نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:32 ب.ظ

یک مرکزگردشگری به سبک خانه هابیت به طرز هوشمندانه ای در یک تپه ساخته شده است

4 مارس 2022 -یک مرکز بازدیدکنندگان دانمارکی به طرز هوشمندانه ای در یک تپه ساخته شده است.

Skamlingsbanken در کولدینگ – که شبیه خانه هابیت یا حتی محیط تله‌تابیس است – در مکانی با اهمیت فرهنگی واقع شده است.

معماران CEBRA توضیح می‌دهند که مناظر یخبندان «جایگاهی مرکزی در تاریخ دانمارک دارد، و در طول زمان محیطی برای بحث‌هایی درباره دموکراسی، کشور مرزی و حق رأی زنان بوده است».

در گذشته، Skamlingsbanken – به دلیل مناظر مواج با حفره‌ها و تپه‌ها – یک محل تجمع طبیعی بود که از باد محافظت می‌شد، و بنابراین، بسیاری از تجمعات و جشنواره‌های مدنی درست در اینجا برگزار می‌شد.

کارستن پریمدال، شریک و معمار CEBRA، می‌گوید: Skamlingsbanken گذشته را با حال و آینده مرتبط می‌کند، و یکی از جاه‌طلبی‌های اصلی این پروژه این بوده است که تاریخ و طبیعت قابل توجه مکان را در یک بافت معاصر به‌کار گیرد.

مرکز بازدیدکنندگان جدید عرصه‌ای مدرن برای فرهنگ دموکراتیک است و Skamlingsbanken را به‌عنوان مکانی برای بحث‌های مهم و آموزش درباره چیزهایی که به ما مربوط می‌شود، مانند تغییرات آب و هوا، بازسازی می‌کند.

ما در Skamlingsbanken مکانی را ایجاد کرده‌ایم که بازدیدکنندگان از طریق تجارب گوناگون درباره دموکراسی و طبیعت ما اطلاعات کسب کنند.

این مرکز به عنوان بخشی طبیعی و یکپارچه از مناظر مواج طراحی شده است و از طراحی کلی گرفته تا جزئیات کوچک، بازدیدکنندگان معماری را تجربه خواهند کرد که منشأ خود را در طبیعت و تاریخ منحصر به فرد Skamlingsbanken می‌یابد.

این در بالاترین نقطه در جنوب یوتلند واقع شده است و از چشم انداز چرای قدیمی تشکیل شده است. چندین گونه بومی نادر هستند و در طول توسعه مرکز بازدیدکنندگان، حفاظت از گیاهان و جانوران سایت بسیار مهم بوده است.

با همکاری زیست شناس، Mette Keseler List از شهرداری کولدینگ، یک مخلوط چمن مخصوص بر اساس گونه های محلی ساخته شد و در اطراف و اطراف ساختمان پخش شد.

این مخلوط شرایط بهینه را برای گیاهان محلی فراهم می کند و همراه با استفاده مجدد از ذغال سنگ نارس طبیعی از محل ساختمان، این پروژه از توسعه مداوم طبیعت منحصر به فرد محلی و تنوع زیستی پشتیبانی می کند.

مرکز بازدیدکنندگان تفسیری معماری از مناظر یخچالی است. این خود یک مقصد نیست، بلکه بخشی از یک روایت کلی است. این ساختمان دریچه ای به تاریخ قابل توجه و طبیعت محلی است و نقطه شروع طبیعی برای پیاده روی در منطقه را تشکیل می دهد، جایی که شبکه ای از مسیرها از میان ساختمان و منظره عبور می کند. کارستن پریمدال می‌گوید از اینجا بازدیدکنندگان به داخل چشم‌انداز یا داخل مرکز به نمایشگاه، امکانات آموزشی یا کافه هدایت می‌شوند.

CEBRA می گوید: جاذبه اصلی در Skamlingsbanken خود طبیعت است. هنگامی که بازدیدکنندگان وارد فضای نمایشگاه می شوند، حرکت در تپه و داستان های پنهان متعدد آن را تجربه خواهند کرد. دیوار پشتی راه راه با خاک رس اندود شده است و بقیه قسمت های داخلی با مصالح محلی مانند چوب، ترازو با سنگ های مزرعه و رنگ های آرام و خاکی مشخص می شود.

Skamlingsbanken به طور رسمی در سال 2021 افتتاح شد. امید می رود کاهش محدودیت های بیماری همه گیر به آن اجازه دهد تا در سال 2022 به طور کامل افتتاح شود.

CEBRA در حال حاضر روی پروژه ای کار می کند که تجربه بازدیدکنندگان را با یک پروژه نمایشگاهی در چشم انداز اطراف مرکز بازدیدکنندگان توسعه می دهد. پیش بینی می شود این پروژه ظرف چند سال آینده محقق شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *