نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:59 ب.ظ

بزرگترین مزرعه خورشیدی دو طرفه اروپا در یونان افتتاح شد .

توسط Maeve Campbell با رویترز • 07/04/2022

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، یک پارک جدید خورشیدی را افتتاح کرد. این بزرگترین سیستم با پانل های دو طرفه یا دو وجهی در اروپا است.

میتسوتاکیس قول داد تا مجوزهای پروژه های انرژی تجدیدپذیر را تسریع بخشد، زیرا این کشور به دنبال حذف خود از سوخت های فسیلی آلاینده و پرهزینه وارداتی است.

یونان قصد دارد تا سال 2030 ظرفیت نصب شده خود را از انرژی های تجدیدپذیر به حدود 19 گیگاوات دو برابر کند. این می تواند به عنوان بخشی از تلاش تازه کمیسیون اروپا برای تسریع انتقال به انرژی سبز و پایان دادن به اتکا به گاز روسیه تا سال 2027، پس از تهاجم روسیه به اوکراین، به طور صعودی بازنگری شود.

پارک خورشیدی 204 مگاواتی در شهر کوزانی در شمال یونان توسط بزرگترین پالایشگاه نفت یونان هلنیک پترولیوم ساخته شده است.

هلنیک پترولیوم یکی از بزرگترین شرکت های نفتی در بالکان است اما ادعا می کند که در حال تبدیل شدن به انرژی پاک است. این شرکت بزرگترین پارک خورشیدی در یونان را نصب کرده است و همچنین اشاره می کند که ممکن است ذخیره باتری را نیز اضافه کند. این پارک برق 75000 خانوار را تامین می کند و در هفته های آینده به شبکه برق کشور متصل می شود.

نخست وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس در افتتاحیه این پارک گفت: “این پروژه اهداف ملی ما را برای انرژی ارزان و پاک از خورشید، باد، آب منعکس می کند.”

بر اساس گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا، یونان با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای 21.7 درصد از مصرف انرژی خود به هدف 2020 خود دست یافت و قصد دارد این رقم را تا سال 2030 به 35 درصد برساند.

با این حال، برای غلبه بر تاخیر در نصب و ذخیره سازی در مقیاس بزرگ، به مجوزهای سریع تری نیاز دارد.

میتسوتاکیس گفت که دولت او مراحل صدور مجوز را تسریع خواهد کرد و قرار است مجوزهایی را برای ساخت پارک های بادی دریایی در مقیاس بزرگ مشخص کند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *