نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:59 ق.ظ

الگوریتم جدید ، بلاک چین های قوی تر و سریع تری می سازد

5 آوریل 2022 -توسط دانشگاه موناش -اعتبار: Pexels/ Karolina Grabowska

یک تیم جهانی از محققان، از جمله کارشناسان دانشگاه موناش، الگوریتم جدیدی را توسعه داده‌اند که ساخت بلاک‌چین‌های انعطاف‌پذیر، کارآمد و سریع‌تر را ممکن می‌سازد.

این الگوریتم یک پروتکل توافقی جدید تحمل خطای بیزین (BFT) است که برای غلبه بر عیوب و جلوگیری از خرابی های سیستم، به ویژه در برنامه های بلاک چین استفاده می شود. هرچه تحمل خطا بیشتر باشد، سیستم بلاک چین انعطاف پذیرتر است.

دکتر جیانگشان یو، یکی از نویسندگان این پژوهش، معاون مدیر مرکز فناوری بلاک چین موناش و همکار ARC DECRA، گفت که الگوریتم جدید Damysus به نام سریع ترین غول اساطیر یونان نامگذاری شده است.

دکتر یو گفت: «الگوریتم Damysus مبتنی بر پروتکل‌های اجماع BFT پیشرفته است، مانند HotStuff که برای بلاک چین لیبرا فیسبوک استفاده می‌شود.

ما از طریق الگوریتم جدید توانسته ایم تحمل خطای بلاک چین را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و در مقایسه با HotStuff تعداد تراکنش ها در هر ثانیه را 87.5 درصد افزایش دهیم.

“این تا حد زیادی اولین و تقریباً بهینه سیستم ساده BFT است که قادر است به طور همزمان تحمل خطا را افزایش داده و عملکرد را بهبود بخشد.”

اجرای این الگوریتم برای ساخت بلاک چین های مقیاس پذیر ساده است و مانع پذیرش توسط صنعت را کاهش می دهد.

دکتر یو گفت: «کاربردهای بالقوه برای الگوریتم Damysus می‌تواند هم در سیستم‌های محاسباتی سنتی و هم در برنامه‌هایی باشد که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند، مانند امور مالی غیرمتمرکز، تدارکات زنجیره تأمین، اعتبارسنجی، مدیریت هوشمند انرژی، NFTs و Metaverse.

این الگوریتم با همکاری محققانی از جمله دکتر جرمی دکوشانت از دانشگاه صنعتی دلفت، دیوید کوژایا از ABB زوریخ و دکتر وینسنت راهلی از دانشگاه بیرمنگام توسعه یافته است.

بسیاری از برنامه ها از سخت افزار قابل اعتماد برای دفاع در برابر حملات سایبری استفاده می کنند. پروتکل های BFT را می توان برای انعطاف پذیرتر کردن امنیت سایبری پیاده سازی کرد.

دکتر کوژایا گفت: «با توجه به دستگاه‌های فراوانی که امروزه به‌طور ذاتی نوعی سخت‌افزار قابل اعتماد را تعبیه می‌کنند، نتایج ما در Damysus، از نظر عملی، پروتکل‌های BFT را برای استفاده در سیستم‌های دنیای واقعی جذاب‌تر می‌کند.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *