نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:54 ب.ظ

اسپیس ایکس برای مخالفت با روسیه، ماهواره های اینترنتی Starlink را از فلوریدا پرتاب کرد

امره کلی -10 مارس 2022،

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس، آخرین دسته از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک این شرکت را به مدار پایین زمین رساند، اما نه قبل از آن که مهندسان پرتاب نظرات اخیر روسیه در مورد وسایل نقلیه فضایی ایالات متحده را مسخره کنند.

جولیا بلک، مهندس پرتاب SpaceX درست قبل از بلند شدن ساعت 8:45 صبح به وقت شرق از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال، گفت: “زمان آن رسیده است که ماهواره آمریکایی پرواز کند و صداهای آزادی را بشنویم.”

این موشک با موفقیت 48 ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین پرتاب کرده، سپس چند دقیقه بعد با هواپیمای بدون سرنشین Just Read the Instructions به زمین بازگشت. این چهارمین پرواز بوستر تا به امروز بود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که دیمیتری روگوزین، رئیس شرکت فضایی روسیه روسکوسموس، به حمله به عملیات و شرکت‌های فضایی ایالات متحده در رسانه‌های اجتماعی و در مصاحبه‌ها ادامه داد.

روگوزین هفته گذشته در تلویزیون روسیه گفت: “در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم بهترین موتورهای موشک جهان را به ایالات متحده عرضه کنیم. اجازه دهید آنها با چیز دیگری مانند جاروهای خود پرواز کنند، که نمی‌دانم چیست.”

برخی از راکت‌های ساخت آمریکا مانند اطلس V متعلق به United Launch Alliance از موتورهای اصلی روسی RD-180 استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر مانند فالکون 9 اسپیس ایکس با پیشرانه داخلی پرواز می‌کنند.

آخرین اظهارات روگوزین بر اساس اظهارات مشابهی است که در سال 2014 بیان کرد. زمانی که ایالات متحده تحریم‌ها را پس از الحاق کریمه از اوکراین به روسیه اعلام کرد، روگوزین معروف بود که گفت فضانوردان ناسا می‌توانند با ترامپولین به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کنند زیرا هیچ وسیله نقلیه ساخت آمریکا وجود نداشت که بتواند این کار را انجام دهد. شاتل فضایی سه سال قبل بازنشسته شده بود.

اما از سال 2020، اسپیس ایکس برای مأموریت‌های خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شده است، https://news.yahoo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *