نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:03 ق.ظ

اسپیس ایکس و نورث روپ گرومن برای سرویس دهی به ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2026 به یکدیگر پیوستند

لوکیا پاپادوپولوس -27 مارس 2022

دیمیتری روگوزین، رئیس روسکوسموس، زمانی که اعلام کرد که ایالات متحده باید از “جرووود” برای پرواز به فضا استفاده کند، از آنجایی که روسیه دیگر موتورهای موشکی خود را در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار نمی‌دهد، خبرساز شد. و اگر چه بیل نلسون، مدیر ناسا در آن زمان اظهارات را نادیده گرفت، شکی نیست که سفر به فضا ممکن است به زودی پیچیده تر شود.

به همین دلیل است که ناسا از قبل برنامه ریزی می کند. طبق بیانیه آژانس فضایی که  منتشر شد، 12 ماموریت اضافی تحت قراردادهای Commercial Reupply Services-2 (CRS-2) دستور داده شده است تا از تحویل مداوم علم و محموله برای آژانس و شرکای بین المللی آن به ایستگاه فضایی بین المللی اطمینان حاصل شود .ماموریت های جدید به Northrop Grumman و SpaceX هر کدام شش  مورد هستند و تا سال 2026 خدمات تامین مجدد را به ایستگاه ارائه می دهند. این اولین باری نیست که آژانس فضایی برای رفع نیازهای فضایی خود به شرکت های آمریکایی روی می آورد.

در سال 2016، ناسا به سه شرکت آمریکایی CRS-2 قرارداد برای تامین مجدد ایستگاه فضایی بین‌المللی اعطا کرد.

در سال 2010، زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وعده داد که ناسا با تعداد فزاینده ای از شرکت های خصوصی که برای آسان تر و مقرون به صرفه تر کردن فضا برای رسیدن به فضا رقابت می کنند، کار خواهد کرد، کمتر کسی تصور می کرد که کمتر از شش سال بعد ما می توانیم این کار را انجام دهیم . ناوهای تجاری 35000 پوند محموله فضایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کرده‌اند (و در حال افزایش است). اما این دقیقاً همان چیزی است که در حال رخ دادن است.

چند سال بعد، سخنان بولدن پیشگویی به نظر می رسد زیرا ناسا همچنان به شرکت های آمریکایی برای تضمین ماموریت های فضایی خود متکی است. با انجام آخرین مأموریت‌ها، آژانس مجموعاً 32 مأموریت را برای تأمین مجدد محموله با 14 مأموریت به Northrop Grumman، سه مأموریت به شرکت Sierra    Nevada در حال حاضر Sierra Space و 15 مأموریت برای SpaceX اعطا کرده است.

تخمین زده می شود که حداکثر ارزش بالقوه همه این قراردادها 14 میلیارد دلار است، مبلغی که ارزش بازی کردن برای تضمین موفقیت مداوم ماموریت های فضایی آمریکا را دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *