نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:50 ب.ظ

شبکه سازی آنلاین: چگونه از راه دور ارتباطات حرفه ای ایجاد کنیم و چرا اهمیت دارد

14 آوریل 2022 -نوشته مارینا میلوشوا، گفتگو -ایجاد ارتباط با افراد در رویدادهای آنلاین نیازمند برنامه ریزی و نگرش فعالانه است. اعتبار: SwitchedDesign | شاتر استاک

روی کاغذ، شبکه سازی یک کار نسبتاً ساده است. در حین نوشیدن ، با متخصصان همفکر خود معاشرت کنید و شانس خود را برای به دست آوردن نقشی دلخواه یا ایجاد شغل رویایی خود بسیار افزایش می دهید.

قبل از کووید، وقتی برای یک رویداد شبکه‌ای آماده می‌شوید، احتمالاً وارد یک مکان می‌شوید و فکر می‌کنید: “لبخند بزنید. آسانسور خود را به خاطر بسپارید. اگر همه چیز شکست خورد، در مورد آب و هوا صحبت کنید.”

با این حال، اکنون بسیاری از ما با مشکل کمی متفاوت روبرو هستیم: نحوه شبکه سازی در حین کار از راه دور. ما که خارج از دفاتر خانه موقت کار می‌کنیم، با بچه‌هایی که خواستار چای هستند یا حیوانات خانگی روی صفحه‌کلید قدم می‌زنند، در مجموع به پدر بی‌بی‌سی، ملقب به رابرت کلی تبدیل شده‌ایم. این دانشمند علوم سیاسی مستقر در بوسان در سال 2017 زمانی که فرزندانش مصاحبه زنده ای را که او در تلویزیون انجام می داد قطع کردند و همسرش مجبور شد برای بیرون آوردن آنها از دفترش تلاش کند، به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

هر چقدر هم که ملاقات با افراد در چنین شرایطی یک پیشنهاد دشوار باشد، تحقیقات نشان می‌دهد که انجام این چالش ارزشش را دارد. بر اساس یک نظرسنجی آنلاین، شبکه سازی تا 85 درصد از تمام مشاغل خالی را تشکیل می دهد. همچنین می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه دستمزد شود، همانطور که در داستان اخیر نشان می‌دهد که چگونه یک کارمند تنها از طریق شبکه‌سازی افزایش دستمزد 24000 پوندی را تضمین می‌کند.

تحقیقات من نشان می‌دهد که در اوایل سال 2022، 44 درصد از جوانان از رسانه‌های اجتماعی برای جستجوی اطلاعات شغلی استفاده می‌کردند – در مقایسه با یک دهه پیش، تنها 19 درصد – و 42٪ وقتی به دنبال تصمیم‌گیری برای شغل بودند، از شبکه‌های اجتماعی خود مشورت گرفتند. شبکه آنلاین، حتی قبل از همه‌گیری، ابزاری حیاتی برای توسعه شغلی بود.

نحوه شبکه سازی آنلاین

کار از راه دور البته شاهد بوده است که ویدئو کنفرانس به یک امر عادی تبدیل شده است. رویدادهای شبکه آنلاین اکنون به طور معمول در پلتفرم هایی از جمله EventBrite، Slack، Yammer و Instagram لایو برگزار می شود.

بنابراین ابتدا تحقیق خود را انجام دهید: سازمان ها، انجمن ها و علل مورد علاقه خود را شناسایی کنید. وبلاگ ها و انجمن های مرتبط با حوزه کاری شما را بیابید و تا آنجا که می توانید به طور موثر در لیست های پستی ثبت نام کنید. افراد خود را پیدا کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

هدف این مرحله اول افزایش حجم اطلاعاتی است که به صورت غیر فعال دریافت می کنید. این امر چیزی را ایجاد می کند که به عنوان هزینه های زیست محیطی شناخته می شود: امکان اقدامی که توسط محیط شما در اختیار شما قرار می گیرد. هرچه به‌روزرسانی‌های منظم‌تر در مورد رویدادهای مرتبط دریافت کنید، احتمال شرکت در آنها بیشتر است.

دوم، استراتژیک باشید. در دنیایی که شام ​​کنفرانس و مکالمات بداهه کولر آبی جای خود را به زوم داده است، همه چیز مثل قبل خودانگیخته نیست. برنامه ریزی کلیدی است.

یک برنامه شبکه شخصی ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که چقدر زمان را به شبکه های آنلاین اختصاص می دهید و اهداف خود را یادداشت کنید: با چند نفر می خواهید صحبت کنید. در موردکدام شرکت‌ها می‌خواهید بیشتر بدانید؛ برای بحث در مورد موضوعات خاص باید به دنبال چه افراد خاصی باشید. مطمئن شوید که برای حفظ حضور آنلاین خود به موقع برنامه ریزی کنید. و انواع تعاملات مانند وبینارها، نمایشگاه های استخدام آنلاین، جلسات زوم یک به یک و کنفرانس های آنلاین را انتخاب کنید.

سوم، تحقیقات نشان می‌دهد که پرکارترین نتورکرها دارای ویژگی‌های شخصیتی فعال هستند و احتمالاً در آزمون‌های شخصیتی در برون‌گرایی – ویژگی مرتبط با برون‌گرایی و جستجوی تجربیات جدید – امتیاز بالایی کسب می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که برای موفقیت در شبکه، باید برونگرا باشید. شما فقط باید فعال باشید: رفتار پیشگیرانه قوی ترین پیش بینی کننده موفقیت شبکه است.

اگر فرد خاصی یا گروهی از متخصصان وجود دارد که می خواهید با آنها رابطه برقرار کنید، مستقیماً با آنها در تماس باشید. به آنها ایمیل بزنید، در توییتر به آنها پیام دهید، یک جلسه زوم راه اندازی کنید یا در مورد میکسرهای شبکه آنلاین که ممکن است در آنها شرکت کنند تحقیق کنید.

چرا شبکه برای موفقیت بسیار مهم است

شبکه سازی زیربنای دو جنبه کلیدی پیشرفت حرفه ای است: اشتغال پذیری و توسعه شغلی خودگردان.

اولین مورد، قابلیت استخدام، مربوط به چیزی است که اقتصاددانان از آن به عنوان سرمایه انسانی یک کارمند بالقوه یاد می کنند: بازارپذیری خارجی و ارزش نسبی پیشینه تحصیلی، مهارت های فنی، و مهارت های نرم (مانند ارتباطات، مدیریت زمان و خلاقیت) در بازار کار. شبکه سازی باعث می شود که سرمایه انسانی شما به آسانی برای کارفرمایان آشکار شود و تصمیمات استخدام را تحریک می کند.

در همین حال، توسعه شغلی خود راهبر، یک پروژه توسعه شخصی مداوم است که به موجب آن شما به دنبال اطلاعات شغلی و اقدام در جهت اهداف بلندمدت شغلی هستید. در اینجا، شبکه ابزاری حیاتی برای به دست آوردن اطلاعات شغلی است. این به شما کمک می کند تا آرزوهای شخصی خود را بالا ببرید و بفهمید که آیا شغل، شرکت یا بخش خاصی برای شما مناسب است یا خیر. تجربیات دست اول افراد دیگری که در یک روابط عمومی کار می کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *