نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:07 ق.ظ

بزرگترین رقابت هک آنلاین جهان از هفته آینده آغاز می شود

9 مارس 2022 -توسط Daniel Tkacik، دانشگاه کارنگی ملون

picoCTF، رقابت سالانه امنیت سایبری آنلاین رایگان که توسط کارشناسان هک در CyLab Carnegie Mellon اجرا می شود، راه اندازی می شود. هدف این مسابقه معرفی ذهن‌های جوان سراسر کشور با دنیای امنیت سایبری و ایجاد خط ارتباطی از استعدادها برای نیروی کار سایبری مورد نیاز است. صدها هزار نفر در سال های گذشته شرکت کرده اند.

Hanan Hibshi از CyLab، استادیار تدریس در موسسه شبکه اطلاعات و مشاور دانشکده picoCTF می‌گوید: «ما می‌خواهیم دانش‌آموزان را تشویق کنیم تا در ابتدا به فکر مشاغل امنیت سایبری باشند. “در پایان مسابقه، شرکت کنندگان ممکن است استعدادهایی را کشف کنند که قبلاً هرگز نمی دانستند که دارند.”

در طول این مسابقه که یک دوره دو هفته‌ای از 15 تا 29 مارس را در بر می‌گیرد، شرکت‌کنندگان با چالش‌های امنیت سایبری واقعی که توسط تیم هک رقابتی تحسین‌شده بین‌المللی کارنگی ملون، یعنی Plaid Parlament of Pwning ایجاد شده است، قرار می گیرند. چالش ها به گونه ای طراحی شده اند که آسان شروع شوند و به تدریج بر دشواری آن افزوده شوند. اگر شرکت کنندگان خود را سرگردان ببینند، مسابقه نکاتی را ارائه می دهد.هزاران دلار جوایز نقدی به تیم های برتر دبیرستان و راهنمایی مستقر در ایالات متحده تعلق می گیرد.

در حالی که دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان مخاطبان مسابقه هستند، چالش‌ها اغلب علاقه دانش‌جویان سطح دانشگاه و حتی متخصصان صنعت را برانگیخته‌اند. ده ها هزار نفر از دانشجویان دانشگاه و متخصصان صنعت در تکرارهای قبلی مسابقه شرکت کرده اند.

بر اساس گزارشی که توسط ابتکار ملی آموزش امنیت سایبری سازماندهی شده است، در سطح جهانی، کمبود متخصصان امنیت سایبری بیش از دو میلیون نفر تخمین زده می شود. همان گزارش می گوید که به طور متوسط، 50 درصد از مدیران استخدام معمولاً معتقد نیستند که متقاضیان آنها برای موقعیت های امنیت سایبری واجد شرایط هستند.

با توجه به کمبود جهانی متخصصان امنیت سایبری، کشورهای دیگر به رقابت CyLab توجه کرده اند و از آن برای ساکنان خود استفاده کرده اند. دانشگاه رایرسون در کانادا در چند سال گذشته از picoCTF حمایت کرده است و امتیازات و جوایز خاص خود را برای شرکت کنندگان کانادایی ایجاد کرده است. آزمایشگاه‌های تحقیقات شناختی در ژاپن در سال‌های اخیر حامی این مسابقه برای شرکت‌کنندگان ژاپنی بوده‌اند.

امسال، قاره آفریقا تابلوی امتیازات و مجموعه‌ای از جوایز خود را خواهد داشت که CyLab-Africa – همکاری CyLab و CMU-Africa – به عنوان حامی مالی خواهد بود. طی چند ماه گذشته، picoCTF-Africa دانش‌آموزان آفریقایی را برای جلسات آموزشی منتهی به رویداد بزرگ گرد هم آورده است.

Assane Gueye، استادیار تدریس در CMU-Africa و یکی از مدیران CyLab-Africa می‌گوید: ما بسیار هیجان‌زده هستیم که علاقه امنیت سایبری را در آفریقا افزایش دهیم و به جوانان آفریقایی کمک کنیم تا مهارت‌های امنیت سایبری را توسعه دهند. دانش‌آموزان با درک مهندسی معکوس، پزشکی قانونی، امنیت وب، رمزنگاری و تفکر انتقادی – همه مهارت‌هایی که در صنعت امنیت ضروری هستند، کنار خواهند رفت. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *