعتماد برای تصمیم‌گیری معرفی می‌کنم که می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا آماده راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید یا خیر. هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی کردید، از این ابزارهای تصمیم گیری نیز می توان برای ارزیابی مشکلات تجاری که ممکن است در حین رشد شرکت خود با آن مواجه شوید، استفاده کرد.

آیا برای راه اندازی کسب و کار خود آماده اید؟

انگیزه های خود را مرور کنید

کارآفرینان دلایل متعددی را برای شروع کسب و کار خود ذکر می کنند، از جمله نیاز به یک منبع حرفه ای که خلاق تر باشد، شغل فعلی خود را دوست نداشته باشند یا نیاز به کسب درآمد بیشتر داشته باشند. جریان به اصطلاح استعفای بزرگ در آمریکا همچنین بسیاری از کارآفرینان مشتاق را به جستجوی چیز جدیدی سوق داده است.

مهم نیست که دلیل شما برای راه اندازی یک کسب و کار چیست، مطمئن شوید که این چیزی است که شما را وادار می کند که در آن کاوش کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید.

جایگاهی را پر کنید و مخاطب هدف خود را پیدا کنید

یافتن جایگاه و مخاطب هدف یکی دیگر از وظایف مهم برای کارآفرینان تازه کار است. سارا بلیکلی، بنیانگذار SPANX و توسط فوربس به عنوان جوانترین میلیاردر زن خودساخته جهان معرفی شد، زمانی شروع کرد که تصمیم گرفت ته یک جفت جوراب شلواری را کوتاه کند. بینش بلیکلی در بین مصرف کنندگان مورد توجه واقع  و از سال 1998 این برند به یک پدیده جهانی تبدیل شد.

نکته مهم در اینجا ساده است: اکثر محصولات نیاز یک مخاطب خاص را برآورده می کنند. آن مخاطبان را پیدا کنید، نیازهای آنها را برآورده کنید  آنگاه استارتاپ شما احتمال موفقیت بیشتری دارد.

ایده ها را قبل از انجام کامل آزمایش کنید

به‌جای راه‌اندازی یک استارت‌آپ مستقیم، مانند SPANX، می‌توانید محصولات خود را قبل از راه‌اندازی کامل، آزمایشی انجام دهید. یکی از راه های انجام این کار این است که یک فروشگاه پاپ آپ راه اندازی کنید و محصولات خود را در آنجا تست کنید. به این ترتیب می توانید بازخوردهای لحظه ای از مشتریان و همچنین برخی از تعاملات رو در رو دریافت کنید.

با این حال، در مرحله آزمایش، مهم است که درگیر بازبینی مداوم پروژه خود نشوید. به یاد داشته باشید، اگر زمان زیادی را در مرحله آزمایش سرمایه گذاری می کنید، شاید باید یک قدم به عقب بردارید و میزان تعهدی را که می خواهید در کسب و کار خود انجام دهید، دوباره ارزیابی کنید. این به طور مستقیم به بخش بعدی منتهی می شود.

زمان، منابع و انرژی خود را ارزیابی کنید

چقدر می توانید و مایل به ارائه تلاش خود هستید، تعهد زمانی داشته باشید؟ اگر نیازهای مراقبت از کودک یا سایر وظایف مهمی دارید که وقت شما را می گیرد، در نظر بگیرید که چقدر زمان برای کسب و کار خود در اختیار خواهید داشت.

یکی دیگر از موارد مهم، مسائل مالی شما است. پول برای شروع کسب و کار از کجا می آید؟ پس از شروع کار، چگونه به خود پرداخت خواهید کرد؟ همچنین، کسب و کار شما چگونه درآمد کسب خواهد کرد؟

در نهایت، به انرژی یک کسب و کار جدید فکر کنید. بسیاری از مردم تعداد مهارت های مختلف لازم برای راه اندازی یک شرکت را دست کم می گیرند. به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید، شما مسئول همه چیز از امور مالی گرفته تا بازاریابی و فروش خواهید بود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از همه این‌ها عبور کنید، نوشتن یک طرح کسب‌وکار است که به شما کمک می‌کند فرآیند راه‌اندازی را طی کنید. هنگامی که آماده راه اندازی کسب و کار خود شدید، طرح کسب و کار می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای فروش ایده کسب و کار شما به افراد دیگر مانند سرمایه گذاران نیز استفاده شود.

ابزار تصمیم گیری

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به برخی از ابزارهای تصمیم گیری بیندازیم که مدیران هر روز از آنها برای کمک به حل برخی از بزرگترین مشکلات کسب و کار خود استفاده می کنند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که همه ابزارها یکسان ایجاد نمی شوند. بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی یا عدم راه‌اندازی کسب‌وکار، به یاد داشته باشید که عوامل مختلف را در نظر بگیرید و از روش‌های متعددی استفاده کنید. بسیاری از مفاهیمی که قبلاً مورد بحث قرار گرفت را می توان با این ابزارهای تصمیم گیری مورد آزمایش قرار داد.

لیست مزایا و معایب

مطمئنم که قبلاً از یک لیست مزایا و معایب استفاده کرده اید، اما آیا می دانستید که اولین توصیف شناخته شده از یک لیست مزایا و معایب در نامه ای که بنجامین فرانکلین در سال 1772 نوشت آمده است؟ قدرت این ابزار ساده را دست کم نگیرید! یک لیست  به شما کمک می کند مزایا و عواقب پیگیری یک کار جدید مانند راه اندازی کسب و کار خود را ترسیم و ارزیابی کنید.

درخت تصمیم

یک درخت تصمیم مشابه لیست مزایا و معایب کار می کند، با این تفاوت که ساختاری شبیه نمودار جریان دارد. با یک درخت تصمیم، می توانید تمام تصمیمات ممکن و نتایج آنها را ترسیم کنید. درخت تصمیم در مدیریت عملیات رایج است و در احتمالات وزن خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر به فکر راه اندازی یک تجارت هستید، می توانید احتمال موفقیت خود را در نظر بگیرید و سپس درآمدهای بالقوه را بر اساس میزان فروش محصول خود ترسیم کنید. در این سناریو، می توان گفت، فروش کم (30%)، فروش متوسط (50%)، فروش بالا (20%). این، زمانی که با احتمال موفقیت کلی ترکیب شود، می تواند به شما بگوید که چقدر احتمال دارد مقدار مشخصی پول به دست آورید.

مانند لیست مزایا و معایب، درختان تصمیم لزوماً تصویر کاملی به شما ارائه نمی دهند. با این حال، درخت تصمیم می تواند راهی مفید برای فکر کردن به یک مشکل و درک خطرات موجود باشد.

از شهود خود استفاده کنید

برای جمع بندی همه چیز، بیایید شهود را لمس کنیم. گاهی اوقات شهود شما در واقع می تواند ارزشمندتر از هر ابزار تصمیم گیری دیگری باشد. اگر در مورد اینکه آیا آماده راه اندازی کسب و کار خود هستید یا خیر، بهتر است به روحیه خود اعتماد کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *