نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:43 ق.ظ

بلژیک برنامه های خود برای خروج از انرژی هسته ای در سال 2025 را یک دهه به تعویق انداخت

لوکیا پاپادوپولوس -20 مارس 2022 -نیروگاه هسته ای تیهانگ در هوی، بلژیک. jotily/iStock

در اوایل ماه جاری، ایلان ماسک، پادشاه تکنو در توییتی نوشت که فکر می‌کند اروپا باید نیروگاه‌های هسته‌ای خاموش خود را برای مقابله با بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین از سر بگیرد.

به گزارش Tech Explore، بلژیک  اعلام کرد که برنامه های خود برای پاکسازی هسته ای را یک دهه دیگر به تعویق می اندازد.الکساندر دی کرو، نخست وزیر این کشور در بیانیه ای گفت: دولت فدرال تصمیم گرفته است اقدامات لازم را برای افزایش عمر دو راکتور هسته ای تا ده سال انجام دهد.

وی افزود: این تمدید استقلال کشورمان از سوخت های فسیلی را در یک محیط متلاطم ژئوپلیتیکی تقویت می کند.

انرژی هسته ای با شرکت بیل گیتس به نام Terra Power که انواع جدیدی از راکتورهای هسته ای را دنبال می کند و قانون زیرساخت اخیر رئیس جمهور ایالات متحده که 6 میلیارد دلار برای حفظ رآکتورهای انرژی هسته ای در ایالات متحده اختصاص داده است، شاهد احیای محبوبیت بوده است.

علاوه بر این، ارتش ایالات متحده همچنین در حال بررسی یک نیروگاه هسته‌ای متحرک برای رفع نیازهای انرژی خود در خارج از کشور است، در حالی که ناسا می‌خواهد با استفاده از انرژی هسته‌ای مأموریت‌های روی ماه را نیرو دهد.

پیشنهاد شده است که در مواجهه با تهدیداتی که جنگ اوکراین علیه امنیت انرژی ایجاد می کند، کشورهای اروپایی بهتر است مدت بیشتری به زیرساخت های موجود خود بچسبند تا اینکه بخواهند به سرعت به سمت انرژی های تجدیدپذیر روی بیاورند که هنوز باید به شدت افزایش یابد. پاسخگویی به نیازهای انرژی فعلی

بلژیک در حال حاضر دو نیروگاه هسته ای با مجموع هفت راکتور در خدمت خود دارد. دولت موافقت کرد که عملیات رآکتور Doel 4 در نزدیکی شهر بندری آنتورپ و راکتور Tihange 3 در نزدیکی لیژ تا سال 2035 تمدید شود.

دی کرو اظهار داشت که این تاخیر امنیت بسیار مورد نیاز کشور را به ارمغان می آورد. دی کرو در یک کنفرانس خبری گفت: برای مدت طولانی کشور ما فاقد چشم انداز بوده است. این امر باعث عدم اطمینان زیادی شده است. طرحی که امروز روی میز داریم به این کمبود چشم انداز پاسخ می دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *