نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:50 ق.ظ

مدیر ارشد فناوری سابق فیس بوک، بر روی تغییرات آب و هوا تمرکز می کند

7 آوریل 2022 -کاترین کلیفورد- بلومبرگ | گتی ایماژ

    شروپفر در توییتر نوشت: «خارج از متا، من بیشتر وقتم را به منابعی برای کار بر روی بحران آب و هوا اختصاص خواهم داد، هم به عنوان سرمایه‌گذار فناوری آب و هوا در مراحل اولیه، و هم با دوبرابر کردن فعالیت‌های بشردوستانه برای پیشبرد تحقیقات علمی در مراحل اولیه».

مایک شروپفر، مدیر ارشد فناوری فیس بوک، در جریان کنفرانس فناوری جهانی وال استریت ژورنال Tech Live در لاگونا بیچ، کالیفرنیا، ایالات متحده، 21 اکتبر 2019 گوش می دهد. این رویداد سرمایه گذاران، بنیانگذاران و مدیران را گرد هم می آورد تا نوآوری را تقویت و در صنعت فناوری رشد ایجاد کند.

در ماه سپتامبر، شروپفر اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و به سمتی پاره وقت می‌رود و اندرو «بوز» باسورث، که رئیس بخش سخت‌افزار فیس‌بوک بود، به‌عنوان مدیر ارشد فناوری جایگزین می‌شود. فیسبوک در پاییز سال گذشته این شرکت را به نام متا تغییر نام داد.

شروپفر با یک پست توییتری اعلام کرد که “رسما” از مدیر ارشد فناوری متا به سمت یک همکار ارشد منتقل شده است، جایی که به مشاوره پروژه ها، به ویژه مرتبط با هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

به عنوان مثال، شروپفر به پروژه ای اشاره کرد که بررسی می کند چگونه می توان از اقیانوس برای حذف دی اکسید کربن از جو در مقیاس استفاده کرد.

شروپفر در توییتر گفت: «مکان‌های کمی وجود دارد که فناوری می‌تواند نقش بزرگ‌تری در ایجاد آینده‌ای بهتر ایفا کند.وقتی شروپفر از طریق یک پست فیس بوک اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیر ارشد فناوری متا کناره گیری می کند، هیچ اشاره ای به قصد خود برای حرکت به سمت تغییرات آب و هوا نکرد.

یکی دیگر از مدیران برجسته متا – کریس کاکس، رئیس محصولات شرکت رسانه‌های اجتماعی، که در سال 2019 شرکت را ترک کرد و سپس به دلیل آشفتگی فیس‌بوک بازگردانده شد – همچنین زمانی که خارج از دفتر زاکربرگ بود، روی مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی کار کرده است.

کاکس به عنوان مشاور Planet خدمت کرد، یک شرکت سانفرانسیسکو که هر روز یک بار با ماهواره از زمین عکس می گیرد، و با Watershed، استارت آپ دیگری در سانفرانسیسکو که نرم افزاری ساخته بود که می تواند توسط کسب و کارهایی که تلاش می کنند عملیات خود را به کار ببرند، کار کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *