نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:19 ق.ظ

هنر دیجیتال در کانون توجه قرار گرفته است زیرا دبی پیشنهاد مرکز ارزهای دیجیتال را ارایه می دهد

 14 مارس 2022-توسط سحر العطار -آثار در آرت دبی به نمایش گذاشته شده است.

آرت دبی، بزرگترین نمایشگاه سالانه هنر معاصر خاورمیانه، برای اولین بار آثار دیجیتالی را به نمایش گذاشته است، زیرا امارت کشور ثروتمند خلیج فارس به دنبال جایگاه خود به عنوان یک مرکز دارایی های رمزنگاری شده است.

امسال، در پانزدهمین دوره خود، این نمایشگاه سه روزه میزبان بیش از 100 دلال هنری داخلی و خارجی بود که بال کاملی از 17 گالری و پلتفرم به نمایش و فروش NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض اختصاص داشت.

پلتفرم‌های فروش NFT از فناوری بلاک چین در پشت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و هر چیزی را از تصاویر گرفته تا مواردی عجیب را به آیتم‌های کلکسیونر مجازی تبدیل می‌کنند که قابل تکرار نیستند.

Benedetta Ghione، مدیر اجرایی Art Dubai، گفت که NFT ها که سال گذشته به جریان اصلی راه یافتند و اکنون در خانه های حراج بزرگ معامله می شوند، توجه زیادی را در امارات متحده عربی به خود جلب کرده اند که در حال حاضر یک مرکز تفریحی و تجاری است.

او در مراسم راه اندازی روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که افزایش علاقه، همراه با “موقعیت منحصر به فرد” دبی به عنوان یک مرکز رو به رشد ارزهای دیجیتال”، برگزارکنندگان نمایشگاه را بر آن داشت تا بخش دیجیتال جدیدی را اختصاص دهند.او گفت: “ما فکر می کردیم که این زمان و مکان عالی است.”

پس از امضای قرارداد در ماه دسامبر با Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، دبی – یکی از هفت امارتی که امارات را تشکیل می‌دهند – هفته گذشته قانون جدید دارایی‌های مجازی و یک مرجع نظارتی را برای نظارت بر این بخش معرفی کرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در توئیتی نوشت که چنین اقدامی “موضع امارات را در این بخش تثبیت می کند” و هدف آن “تامین حداکثر شفافیت و امنیت برای سرمایه گذاران” است.

پلتفرم‌های محلی NFT از این حرکت به‌عنوان خوب برای کسب‌وکار استقبال کرده‌اند و دارندگان ارز دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای به هنر دیجیتال به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند.

جنیفر استلکو، از پلتفرم ناظر NFT Morrow Collective، که حدود 20 اثر هنری دیجیتال را در نمایشگاه به نمایش گذاشت، گفت: “جامعه ارزهای دیجیتال به طور تصاعدی در حال رشد است.”

از جمله قطعه‌ای از Vesa، هنرمند مشهور فنلاندی میکس مدیا مستقر در دبی، که آثار هنری او ترکیبی از نقاشی و تصاویر روتوش شده دیجیتالی با قیمت 50 اتریوم (ارز رمزنگاری) یا حدود 127000 دلار به قیمت روز یکشنبه عرضه شد.

استلکو گفت که یک قطعه از هنرمند لبنانی مگدا ملکون که اثر اصلی آن زادگاهش بیروت را به تصویر می‌کشد، به قیمت سه اتریوم فروخته شد.

رونق جهانی NFT، با هنرمند آمریکایی Beeple که یک اثر هنری را در سال گذشته با رکورد شکستن 69 میلیون دلار فروخت، اولین پلتفرم آنلاین خاورمیانه، Emergeast، را تشویق کرد که به هنر دیجیتال روی آورد.

نیکی مفتاح، یکی از بنیانگذاران، به خبرگزاری فرانسه گفت که Emergeast که در سال 2014 تأسیس شده و به هنرمندان نوظهور منطقه اختصاص یافته است، NFT ها را فرصتی برای هنرمندان می داند تا «واقعاً» مخاطبان خود را گسترش دهند و هم به کلکسیونرها و هم غیرکلکسیونرها دسترسی پیدا کنند.

او افزود: “مزایای آن نیز این است که همه هنرمندان برای هر فروش حق امتیاز دریافت می کنند.”

عایشه جوما، مجسمه‌ساز و نقاش اماراتی، در مواجهه با هیاهوی NFT، چند ماه پیش شروع به کار دوباره طرح‌هایی روی یک تبلت کرد، اگرچه او بر اهمیت پیام این هنر در رسانه‌اش تاکید می‌کند.

او گفت: «پیچیدگی وجود دارد، زیرا اکنون مردم به رسانه… به فناوری علاقه دارند.

“فناوری فوق العاده ارزشمند است. به من بستری می دهد تا بیشتر بیان کنم و از ابزارهای بیشتری استفاده کنم، من این را انکار نمی کنم، اما دوست دارم مردم به هنر و آنچه می گویم نگاه کنند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *